Bevegelse nedentil / smerter

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
Dette er tredje barnet vårt så tredje svangerskapet. Men jeg kan ikke huske at de to andre var så aktive "nedi der", hun i magen rører veldig mye på armene, og jeg kjenner ofte støt mot skambeinet. Flere som har det sånn?

Har flere ganger trodd at hun har snudd seg med føttene ned eller noe men hver gang jeg har vært hos jm eller hos lege (som bruker mini ul) har hun ligget med hodet ned.
Nå som det nærmer seg fødsel (39+5) tenker jeg mye på dette, kanskje hun kommer med armene først? Men vil det gå? Gjør iallefall veldig vondt nedi der når hun er våken og beveger seg :s

Sniker fra sep.
Har hørt at noen kjenner spark/bevegelser der nede, de har kunnet kjenne det med hånda faktisk. Selv har ikke jeg det..

Jepp, her er det en liten en som romsterer slik hver kveld mellom kl 23 og 01. Kjennes ut som han rett og slett forsøker svømme ut :P hehe. Ordentlig ubehagelig til tider, hodet presser sånn nedover innimellom at jeg tenker at "nå er det no på gang". Men så legger jeg meg og sovner, også er det rolig om morgenen igjen. 38+2 og annengangsfødende. Tror det var litt sånn med storebror også, husker ikke helt. Hodet er nå festet ihvertfall, så hendene ligger vel fint klar av fødekanalen ;)

Takk for svar alle sammen :)

Hadde ikke denne følelsen med de andre to, hadde "nedpress" da hodet festa seg og på slutten av svangerskapet når det nærmet seg termin. Men ikke sånn som dette :p
Jeg kjenner tydelig at hun beveger armene om jeg legger en hånd rett oppfor skambeienet mitt. Av og til er det mer til siden av skambeinet og av og til rett oppfor. Alle er sikre på at det hodet er ned, og det er forsåvidt jeg og siden jeg tydelig ser føttene hennes og det er mye større bevegelser oppe i magen min. Men jeg skjønner liksom ikke hvordan hodet OG armene får plass nedi der :p jeg er ganske liten i tillegg 157cm på strømpelesten og 46kg før jeg ble gravid, er ikke sånn kjempe smal uten former men jeg har ikke spesielt brede hofter heller :p
Kjennes ut som noen slår meg i skambeinet eller presser på d når hun rører armene, så er ganske sikker på at det er det, men ja.

Jepp, her er det en liten en som romsterer slik hver kveld mellom kl 23 og 01. Kjennes ut som han rett og slett forsøker svømme ut :p hehe. Ordentlig ubehagelig til tider, hodet presser sånn nedover innimellom at jeg tenker at "nå er det no på gang". Men så legger jeg meg og sovner, også er det rolig om morgenen igjen. 38+2 og annengangsfødende. Tror det var litt sånn med storebror også, husker ikke helt. Hodet er nå festet ihvertfall, så hendene ligger vel fint klar av fødekanalen ;)
Hodet var ikke festet her sist kontroll onsdag denne uka, men nesten. Men hun trodde ikke at det ville feste seg før uti fødselen pga at det er tredje barnet og det er visst normalt.
men jeg skjønner liksom ikke hvordan hun skal komme "korrekt" ut om armene er oppå hodet :p eller over.
Ser ut som jeg for første gang får oppleve å være gravid i uke 40 :p de andre to er født i uke 39, men hun her lar vente på seg! 40 uker på mandag:p

Jeg har også hatt mye og veldig vonde nedpress den siste uka, veldig ubehagelig. Kjenner også at hendene romsterer nedi der innimellom. Er førstegangs, så har ingenting å sammenligne med. Men høres jo ut som at det aller meste er normalt, da alle kvinner og svangerskap er helt ulike

Jeg har det helt likt! Og her er hodet nettopp festet selv om jeg er tredjegangs. Uke 39. :)

Hodet er nok nederst og kommer først ut selv om det ikke føles sånn! Det er plagsomt når det står på ja, masse vond bevegelse! Jeg hadde det heller ikke sånn med de to første, men ingen av de festet seg heller. Så denne ligger nok lenger ned. Tommel opp for det!

Jeg følte masse bevegelser nede ved skambenet. Mest sannsynlig hendene hans :) kunne kjenne når han "boksa" utover og skjønte ikke hvor lavt han egentlig kunne ligge! Men han kom i hvert fall ut med bare hodet først :)

Tusen takk for svar alle :) da får jeg bare slappe av og prøve å bite tennene sammen når hun driver på :p så lei av å vente nå! De andre kom i uke 39, så var egentlig innstilt på det denne gangen og, så ekstra kjedelig med ingen baby ennå da:p

Jeg kjente en del armer det nede fra uke 30 til 36 men nå ligger armene litt lenger oppe og jeg kjenner ikkje noe særlig til de.

Jeg har baby i seteleie og kjenner derfor konstant spark der nede... Det gjør til tider veldig vondt:p Må også sitte rimelig utstrakt med kroppen, hvis jeg krøker meg sammen spreller hun som en gal med beina nedi der:p

3.gangs her også. De to andre har sparket mye i ribbeina. Denne her romsterer mest nedover. Kjenner det litt sånn som flere beskriver her, nesten som han er på vei ut. Får også noen voldsomme smerter i lysken og nedover beina. Helt sikkert noen nerver som får seg en trøkk. Har aldri opplevd noe lignende m de to andre.

Merkelig at tre svangerskap kan være så forskjellige!

3.gangs her også. De to andre har sparket mye i ribbeina. Denne her romsterer mest nedover. Kjenner det litt sånn som flere beskriver her, nesten som han er på vei ut. Får også noen voldsomme smerter i lysken og nedover beina. Helt sikkert noen nerver som får seg en trøkk. Har aldri opplevd noe lignende m de to andre.

Merkelig at tre svangerskap kan være så forskjellige!

Smerter nedover beina ja, særlig på innside lår! Kjennes nesten som kramper men det går over så fort jeg passer på å samle beina så tror ikke det er det. Lynende smerter, aua!

• Liker
Reactions: hs
Back
Topp