Betennelse i tannkjøttet

FrøkenAH

Flørter med forumet
Flere? Gud å plagsomt! Er hoven og rød bak den ene fortanna, pluss at det gjør vondt:( ringte tannlegen og fikk time i morgen sånn for sikkerhetskyld... Men, måtte man virkelig få flere plager nå? Synes liksom at det holder!

På toppen av det hele, det gjør vondt å spise -_-

Noen tips om hva man kan gjøre selv?

Gå på apoteket og kjøp noe skyllemiddel.. husker ikke helt hva det heter, men de kan anbefale det på apoteket ofte. En brun flaske. Fikk d bl.a. etter at jeg trakk en visdomstann.

Tanntråd.. :)

Corsydol, eller 1ts malt nellik i et halvt glass med vann. Bruk som skyllevann! Har reddet nattesøvnen min flere ganger! :-D

Flere? Gud å plagsomt! Er hoven og rød bak den ene fortanna, pluss at det gjør vondt:( ringte tannlegen og fikk time i morgen sånn for sikkerhetskyld... Men, måtte man virkelig få flere plager nå? Synes liksom at det holder!

På toppen av det hele, det gjør vondt å spise -_-

Noen tips om hva man kan gjøre selv?
Smerte stillende:)

Jepp har det her også, og hr tannlegeskrekk! Jeg har kjøpt inn munnskyld nå og er klar for å skylle ;)

Uff betennelse i tannkjøttet er så vondt:(
Jeg har siden jeg fikk førstemann, hatt problemer med tannkjøttet i nermunnen, der det er på en måte en del av tannkjøttet som en hudfleng som har løsnet og ligger der å dingler!! Beklager, heslige detaljer!
Har vært hos tannlegen å sjekket det ut å han mente det var bare et "sår" som ville gro igjen ved å skylle med denne corsodyl, å det har jeg gjort til den store gullmedalje i en god tid etter besøket, men den dingler der enda!
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, noen som har opplevd det samme?

Hvordan går det?;)

Det går bredre:) var en tur hos tannlegen på fredag bare for å sjekke at det kun var tannkjøttet og for å gå litt råd. Han kunne bekrefte at det var betent rundt alle tenner så ikke rart jeg har hatt vondt! Men skal skylle med corsodyl, pusse oftere og nøyere og bruke tanntråd! Han regnet med at det ville stabilisere seg etter fødsel, altså når hormonene har gått ut:)

Det går bredre:) var en tur hos tannlegen på fredag bare for å sjekke at det kun var tannkjøttet og for å gå litt råd. Han kunne bekrefte at det var betent rundt alle tenner så ikke rart jeg har hatt vondt! Men skal skylle med corsodyl, pusse oftere og nøyere og bruke tanntråd! Han regnet med at det ville stabilisere seg etter fødsel, altså når hormonene har gått ut:)
Bare obs på at corsodyl og andre sterke munnskyllemidler missfarger tennene noe innmari :/
Mannen min har pyrea og da er det ihvertfall tanntråd og gode tannpusser som gjelder. En skikkelig rutine :p Tar litt tannpasta i munnen etter måltid også bruker sånne koster.

Back
Topp