Bevegelse

LittleBiii

Forumet er livet
Idag er jeg 26+0 og har vært litt småbekymret pga det har vært mye mindre bevegelse både idag og igår i forhold til hva det har vært før. Jeg var på vanlig svangerskapskontroll hos legen idag, og jeg spurte han om jeg hadde grunn til å være bekymret. Han sa at det kan være veldig opp og ned i et svangerskap, men han sjekket hjertelyden på babyen og mente den hørtes veldig fin ut. Så han mente at alt var i orden. Han sa også at hvis jeg allerede var bekymret, så hjalp det kanskje bedre å ta en ultralyd sjekk for å berolige meg. Ble litt glad når han sa det, men så sa han litt etterpå igjen at vi kunne jo se det an noen dager og hvis det ikke bedret seg og fortsatt var lite bevegelse, måtte jeg heller ta kontakt og så skulle han henvise meg til ultralyd.

Hva mener dere? Er alt greit i og med at hjertelyden hørtes fin ut? Er det normalt å plutselig kjenne så lite bevegelse etter å ha kjent masse bevegelse daglig før? Burde jeg dra på ultralyd bare for sikkerhets skyld?

Unnskyld for et rotete innlegg, men sitter her som et spørsmålstegn og kjenner at jeg er litt småbekymret enda, ettersom jeg har vært så vant til at lille bebisen har bevegd seg mye i løpet av dagen før <3

Når en kommer lengre ut i svangerskapet så blir det automatisk mindre bevegelse pga mindre plass. MEN en skal alltid ta på alvor når en gravid er bekymret for mindre bevegelse. Det er alltid bedre med en gang for mye. Jeg ville tatt en tlf til føden og hørt hva de sier. Er usikker på om fosterlyd er et "sikkert" tegn på at alt er bra. Følg din egen magefølelse. Er du bekymret så ring til føden og si det så får du komme inn på en ekstra ultralyd for sikkerhetsskyld:) lykke til:)

Jeg hadde ringt føden.
Det er forskjell på mindre aktivitet og mindre bevegelser. For aktiviteten skal ikke minske men bevegelsene blir endret pga det ikke er nok plass. Og babyen din har ikke så veldig lite plass enda.
Da jeg kom opp i over 30 uker begynte jeg å kjenne forskjell og ble litt bekymret men det var denne forskjellen jeg fikk forklart.
Klart noen dager er de ler og mindre aktive men er det påtagelig ville jeg ringt.

Det med at det blir mindre aktivitet utover i svangerskapet er en myte. Det skal ikke bli mindre! Jeg har hatt noen dager i starten av 3.trimester der det var roligere og jeg kjente litt på bekymring. Men det gikk seg til.
Hvis du er bekymret ringer du føden. Du er fortsatt "bare" 26 uker, så da er det vanlig tror jeg med litt roligere dager.
Har du prøvd å dytte, drikke kaldt, legge deg ned osv?

Tusen takk for svar dere :) Jeg kjenner noen små bevegelser innimellom, men grunnen til at jeg er litt bekymret er fordi bebisen har vært utrolig aktiv og har bevegd seg mye og sparket hardt siden uke 19. Nå kjenner jeg ikke like ofte bevegelser og heller ikke like harde spark som det jeg har gjort hver dag ellers. Men jeg tar nok en tlf til føden og hører for sikkerhets skyld, og hører hva de sier der :)

Jeg hadde ringt føden.
Det er forskjell på mindre aktivitet og mindre bevegelser. For aktiviteten skal ikke minske men bevegelsene blir endret pga det ikke er nok plass. Og babyen din har ikke så veldig lite plass enda.
Da jeg kom opp i over 30 uker begynte jeg å kjenne forskjell og ble litt bekymret men det var denne forskjellen jeg fikk forklart.
Klart noen dager er de ler og mindre aktive men er det påtagelig ville jeg ringt.
Det med at det blir mindre aktivitet utover i svangerskapet er en myte. Det skal ikke bli mindre! Jeg har hatt noen dager i starten av 3.trimester der det var roligere og jeg kjente litt på bekymring. Men det gikk seg til.
Hvis du er bekymret ringer du føden. Du er fortsatt "bare" 26 uker, så da er det vanlig tror jeg med litt roligere dager.
Har du prøvd å dytte, drikke kaldt, legge deg ned osv?
Godt mulig det er en myte, men jeg opplevde ihvertfall at hun beveget seg mindre i slutten.Men uke 26 er jo enda for tidlig til at det er pga plassmangel ja.

Tusen takk for svar dere :) Jeg kjenner noen små bevegelser innimellom, men grunnen til at jeg er litt bekymret er fordi bebisen har vært utrolig aktiv og har bevegd seg mye og sparket hardt siden uke 19. Nå kjenner jeg ikke like ofte bevegelser og heller ikke like harde spark som det jeg har gjort hver dag ellers. Men jeg tar nok en tlf til føden og hører for sikkerhets skyld, og hører hva de sier der :)
Bra du gjør det:) satser på at alt er fint med lille:)

Godt mulig det er en myte, men jeg opplevde ihvertfall at hun beveget seg mindre i slutten.Men uke 26 er jo enda for tidlig til at det er pga plassmangel ja.
Skal være god plass i uke 26 ja.
Her blir det bare mer og mer bevegelse, uke 34 nå.

Skal være god plass i uke 26 ja.
Her blir det bare mer og mer bevegelse, uke 34 nå.
Kommer nok an på hvordan ungen legger seg tenker jeg. Her la hun seg i hodeleie veldig tidlig. Så eneste bevegelsene jeg kjente etterhvert var når hun pressert rumpen lenger opp i ribbeina aller når hun sparket litt på ene siden. Hun snudde seg aldri rundt omkring når hun allerede hadde lagt seg i hodeleie:)

Har du fått kontakt med føden? Det er helt naturlig at bevegelsene føles annerledes fra dag til dag nå som de små fortsatt har tumleplass, men man skal likevel ta bekymringene på alvor. Funker safttrikset?

Jeg har hatt samme opplevelse de siste dagene. Bevegelsene er der, men ikke så kraftige og hyppige som jeg er vant med. Er vant med å kjenne tydelige spark, men det har liksom bare vært litt bobling i det siste. Var på ultralyd i går, og fikk forklaringen. Jeg har morkaka foran på magen og litt til venstre. Lille hadde lagt seg med rompa ut mot høyre, og drev og sparket som bare det rett inn i morkaka.

Legen på føden fortalte også at omtrent i uke 28-30 burde jeg forberede meg på en endring i bevegelsesmønsteret. Man skal fortsatt kjenne bevegelser jevnlig, selvfølgelig, men det vil føles annerledes enn før, fordi mindre plass gjør at det blir mindre fart på bevegelsene.

Back
Topp