Bevegelsemønster

Julybaby

Blir kjent med forumet
Hei! Er 28+6 på vei og de siste 2 dagene har bevegelsesmønsteret til lillegutt forandret seg helt. Tidligere har han sparket masse jevnt gjennom hele dagen og spesielt mye på kvelden og hatt en del kraftige spark. Men de siste dagene har bevegelsene vært mindre og lettere. Kjenner ingen kraftige spark, kun lette bevegelser. Er dette normalt?

Det er normalt at bevegelsene endrer seg når baby får mindre plass, mer snuing og mindre sparking liksom.
Men om du føler det er veldig annerledes enn det pleier og er bekymret så ring føden eller kontakt lege eller jordmor for en sjekk :Heartred:Heartred

Jeg har opplevd det samme, har vart i 1-2 dager, før det har blitt som normalt igjen. Ringte føden den ene gangen og andre gangen var jeg hos jordmor og hørte hjertelyd osv.
Begge steder sa de det er normalt da baby fortsatt har god nok plass til å snu seg og sparke innover.
På føden sa de og at så lenge jeg kjente bevegelser, altså at det ikke ble helt stille så var det greit.
Det går nok helt fint hos deg og, men ring om du er bekymret. Ikke noe godt å gå og bekymre seg:Heartred

Hei! Er 28+6 på vei og de siste 2 dagene har bevegelsesmønsteret til lillegutt forandret seg helt. Tidligere har han sparket masse jevnt gjennom hele dagen og spesielt mye på kvelden og hatt en del kraftige spark. Men de siste dagene har bevegelsene vært mindre og lettere. Kjenner ingen kraftige spark, kun lette bevegelser. Er dette normalt?

Hade samme skiftet rundt uke 27, men det ble oppstarten på endret bevegelsesmønster. Hvis du er bekymret, ring føden derimot. Det gjorde jeg, for jeg syntes det var vanskelig å gå fra superaktiv baby til veldig rolig.

Har oppdaget at frøkna har forandret bevegelse i løpet av siste uka. Ikke mindre liv, men mye mer romstering, glidende bevegelser og dulting. Sparkene er ikke like hyppige, men derimot en del hardere enn bare for 1-2 uker siden ...

Back
Topp