Bevegelse, hvor i magen?

Sazzaz

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Har dei siste dagene kjent boble følelse. Men bare en plass og høyt oppe på magen. Ca midt mellom navle og ribbeina på høyre side av magen. Føles som masse bobler som sprekker fort. Så gir det seg en stund og kommer tilbake. Holder på sånn noen ganger før det forsvinner i timer/dag før det kommer på ny.

MEN jeg syns plasseringen og det at jeg bare er 13+4 (og førstegangs) gjør at jeg egentlig tenker at det er muskelsammentrekninger/leamus og ikke babybevegelser.

Noen som har anelse? Jeg vet jo ikke hva og hvor og hvordan det "skal" føles som førstegangsgravid.

Jeg tviler på at man kjenner babybevegelser der. Har kjent det der jeg også, men det er nok noe annet.
Jeg kjenner det mest der babyen ligger, altså mellom skambeinet og navlen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Idag la en hand over magen o tryckte ned litt.. Tror jeg kände at de var noe der.. Men litt usikker på hvordan de skal föles :-) 14+5 idag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har et par uker nå kjent som om det er små bobler som sprekker nede på høyre side av magen,under navlen. Merket litt sterkere bevegelse i dag. Koselig:-) Er 14+5 andregangs. Første gang kjente jeg ikke ordentlig før i uke 18.

Har dei siste dagene kjent boble følelse. Men bare en plass og høyt oppe på magen. Ca midt mellom navle og ribbeina på høyre side av magen. Føles som masse bobler som sprekker fort. Så gir det seg en stund og kommer tilbake. Holder på sånn noen ganger før det forsvinner i timer/dag før det kommer på ny.

MEN jeg syns plasseringen og det at jeg bare er 13+4 (og førstegangs) gjør at jeg egentlig tenker at det er muskelsammentrekninger/leamus og ikke babybevegelser.

Noen som har anelse? Jeg vet jo ikke hva og hvor og hvordan det "skal" føles som førstegangsgravid.
Jeg har egentlig ingen svar på hva du kjenner, men husker med min første kjente jeg sånn boblefølelse.. Husker ikke hvor langt jeg var på vei.. Det er jo veldig individuelt åssen svangerskapet er fra person til person så jeg hadde tenkt det var babyen jeg :-D Denne gangen var jeg 10+5 første gangen jeg kjente babyen (nummer 3) :-D

vet at tarmene flytter på seg etterhvert som magen vokser/limora tar større plass og at man ofte får økt mage/tarmaktivitet og luft i magen under sv.skapet, og at det godt kan være det du kjenner :)

Jeg har kjent bevegelse der baby ligger, altså ganske langt nede på magen, og oftest på venstre side. Men det kan gå lang tid mellom gangene jeg kjenner noe. Er sikkert en uke siden sist nå, jeg klarer bare å kjenne det om jeg slapper av og har en hånd på magen. Gleder meg til det blir mer regelmessig og sterkere bevegelser.

Tidlige fosterbevegelser kan kjennes ut som bobler, men da skal du kjenne det lenger ned.
Fosteret ligger jo langt nede tidlig i svangerskapet, og tror ikke bevegelsene kan flytte seg oppover.
Jeg kjente bobler langt nede, der fosteret var.
Når morkaken lå foran kjente jeg det senere.

Husk at tarmene osv. presses litt oppover i graviditeten, og det er veldig lett å forveksle tarmbevegelser og fosterbevegelser.

Men, alle opplever jo ting forskjellig, så det er vanskelig å si helt sikkert hva du kjenner. Du vil uansett ikke være i tvil lenger når babyen blir sterkere! :-)

Er vel som dere sier mest sannsynligvis luft i tarmene. Har bare aldri kjent det sånn før. Men det var jo ting som plassering av boblene og det at jeg er så kort på vei så gjorde at jeg egentlig tviler på at det er babyen. Men jeg får jo bare ta tiden til hjelp å vente på når jeg kjenner det tydelig nok til å ikke være i tvil :-) hehe. Det kommer jo til slutt uansett :-P

Back
Topp