Bevegelser, hvor ofte.. :)

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei dere! Jeg har nå kjent bevegelser i en uke (er 18+1) :) Kjenner altså noe hver dag, men ikke like mye/ofte hver dag. Kjenner stort sett bare når jeg ligger og av og til når jeg sitter. Jeg er førstegangs og veldig usikker på hvor mye/ofte det er vanlig å kjenne. På dager jeg ikke kjenner så mye, blir jeg litt bekymret :D Selvom jeg vet at det er tidlig å i hele tatt kjenne daglig 18+1.. Hvor ofte kjenner dere? Kanskje noen har erfaringer fra tidligere svangerskap også? Jeg skal ikke på oul før om 2 uker og har så mange tåpelige tanker om morkakesvikt, svangerskapsforgiftning osv..

Jeg er 21+6 i dag og førstegangs. Har de samme tankene selv. Det varierer fortsatt hvor mye jeg kjenner fra dag til dag også. Og hvor godt jeg kjenner bevegelsene. Noen ganger kjenner jeg de godt, andre ganger er det veldig svakt. Men jeg merker at hun har blitt større/sterkere, for når jeg kjenner det godt så kjenner jeg de bedre nå enn for noen uker siden.
Tror ikke det er vanlig før i uke 24 at det skal kjennes daglig.
Er nok vanlig at det varierer, men skjønner deg så godt at man blir litt bekymret[emoji5]

Jeg er 21+6 i dag og førstegangs. Har de samme tankene selv. Det varierer fortsatt hvor mye jeg kjenner fra dag til dag også. Og hvor godt jeg kjenner bevegelsene. Noen ganger kjenner jeg de godt, andre ganger er det veldig svakt. Men jeg merker at hun har blitt større/sterkere, for når jeg kjenner det godt så kjenner jeg de bedre nå enn for noen uker siden.
Tror ikke det er vanlig før i uke 24 at det skal kjennes daglig.
Er nok vanlig at det varierer, men skjønner deg så godt at man blir litt bekymret[emoji5]

Oki, godt å høre - at det kan ta en stund før bevegelsene blir skikkelig kraftige og at de kommer helt jevnlig, også godt å høre at andre også bekymrer seg litt :) Trodde jeg skulle senke skuldrene helt etter uke 12, men neei..:P

Oki, godt å høre - at det kan ta en stund før bevegelsene blir skikkelig kraftige og at de kommer helt jevnlig, også godt å høre at andre også bekymrer seg litt :) Trodde jeg skulle senke skuldrene helt etter uke 12, men neei..:P

Aaah man finner alltid noe å tenke på[emoji23] jeg har vært på OUL hvor alt så kjempebra ut, men fortsatt får jeg tanker om det ene og det andre. Men, det har blitt bedre, både etter uke 12 og OUL [emoji2]

Jeg er gravid med tredje er 20+6.
Jeg kjenner liv daglig, sånn har det vært siden jeg var i uke 19. Men det er som med deg, veldig varierende og mest når jeg sitter eller ligger (spesielt når jeg legger meg for kvelden). Jeg har morkaken i front denne gangen så det er veldig annerledes enn de to første hvor det var turbostemning og kjempespark fra uke 16/17.
Og det er som LilleMy88 sier, ikke før senere at man egentlig skal følge med på bevegelsene og kjenne daglig. De har ganske stor plass enda

Jeg har ikke kjent noen ting ennå... Tror jeg da:) mye rart som skjer i "de nedre regioner", men ikke noe som jeg klarer å skilne som "baby-moves". Har riktignok morkaka i front og det er min første, men håper jeg også snart kjenner noe:happy: Vært på ultralyd nettopp så så jo ihvertfall da at det er litt yoga på gang der inne :woot:

Jeg kjenner også noe hver dag, men veldig varierende hvor mye.
Har morkaka forran, så noe kraftige spark har det ikke vært ennå.
Kjenner jeg bekymrer meg når det er mindre, selvom jeg var på oul på fredag og han var kjempeaktiv og fin da :)

Er 19 veker i dag og fjerdegangs. Kjenner litt liv kvar dag men då må eg ligge og kjenne etter. Har morkaka foran og det er nok grunnen her. Merkelig opplevelse å vere på oul i dag å sjå kor aktiv den lille var og eg kjente sååå lite...
Med dei tre andre har eg kjent det tidlegare og mykje tydligare.

Har som regel kjent bevegelser hver dag i siden uke 17 (er førstegangs og 21+6 idag, og morkake foran). Jordmor var overrasket over at jeg kjente det så tidlig, men de to siste ukene har de bare blitt sterkere og jeg har fanget det på film og samboeren har kjent. Merker jeg blir litt bekymret de få dagene innimellom når jeg ikke har kjent noe, og da har jeg sjekket kjapt med doppleren. (Hun ligger som regel langt nede når jeg ikke har kjent noe).
Ble fortalt både av jordmor og på oul at det ikke var vanlig å kjenne liv hver dag før uke 24-26, så det var ingenting å bekymre seg over (selv om det er vanskelig).

Er andregangs med morkaka i front. Har kjent daglig liv i litt over to-tre uker nå (19+4 i dag). Først kjente jeg bare nede på ene siden, men nå buler magen ut både her og der flere ganger daglig. Jeg har vært på fire ultralyder, men har likevel dager der jeg er ekstra bekymret for at noe skal være galt.. Tror nok det er helt normalt!

Jeg er 18+5, førstegangs, og jeg har kjent henne daglig i en uke :) Kjenner også på bekymringen når jeg satt meg ned nå og jeg ikke kjenner henne, hun pleier som regel å ta helt av når jeg setter meg ned for å slappe av på kvelden ;) Men som flere sier, så er det ikke før etter uke 24 at man skal bli bekymret hvis man ikke kjenner daglig, så jeg trøster meg med det og prøver å slappe av :)

Jeg er 22+4 og førstegangs:) Jeg har også morkaka i front, men har kjent bevegelser siden jeg var 15/16 uker, daglig siden uke 19. Da jeg var 20+4 klarte pappaen å kjenne spark for første gang [emoji173]

er 23 uker nå, og har kjent liv daglig siden uke 18 tror jeg det vr. Noen dager kjenner jeg det gjennom hele dagen, men stort sett er det på kveldene det er mest aktivitet. Hadde det slik med nr.1 også

Min jordmor sa at fra uke 28 forventet man regelmessige og daglig bevegelse. Så tror du kan slappe helt av :happy:.

Jeg har kjent bevegelse fra uke 13-14 denne gangen, andregangs. Uke 15 med førstemann. Begge ganger hatt morkaka på bakre livmorvegg.
Er ca 18-19 uker på veg nå. Kjenner liv hver dag, noen dager mer, andre bare litt. Ikke noe kraftfullt, men tydelig nok.
Er så kjekt å kjenne liv.....:flower

Tusen takk for svar jenter! Beroliget meg litt nå og skal bare nyte bevegelsene og ikke stresse over dager som er mer rolige (før senere i svangerskapet :D ) :) :)

Jeg er 21+2, førstegangs, og visste ikke før ul for to uker siden hva det var jeg kjente! Har livmoren på fremre vegg, så bevegelsene er veldig "dempet", men har blitt litt og litt sterkere etterhvert og kjenner litt bevegelse hver dag men bare når jeg sitter/ligger :) samboer har ikke kjent på utsiden enda selv om jeg får han til å kjenne hver gang babyen er så aktiv at jeg kjenner det med hånden min.. håper det skjer snart! :)

Kjenner litt bevegelse hver dag og har gjort det siden uke 16 cirka. Er fjerde barnet.

Men må bare si at å ha kirsebær som nick nesten er dårlig gjort. Har konstant lyst på kirsebær nå

Jeg har en turbo inni meg. Kjempe aktiv, men begynner heldigvis å kjenne mer til søvnrytmen hans. :happy:
Syns det er litt rart også for folk kan se bevegelsene noen gang. Når jeg står og når jeg sitter. Ungene på jobb elsker det jo. De syns det er så gøy når han snur seg eller sparker/slår sånn at de ser det :hilarious::)

Er 22+2 nå. Har kjent bevegelse ganske lenge, har morkaka i front så mannen har ikke kjent så mye før de siste 2 ukene.

Men hun er veldig aktiv når jeg er i ro, hvis jeg beveger meg så er hun rolig. Å så blir hun turbo om jeg ligger og prater, da tar det helt av inni der

Back
Topp