bevegelser i magen

mamma.til.to.<3

Stolt tobarnsmamma <3
Februar 2014 - Skjult forum
Haha, tar meg selv i å sitte å kjenne etter bevegelser i magen allerede :-P
de sier jo at man kjenner det tidligere med nr 2 enn førstemann.
og med førstemann så kjente jeg det allerede i uke 14, bare 3 uker til liksom :-P haha
så sitter jo å venter og kjenner etter osv.

haha, Er jo alt for tidlig, og det eneste jeg kjenner er luft og generelt andre ting som rører på seg :-P

Andre som allerede har begynt å kjenne etter om de kan kjenne spiren?

Jeg kjenner "noe", men er så tidlig enda at jeg tviler litt egentlig. Kjente først i går, og holdt på frem og tilbake i dag også. Er 12+1 i dag..

Termin 1.februar 2014

Aner ikke hva som venter meg og hvordan det kjennes ut, men jeg gleder meg! Tok meg selv i å tenke i dag at snart kjenner jeg kanskje noe:p *håper*

Aner ikke hva som venter meg og hvordan det kjennes ut, men jeg gleder meg! Tok meg selv i å tenke i dag at snart kjenner jeg kanskje noe:p *håper*

Mitt tips er i hvertfall, ligg på ryggen, eller godt tilbakelent, slapp helt av i kroppen og vent på at du kjenner noe som kan ligne en boble som sprekker, en fiskehale som slår osv :-) er mange forskjellige sammenligninger der ute om hva man skal kjenne etter.

Jeg skjønte aldri hva folk mente med fiskehale, for hos meg så var det mer som bobler som sprakk :-P
men dette er jo veldig individuelt også.

Krysser fingrene for at du er en av de som kjenner bevegelser tidlig også :-)

Å jada! For i går og i dag syns jeg at jeg kjente boble som sprakk på "rett sted". Veldig mye svakere enn da jeg kjente for første gang i uke 15 i første svangerskap men allikevel likt...

Mitt tips er i hvertfall, ligg på ryggen, eller godt tilbakelent, slapp helt av i kroppen og vent på at du kjenner noe som kan ligne en boble som sprekker, en fiskehale som slår osv :-) er mange forskjellige sammenligninger der ute om hva man skal kjenne etter.

Jeg skjønte aldri hva folk mente med fiskehale, for hos meg så var det mer som bobler som sprakk :-P
men dette er jo veldig individuelt også.

Krysser fingrene for at du er en av de som kjenner bevegelser tidlig også :-)
Har du noen gang stukket fingeren ned i i bolle med gullfisk? Kjennes ut som når gullfiskhalen slår borti fingeren din når den plutselig viggler på den for å svømme avgårde... Beste beskrivelsen jeg kan komme med :p

Jeg kjente veldig seint sist, nærmere uke 20, fordi jeg hadde foranliggende livmor eller noe sånn? Håper jeg kjenner tidligere denne gang, gleder meg ♡♡

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har du noen gang stukket fingeren ned i i bolle med gullfisk? Kjennes ut som når gullfiskhalen slår borti fingeren din når den plutselig viggler på den for å svømme avgårde... Beste beskrivelsen jeg kan komme med :p
Hehe, ja om det er gullfisk det er snakk om skjønner jeg det bedre :-p
Men ingen fisk man fisker etter med stang osv :-p

♥Lars Gunnar 06.02.12♥ lille spire 07.02.14 ♥

Når jeg ventet sist sa spurte se på ultralyden i uke 18 om jeg hadde kjent noe,så sa jeg at siste uka hadde jeg kjent bobler.Hun så nølende på meg,men ok.Som første gangs gravid var det vanlig å tro man kjente liv veldig tidlig men at det var livmoren som jobbet.Som andre gangs kjenner man det igjen tidligere men enda er det noen uker igjen,er i uke 11 på mandag

Når jeg ventet sist sa spurte se på ultralyden i uke 18 om jeg hadde kjent noe,så sa jeg at siste uka hadde jeg kjent bobler.Hun så nølende på meg,men ok.Som første gangs gravid var det vanlig å tro man kjente liv veldig tidlig men at det var livmoren som jobbet.Som andre gangs kjenner man det igjen tidligere men enda er det noen uker igjen,er i uke 11 på mandag
Hun mente du som førstegangs ikke kunne ha kjent før uke 18?

Jo man kunne begynne å kjenne det da,men ikke flere uker før dette.
Bare tull.. jeg kjente bevegelser uke 14.
Er sagt at de fleste bør ha begynt å kjenne bevegelser ved uke 20. Men ingen som kan komme å si at før den og den uken kan du ikke kjenne noe :-s tullelege

♥Lars Gunnar 06.02.12♥ lille spire 07.02.14 ♥

Med første kjente jeg i uke 17. Da lå morkaka foran.
Med Nr to kjente jeg to bestemte dunk på samme plass i magen rett etter hverandre i uke 11. Kjente hver dag fra uke 15.
med Nr tre gikk det lenger tid igjen. Da lå morkaka foran igjen. Så kjente ikke noe før uke 17-18.

Kommer jo og an på hvordan babyen ligger og hvilken retning den sparker. Og det er ikke alle som sparker like hardt. Aktivitetsnivået inni magen er forskjellig fra baby til baby.

Back
Topp