Bevegelse uke 20

S-40241388

Andre møte med forumet
Hvordan kjente dere bevegelser i uke 20? Alle jeg har snakket med sier de kjente bevegelse i uke 20. men jeg føler ikke jeg kjenner så mye.

Sitter her 20+3 og prøver å få filmet sparkene som gjør at magen min dyttes utover, så vil si jeg kjenner ganske mye ja :hilarious:
Vil beskrive bevegelsene som om man har spist noe dårlig, drukket mye kullsyre eller er veldig sulten, at magen liksom rumler, bobler og velter seg? Bare uten ubehaget :p

Hvor morkaken ligger har også å si for hvor tidlig du kjenner bevegelse. Kjente det som små og lette dult omkring den tiden, men hadde morkake høyt bak.

Med nr 1 og 2 kjente jeg tidlig liv (uke 18 og uke 14). Hadde da morkaken bak. Med nr 3 kjente jeg så og si ingenting nesten før uke 23+0, hadde da morkaken foran. Kjentes da først ut som små bobler som sprakk og som om noen strøk meg forsiktig på innsiden.

Hvordan kjente dere bevegelser i uke 20? Alle jeg har snakket med sier de kjente bevegelse i uke 20. men jeg føler ikke jeg kjenner så mye.
Har du morkaka foran så kjenner du nok langt mindre. Jeg hadde morkaka foran i 3. svangerskap og kunne da ta flere dager mellom hver gang jeg kjente bevegelse. De to første svangerskapene lå den bak, og da kjente jeg det mye oftere.

Jeg kjente ikke tydelig liv før tidligst uke 20.. Andregangs, så trodde jo det skulle kjennes tidligere, men har morkaken på fremsiden. Det tok seg gradvis opp derifra, fra små "bobler" i uke 20. Er 33+4 i dag :)

Back
Topp