Bevegelse, dere som e flergangs

Millitrilli

Blir kjent med forumet
Jeg hadde ei VELDIG aktiv snuppe i magen første gang, kjente daglig liv fra uke 16, da sprellet hun hver gang jeg satt eller la meg ned står det i boka fra sist. Og jeg husker hun var aktiv, i uke 17 kjente vi det begge to på utsiden.

Denne gangen har jeg kjent små "prikkinger"/ dult siden ca uke 12, men ikke hver dag. Er nå 15+5 og syns liksom ikke det blir hverken mer eller sterkere bevegelser. Kjenner de ikke hver dag. De er kanskje noe sterkere de få gangene jeg kjenner det. Morkake ligger bak, så forutsetningene skal jo være der for å kjenne bevegelse. Er lang og slank selv.
Men så kan d jo være en mye roligere baby enn sist? Kanskje den ikke vokser som den skal? Kanskje den er syk? Hjerneskade? Ligger med ryggen ut?
Hjelp jeg bli gal her! Er så lett å sammenlikne med første gangen. Selv om man sikkert ikke burde det. Nå føles de 19 dagene til oul ekstremt lange..
Noen av dere som har flere svangerskap bak dere som har hatt både aktive og rolige barn i magen? Kjente dere forskjell tidlig?

Jeg hører at flere opplever at det kan være ulikt med nr 1 og 2, og at de og merker det på lynnet når de er ute. Den som var aktiv i magen er og veldig aktiv på utsiden, og motsatt :)

Min nr 1 kjente jeg ingenting til før uke 22. Hadde morkaka foran som dempet litt og ;) Nå har jeg merket litt bevegelse, men ingen typiske spark. Og ikke daglig. Jordmor sa at det er vanlig og ikke kjenne noe daglig enda. Var hos henne igår og fant hjertelyd med en gang :)

Skjønner tankene dine, men det er nok smart å ikke sammenligne og tenk at mest sannsynlig er alt bra :)

Er forøvrig 18 uker imorgen

Jeg hører at flere opplever at det kan være ulikt med nr 1 og 2, og at de og merker det på lynnet når de er ute. Den som var aktiv i magen er og veldig aktiv på utsiden, og motsatt :)

Min nr 1 kjente jeg ingenting til før uke 22. Hadde morkaka foran som dempet litt og ;) Nå har jeg merket litt bevegelse, men ingen typiske spark. Og ikke daglig. Jordmor sa at det er vanlig og ikke kjenne noe daglig enda. Var hos henne igår og fant hjertelyd med en gang :)

Skjønner tankene dine, men det er nok smart å ikke sammenligne og tenk at mest sannsynlig er alt bra :)

Er forøvrig 18 uker imorgen

Har lest litt nå ja og mange sier det samme som deg, forskjellige lynne rett og slett.
Fornuften i meg sier jo at jeg ikke skal sammenligne, men så er det litt vanskelig å få til i praksis :wacky:
Hørte hjertelyd forrige torsdag, så alt er nok fint.. det er bare så lett bekymre seg for alt:hungover:

Jeg er 15+6 i dag og tror kaaaanskje jeg kjente de første små bevegelsene i dag. Har også morkaka bak denne gang i motsetning til sist, så hadde forventet action tidligere... Kjente første gang i uke 16 sist, men da var morkaka foran. Er vel ingen fasit, og jam sikkert ha mange forklaringer, men litt bekymret blir man jo.

Jeg er 18+1 og kjenner noe innimellom men ingen tydelige spark ennå. Sist kjente jeg første ordentlige spark i uke 19. Da kunne vi begge kjenne det utenpå magen også.

Jeg kjente tydelige bevegelser/spark i uke 15 med førstemann, denne gang har jeg såvidt begynt å kjenne bevegelser som jeg er ganske sikker på er fosteret - er 18+3 i dag. Vet enda ikke hvor morkaka ligger, UL neste uke. Har nok litt mer fett på magen i dette svangerskapet, så kanskje det er en medvirkende årsak.

Godt å høre at det ikke er bare meg som kjenner mindre denne gangen da.. :)
Spennende å begynne å kjenne liv❤

Både med nr 1 og 2 var jeg rundt 18-19 uker før jeg kjente noe med sikkerhet. Hadde morkaken bak begge gangene. Nå er jeg 15+4 med nr 3 og er veldig usikker på om det jeg har kjent er babyen eller ikke. Det har isåfall vært bare ved 2 anledninger. Stresser ikke enda, det kan fort gå et par-tre uker til før det er sikkert at det er babyen. Men gleder meg gjør jeg ;)

Husk at når en kjenner liv er forkastelig Mtp hvor morkaken er plassert og hvordan baby ligger ;-)

Er tredjegangs nå, og i gårkveld (uke 18+0) kjente jeg liv på utsiden av magen har kjent bare sånne små dult fra innsiden som jeg ikke har turt å tenke at har vært minsten, men i går var det heeeelt sikkert. For en herlig følelse :) tror kanskje morkaka ligger annerledes denne gangen for kjente ikke så liv på utsiden så tidlig med noen av de andre. Eller så kan det kanskje ha noe å gjøre med at jeg er litt slankere denne gangen? Ikke vet jeg :P

Med nummer en å nummer 2 kjente jeg tydelige spark før uke 18. Denne gangen har jeg kjent små dult siden uke 13? Men ingenting veldig tydelig enda, og jeg er 18 uker på onsdag

Nå har jeg ikke kjent noe de siste dagene.. men har dopler, og sjekket på fredag, hjertet slår fint :)
Hadde jeg ikke hatt den så hadde jeg nok freeka ut nå :dead:
Syns det er så merkelig at det ikke blir sterkere liksom..
Men får prøve å roe meg ned.. snart er det oul og da får vi vite om alt står ordentlig bra til :-)

Jeg har kjent spark daglig siden 18+2, og de kraftigste kan ses på utsiden. Har morkaken bak da..
Sist kjente jeg spark 19+0, 2 dager før avbrutt svangerskap.

Back
Topp