Betyr det at legen har glemt å søke om fødeplass?!

Elisabeeth

Glad i forumet
Jeg var å hentet "helsekortet for gravide" Idag og begynner å lure på om legen bare har surra.. For det første har jeg to ekstra helsekorter (kopier av den originale) også har jeg en halv en som det ser ut som legen sender til sykehuset, når h*n skal søke fødeplass.. Hva tror dere? :( ImageUploadedByBV Forum1403696276.041075.jpg ImageUploadedByBV Forum1403696297.740879.jpg

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1403696308.940988.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1403696308.940988.jpg
    104,9 KB · Visninger: 65
Last edited:
Hmmm kanskje du skule levert delen til legekontoret? Vet ikke om de har skjema digitalt og eg?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har en halv side i min som mangler.. aldri tenkt over det..

Har du fått time til oul? Når de sender forespørsel til sykehuset om oul søker de om fødeplass samtidig. Gjøres elektronisk. Du får oul der du har fått fødeplass.

Den rosa delen tok legen hos meg, den gule ga jeg til jordmor og den hvite har jeg selv:) henne sa ikke at henne søkte om fødeplass men da har henne vel gjort det når jeg har fått time til oul.. Har jo bare et sykehus å gå på men hehe

<3 venter en vinterbebi <3

Har du fått time til oul? Når de sender forespørsel til sykehuset om oul søker de om fødeplass samtidig. Gjøres elektronisk. Du får oul der du har fått fødeplass.

Nei, har ikke fått time til oul enda.. Derfor jeg bekymrer meg litt. Men har bare gått 8 dager siden legetimen så får vel vente litt til :)

Jeg har en halv side i min som mangler.. aldri tenkt over det..

Hmm.. Forrige gang fikk jeg bare den originale. Men på den halve din, stod dette da? Håper han ikke har gjort noe feil (han stresset veldig) ImageUploadedByBV Forum1403705811.977055.jpg

Jeg fikk med alt hjem etter første kontroll, og så at det to at den halve skulle sendes sykehuset. Heldigvis skulle jeg til han igjen uka etter og da spurte jeg han og fikk da til svar at den måtte jeg levere i resepsjonen så damene der fikk sendt den inn på sykehuset. Så jeg tror jeg ville tatt en sjekk på om alt var OK, om du ikke har fått brev fra sykehuset om oul og fødeplass.

Jeg fikk med alt hjem etter første kontroll, og så at det to at den halve skulle sendes sykehuset. Heldigvis skulle jeg til han igjen uka etter og da spurte jeg han og fikk da til svar at den måtte jeg levere i resepsjonen så damene der fikk sendt den inn på sykehuset. Så jeg tror jeg ville tatt en sjekk på om alt var OK, om du ikke har fått brev fra sykehuset om oul og fødeplass.

Ja vurderer å dra dit imorgen og spørre, for sikkerhetskyld :) Nei jeg har ikke fått innkalling til oul enda. Men er bare 8 dager siden første legetimen. Hvor lang tid tok det før du fikk innkalling til oul fra første timen?

Ja vurderer å dra dit imorgen og spørre, for sikkerhetskyld :) Nei jeg har ikke fått innkalling til oul enda. Men er bare 8 dager siden første legetimen. Hvor lang tid tok det før du fikk innkalling til oul fra første timen?

Fra jeg fikk levert den, en onsdag kveld, så fikk jeg innkallingen tirsdag etter, så i underkant av en uka.

Her tok det 30 dager før innkallingen kom!! Men hadde legitime i april da.. så hadde god tid. men du burde da bare reise innom å høre om de har sendt den :-) evt ringe dit de tar OUL om du vet hva avd heter :-)

Hæ? Jeg har alle delene fortsatt fast til helsekortet, både den grønne, gule og rosa. De deler de opp etter fødselen her :/

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Har bare den grønne delen.

Hæ? Jeg har alle delene fortsatt fast til helsekortet, både den grønne, gule og rosa. De deler de opp etter fødselen her :/

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Så rart. Jeg hadde bare den grønne forrige gang og etter fødselen tok de bare å kopierte helsekorte mitt. (Jeg fikk den de kopierte ut). Hmm..

Jeg har alle delene på mitt helsekort. Fikk helsekort hos jordmor og har etter det vært tre ganger hos lege der legen har skrevet på kortet. Ingen har sagt noe om at jeg bare skal ha en av delene hvertfall..

Sent from my iPhone using Tapatalk

I alle dager - jeg har også alle delene, med unntak av den ene halve siden som jeg da regner med er søknaden om fødeplass! Og da har min fastlege sendt søknad til feil sykehus! Aaaah, søren, er det noe problem å ordne? Noen som vet?

Elisabeeth, den delen der det står "jeg ønsker å sikre denne kvinnen ved fødselen" har jeg og, men en del rett under den er revet av.

Men hva med de som ikke skal på sykehus på OUL? Jeg skal til gynekologen min nemlig. Uansett, er jo bare å ta et par telefoner, så ordner det seg nok :D

Jordmor tok den rosa hos meg. men har vel fått fødeplass når jeg har fått time til oul?

Back
Topp