Betennelse i hælen?

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Noen som har hatt det? 
Hvordan fant du ut om det var betennelse og hvordan ble du behandla?

Jeg har så vondt i hælene at det er vondt å ha di i gulvet når jeg sitter i sofaen...

Forresten... hvordan skrives Hæl? skrives det Hæl eller Hel? Eller skrives det på en annen måte

Merker det hele tiden bortsett fra når jeg hiver beina oppi  sofaen .. men kjenner det ikke like godt om jeg går mye... merker det aller best når jeg sitter i sofaen med føttene på gulvet... må liksom avlaste hælen med tåballene.. men da får jeg jo vondt der også... 

Kan det være en hælspore/plantar fascitt? 
I såfall kan trykkbølge og kiropraktikk hjelpe. 

Vestlandstaus skrev:
Kan det være en hælspore/plantar fascitt? 
I såfall kan trykkbølge og kiropraktikk hjelpe. 

Jeg aner ikke hva det kan være jeg... får spørre legen neste gang jeg skal til han tror jeg

høres ut som hælspore, ja! fyttirakkern! kjøp sånne spesialsåler for dette, samt sjekk ut hvordan du pronerer!de kan ta bilder på en god del sporsbutikker. da får du kjøpt riktige sko for din fot....vetikke hvor du bor, men feks på løpslabbet i oslo tar de skikkelig undersøkelser av foten din. dette kan jo bli litt varige greier! jeg var iferd med å utvikle dette, men kjøpte meg noen svinedyre sko etter å ha sjekket ut hva slags tråkk jeg har, og nå er jeg nesten bra faktisk! tok det også litt med ro da,m kan du si, og masserte masse masse, samt gjorde noen øvelser, blant annet kan det hjelpe å trene ved å legge en serviett på gulvet og øve seg på å krølle den sammen og løfte den opp med foten. finnes også egne baller som gjør at man kan trene på denne måten, sånne myke saker! det hjalp masse!:)
kan legge til atjeg var helt pinnestiv om morgenen da. i foten. helt grusomt å gå, gikk og haltet som bare det:/

Jeg hadde tidlig i ungdommen fothinnebetennelse, tror de kalte det skyttergravsfot også, fordi det var ganske vanlig blant de i militæret som gikk langt på harde sko. Jeg gikk til fastlegen, ble sendt til røntgen, der så de det vist. Løsningen var å kjøpe sko som den gang var best, tror det var nike air(sikkert noe mer fancy nå). Hvis det ikke ble bedre, brukte jeg ikke alltid de skoa,så var løsningen å gipse begge føttene!
Gjorde ille vondt husker jeg, så ville kommet meg til fastlegen jeg!

Back
Topp