Bevegelse ?

CocoChanel Mademoiselle

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Novemberlykke 2016
Når er det vanlig å begynne å kjenne bevegelse?

Jeg har nemlig vært gravid for ikke så lenge siden, så husker ennå hvordan det føltes når hun sparket. Et øyeblikk trodde jeg at jeg kunne føle noe nå og, men vet at det er latterlig tidlig å kjenne noe, er bare 8+5. Så enten er jeg lenger på vei (har uregelmessig mens og er usikker på hvor langt jeg er ) eller så lurer disse luftboblene meg noe enormt :P .

Hehe, jeg føler også at jeg har kjent noe, men er nok bare luft. Innbilte meg igår at jeg kjente en svak kynner også.. Men det går vel ikke an ennå! Er jo bare 9+1

Mye rart som foregår i magen, så vil tro at det er luftbobler eller livmoren som vokser eller lignende. De har jo ikke noe særlig med armer eller ben å bevege på enda, og har god plass. Kan jo være at du er litt lenger enn du tror, men fortsatt tidlig å kjenne liv. Men veg om de som sier at de har kjent liv i uke 13-14 andre gang.

Tviler på at du kan kjenne baby nå, men man kan faktisk "kjenne spark" uten at det er spark, altså fantomspark. Mange har det lenge etter at de har født, og når følelsen er friskt i minne og du vet du har baby i magen, tror jeg det kan lage en følelse av noe, men at det ikke er baby. Det skjer jo mye i magen nå, men følelsen av spark er ganske gjenkjennbar når man har opplevd det. Tror nok heller følelsen er der fordi du kjenner etter.

Det er umulig å kjenne spark fra den lille nå :-/ Den har jo såvidt fått armer og bein. Forrige gang så kjente jeg bevegelser når jeg var innlagt pga ekstrem svangerskapskvalme ett sted mellom 12 og 14 uker :-)

Jeg har hatt en del fantomspark etter jeg ble gravid. Har hørt andre snakke om det, men aldri opplevd det selv før nå etter positiv test. Veldig rart. Har to fra før der minstemann akkurat ble 1 år.

Jeg har kjent fantomspark i magen helt siden småen på snart 3 år ble født. Utrolig merkelig, men kjenner flere for dagen :-| hehe! Fantomspark er fascinerende :-P jeg var vel rundt 18-19 uker på vei forrige gang når jeg kjente noe, men visste ikke hva det var jeg skulle kjenne etter :-)

Kjente det i uke 13 med minstemann. Og det er ingen tvil når man først kjenner det <3 Jeg hadde mye fantomspark etter eldstemann, de forsvant ikke før jeg ble gravid på nytt. Men må si jeg gleder meg til andre følelser enn luftbobler og rumling etterhvert :)

Kjente de første sparkene i uke 16 med første. Gleder meg sånn til å begynne å kjenne spark igjen! :D

Back
Topp