bevegelse i magen

Froy

Betatt av forumet
Jeg var på dopplerundersøkelse igjen i dag for å se om babyen hadde blitt større, og det hadde hun.....

Fra å gå i fra -23% vekstavvik på det største, til å bli -5%. Det er veldig bra!![:D]
MEN, det var en ting jeg reagerte på, som legen sa: Han sa jeg burde kjenne spark fra babyen 6 ganger i timen[8|]
Og kjente jeg ikke spark på noen timer måtte jeg ringe føden!?! altså, barnet sover jo i magen også, så jeg kan ikke forvente å kjenne spark hele tiden??

hmm.. det har jeg ikke hørt før.. da hadde vel ganske mange måtte komme på skjekk.. så lenge en kjenner lib og bevegelser innimellom skulle en tro det er nok..

hm.. det var rart. Kan jo være at han sa feil og mente seks ganger om dagen.?? Jeg er langt ifra å merke noe så ofte.

JM sa til meg at man ikke skulle legge seg før man hadde kjent bevegelse.
Er jo veldig trangt i magen nå, å de sover jo ganske mye, så synes det hørtes rart ut [8|]

Tusen takk for svar![:D]

Jeg kjenner liv hver dag og MYE liv, så jeg blri jo å reagere om jeg ikke kjenner liv på maaange timer.
Men jeg orker ikke gå å kjenne etter slik som legen sa!
Han mente bare at det var veldig viktig at det var mye bevegelse nå i slutten!

Jeg spurte JM om dette da jeg var på kontroll igår,og det hun sa var at man ikke burde gå og og legge seg på kvelden uten å være sikker på at man har kjent bevegelser i løpet av dagen.
De har jo soveperioder i løpet av døgnet,så man kan vel ikke forvente å kjenne spark 6 ganger i timen,det syns jeg hørtes drøyt ut...?
Er så irriterende at man hører så mye forskjellig[&:]

Ja det er veldig dumt at de sier så mye forskjellig!
han var ihvertfall veldig opptatt av at jeg måtte kjenne mye bevegelse, og gjorde jeg ikke det måtte jeg ringe.
Han skremte meg nesten litt med måten han sa det på[8|]

Du får se på det på den måten;legen kommer iallfall til å ta deg på alvor om du ringer pga lite bevegelse!
Hører jo stadig om gravide som mer eller mindre blir avvist når man ringer føden pga f.eks lite bevegelse,noe som helt horribelt,men det høres iallefall ut som du har en lege som tar deg på alvor[:)]
men skjønner at du nesten ble skremt ja,syns det hørtes litt drøyt ut...[&:]

Back
Topp