Betyr det at legen har glemt å søke om fødeplass?!

Nei, den lille har jeg aldri sett. Kan ikke si jeg har sett at han har revet av noe heller. Men alle de hele arka har jeg. Hvis du ikke hører noe snart, får du ringe å mase. De er vel vant til telefoner fra småstressa gravide vil jeg tro :p
Det med fødeplass og oul hos gynekolog vet jeg ikke, men hvis en ringer til legen finner man det vel ut? Får du der dekket når du tar det hos gynekologen og ikke på sjukehuset?

Sånn som jeg forsyår det er det enkelte steder i landet man søker om fødeplass selv. Men tror jeg hadde ringt legen. Kan jo godt være han stresset litt og glemte seg:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sånn som jeg forsyår det er det enkelte steder i landet man søker om fødeplass selv. Men tror jeg hadde ringt legen. Kan jo godt være han stresset litt og glemte seg:)

Når jeg tenker meg om så skrev han på et annet også, som jeg ikke fikk meg meg. Husker han skrev hvilket sykehus jeg skulle føde på og masse annet som pleier å stå på helsekortet. Så det kan jo hende det er i orden, jeg venter noen dager.. Hvis det ikke dukker opp noe får jeg bare ringe eller noe :)

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Han søkte ihvertfall forrige gang, så regner med han skulle/gjorde det nå også. Siden han skrev på et annet hvor jeg skulle føde og masse annet som står på helsekortet.. Men man kan søke selv også ja, sjekket det faktisk i går.. Hehe :)

Nei, den lille har jeg aldri sett. Kan ikke si jeg har sett at han har revet av noe heller. Men alle de hele arka har jeg. Hvis du ikke hører noe snart, får du ringe å mase. De er vel vant til telefoner fra småstressa gravide vil jeg tro :p
Det med fødeplass og oul hos gynekolog vet jeg ikke, men hvis en ringer til legen finner man det vel ut? Får du der dekket når du tar det hos gynekologen og ikke på sjukehuset?

Aldri sett den lille før selv, derfor jeg ble så forvirra..

Nei det vet jeg ikke. Visste ikke at man kunne dra til gynekolog istedet jeg, hehe.

Jeg har alle tre delene på mitt helsekort jeg og :)
Her jeg bor, tar vi ultralyd hos gynokolog og blir ikke sendt til sykehuset, men det er sikkert litt forskjell fra sted til sted.
Men skal til jordmor for første gang i dag, så mulig jeg blir litt klokere da..
Er jo tross alt 15 år siden sist <3

Dette med fødeplass er visst ikke noe stress, ringte legen, og de sa jeg bare skulle ta det opp med legen neste gang jeg hadde time. Så da er det vel sånne for alle? :)
Ja, jeg får dekket gynekolog, har vært hos han kjempelenge, og blir alltid henvist til han da han er i samme bygget som legen. Trodde det var vanlig med OUL hos gyn., jeg, men da har jeg lært noe nytt :) hehe. De aller fleste jordmødre her har også ultralyd, så få som blir henvist til noe sykehus.

Dette med fødeplass er visst ikke noe stress, ringte legen, og de sa jeg bare skulle ta det opp med legen neste gang jeg hadde time. Så da er det vel sånne for alle? :)
Ja, jeg får dekket gynekolog, har vært hos han kjempelenge, og blir alltid henvist til han da han er i samme bygget som legen. Trodde det var vanlig med OUL hos gyn., jeg, men da har jeg lært noe nytt :) hehe. De aller fleste jordmødre her har også ultralyd, så få som blir henvist til noe sykehus.

Jeg skal ikke ha kontroll hos fastlegen min før i uke 24 og må jo ha oul før det.. For jeg skal (og vil) ha oul på sykehuset :) Jeg venter noen dager til å ser om det dukker opp noe i postkassa, eller så får jeg bare snakke med fastlegen om det ikke dukker opp noe:)

Vet ikke.. Min lege søkte fødeplass digitalt

Min jordmor sa at den delen(legen hadde sagt at den må ettersendes til sykehuset) er ikke nødvendig for å søke fødeplass. Kanskje litt forskjellig forskjellige steder, men her i Oslo er det et eget skjema for å søke fødeplass. Det visstnok sykehuset var interessert i var om man har tatt alle prøvene man skal ta, og det fylles ut på helsekortet. Prøveresultatet legges ved helsekortet, så tar jeg med alt til UL.
Jeg ville spurt om legen har søkt om fødeplass for deg? Hvis hxn har, så ring sykehuset og spør hvordan det ligger an.

Sent from my iPad using BV Forum

Du, sånn det er her(Oslo), så er UL hos legen og lokal jordmor er ikke det samme som OUL altså. Det er sykehuset og barselpoliklinikken der som gjennomfører den OUL. Mulig det er forskjellig forskjellige plasser, men jeg aner ikke om sykehuset ville godta en OUL utført av noen andre. Den tas primært for å fastsette termin.

Jeg vet ihvertfall at privat UL i uke 11-14 er omdiskutert. Fastleger og jordmødre vil ofte ikke forholde seg til terminen du får der. De bruker menstermin frem til OUL.

Legen hadde glemt å søke.. Ikke kunne jeg komme dit heller, siden datteren min er syk. Men han sa han skulle ordne det for det og bare ta en gammel(?) lapp. Får bare håpe det blir riktig og riktig adresse :( Tror ikke jeg gidder å vente mange dager før jeg ringer å maser igjen!

Min jordmor sa at den delen(legen hadde sagt at den må ettersendes til sykehuset) er ikke nødvendig for å søke fødeplass. Kanskje litt forskjellig forskjellige steder, men her i Oslo er det et eget skjema for å søke fødeplass. Det visstnok sykehuset var interessert i var om man har tatt alle prøvene man skal ta, og det fylles ut på helsekortet. Prøveresultatet legges ved helsekortet, så tar jeg med alt til UL.
Jeg ville spurt om legen har søkt om fødeplass for deg? Hvis hxn har, så ring sykehuset og spør hvordan det ligger an.

Den var visst nødvendig her, det er den man søker med tydeligvis :(

Hæ? Jeg har alle mine deler på helsekortet også. Her jeg bor slipper vi å søke plass da. Men verken jordmor eller lege har tatt noen av arkene. De skriver på den fremste , så går jo alt over på de bak.

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Hæ? Jeg har alle mine deler på helsekortet også. Her jeg bor slipper vi å søke plass da. Men verken jordmor eller lege har tatt noen av arkene. De skriver på den fremste , så går jo alt over på de bak.

Men du har sikkert ikke den lille delen? Det ordner seg ihvetfall, heldigvis! :)

Måtte sjekke nå , har tre deler i A4 str og den lille delen.

Hva er det med den lille delen? Hehe

Legen sa det var den man sendte inn, når man søkte ordinær ultralyd\fødeplass. Men det er sikkert forskjellig fra sykehus til sykehus :)

Legen sa det var den man sendte inn, når man søkte ordinær ultralyd\fødeplass. Men det er sikkert forskjellig fra sykehus til sykehus :)
Ja er nok det da. Her får jo alle fødeplass. Og OUL henviste legen min meg til elektronisk. Så den fikk jeg kjapt :)

Jeg har også alle delene :)

Termin 01.01.2015 <3
Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også alle delene på mitt helsekort, men her jeg bor så får man automatisk fødeplass så lenge man er fra området. (Sykehuset Telemark. Skien). Kan også nevne at henvisning til ultralyd er sendt og timen er satt opp. Så min teori er vel egentlig at den sendes inn når man ønsker et annet sykehus eller bor i et distrikt der man kan velge. F.eks Larvik som kan velge mellom Skien og Tønsberg.

Back
Topp