BEVEGELSE DAGLIG FRA UKE 17.

Milliemoren

Flørter med forumet
Hei alle sammen :)

Jeg har et spørsmål som jeg håper å få svar på :)

Jeg har lest at det ikke er vanlig å kjenne bevegelse for førstegangsfødende før i uke 20. Jeg har kjent bevegelse daglig siden uke 17. hvorfor er det sånn tror dere? Har det med størrelse med babyen å gjøre? Min fettprosent på magen? Kan det være 2 små inni der?

Takk for svar :)

Jeg kjente bevegelser daglig fra uke 16, men etter uke 19 var det regelmessig gjennom hele dagen, så ble det "rutiner" på det nesten til uken før mine første rier startet, da var det litt roligere igjen. Var relativt slank og det gjorde grådig vondt med bevegelsene på slutten. Magen som sto rett ut eller var vinkel på alt ettersom hvordan han lå inni der. Fikk alltid en "uff stakkars deg" kommentar fra jordmødrer [emoji14]
Fra uke 20 er det vel at du skal kjenne de daglig, og ikke mindre.

Jeg har lest at det ikke er vanlig å kjenne bevegelse for førstegangsfødende før i uke 20. Jeg har kjent bevegelse daglig siden uke 17. hvorfor er det sånn tror dere? Har det med størrelse med babyen å gjøre? Min fettprosent på magen? Kan det være 2 små inni der?

Det er nok individuelt. Som førstegangs kjente jeg også bevegelser daglig fra uke 17. Til og med mannen kjente dultene allerede da. Morkaken lå foran i tillegg som jo ikke er gunstig i forhold til å kjenne liv så tidlig. Hadde litt ekstra fett på magen, men bare en baby som var normal i str.

Han var veldig aktiv hele svangerskapet, og en veldig sterk, aktiv og våken baby når han kom ut. :)

Hehe:) Godt å vite. Er slank jeg også, så da har det vel med det å gjøre :) Syns det er så koselig med sparkene. Noen ganger er de så kraftige at jeg kvepper :) Takk for svar :)

Det er nok individuelt. Som førstegangs kjente jeg også bevegelser daglig fra uke 17. Til og med mannen kjente dultene allerede da. Morkaken lå foran i tillegg som jo ikke er gunstig i forhold til å kjenne liv så tidlig. Hadde litt ekstra fett på magen, men bare en baby som var normal i str.

Han var veldig aktiv hele svangerskapet, og en veldig sterk, aktiv og våken baby når han kom ut. :)
Tusen takk for svar :) Veldig godt å vite :) Da er det nok en sterk og aktiv baby (akkurat som moren, hehe ) :P

Med første kjente jeg daglig fra uke 16. Var overvektig.
Men det er ikke uvanlig å ikke kjenne noe før uke 20. Kommer ann på hvordan babyen ligger og hvor den sparker. Fra uke 25 SKAL man kjenne spark daglig og regelmessig, og man skal ta kontakt med jm eller fødestue om sparkene blir annerledes i form av svakere eller sjeldnere.

Jeg har kjent daglig liv hver dag siden uke 14-15 til tross for at jeg har foranliggende morkake (jeg er riktignok andregangsfødende). Jeg kjente også daglig liv tidlig med førstemann. Jordmor sa det mest sannsynlig skyldtes at jeg er tynn/slank, men jeg vet ikke om det er årsaken da:)

Daglig liv hver dag fra uke 14 i alle tre svangerskap :-p jeg er syltynn og kunne fint kjenne sparkene utenfor magen også allerede da.

Jeg er slank og var det også da jeg var gravid. Kjente daglig liv fra uke 16 :) Fikk ikke synlig mage før uke 24.. Når han beveget seg mot slutten kunne man seriøst se konturen av føttene hans :)

Kjente daglig fra en gang rundt uke 16-17 her også som første gangs. Babyen min var helt midt på gjennomsnittet og jeg har litt ekstra på magen.

Er overvektig og begynte å kjenne liv i uke 16-17, ikke regelmessig, men stort sett daglig. Førstegangs og har morkaken bak :-)
Fikk ikke ordentlig mage før i uke 23-24, men barnefar kunne kjenne spark i uke 20-21.

Er slank. Kjente liv med nr 1 fra uke 15 og med nr 2 fra ca uke 20. Forskjeller var hvor morkaka lå.

I forrige graviditet kjente jwg bevegelser innimellom fra uke 13. Daglig fra uke 15. Så det er fullt mulig. Tror det kommer an på morkakens plassering og hvordan foster ligger :) min lå veldig langt nede i bekkenet :) mannen kjente utenpå i uke 20.

Kjente førstemann daglig fra slutten av uke 16, og jeg var ganske overvektig :) Morkaka lå bak.

Back
Topp