Betennelse i bukspyttkjertelen og/eller galleblæra....

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Noen som har opplevd dette under svangerskapet før?

Ble lagt inn i dag på Gastro etter en runde på føden med mistanke om betennelse i galleblære eller bukspyttkjertelen.

Har ikke veldig lyst til å måtte ta ut snuppa før tidligst fredag

Huff, ikke opplevd - men vil bare ønske deg masse god bedring :Heartred

Uff, det hørtes ikke kjekt ut å måtte forholde seg til like før fødsel. Riktig god bedring!

Jeg fikk gallestenanfall rett etter første fødsel. I løpet av første uken hjemme, hadde jeg hatt flere anfall. Tror jeg hadde et anfall før fødsel også, men skjønte ikke hva det var. Føler med deg, for det er sterke smerter. Løsningen er å fjerne galleblæren, og det hjalp for meg. Har ikke hatt anfall siden. Lykke til.

Huff! Eg fekk gallestein i forrige svangerskap, men trudde det var luftsmerter. Etter ein del år med problemer av og på, fekk eg betennelse. Ordna seg då eg fjerna galleblæra.
Elendig timing på deg no då. Huttetu. God betring!

Noen som har opplevd dette under svangerskapet før?

Ble lagt inn i dag på Gastro etter en runde på føden med mistanke om betennelse i galleblære eller bukspyttkjertelen.

Har ikke veldig lyst til å måtte ta ut snuppa før tidligst fredag

Korleis går det med deg?

Korleis går det med deg?
Jeg fikk lov å reise hjem på nyttårsaften.
MEN...
Jeg skal helst bare spise flytende føde noen dager fremover. Holde meg på sofaen. Drikke masse og har fått en del smertestillende.
Så Paracet, Paralgin Forte og Oxynorm (mild morfin) er det jeg har fått tilgjengelig.
Å siden jeg har en betennelse og bruker en del smertestillende så må jeg følge ekstra med siden betennelsen kan irritere livmor. :bored:

Så nå er der sofaen fremover med vannflaska og paraceten parat. Så får jeg se om det er noe på streamingtjenestene jeg IKKE har sett. Å så får jeg hekle litt mer. :banghead:

MEN...
Jeg skal helst bare spise flytende føde noen dager fremover. Holde meg på sofaen. Drikke masse og har fått en del smertestillende.
Så Paracet, Paralgin Forte og Oxynorm (mild morfin) er det jeg har fått tilgjengelig.
Å siden jeg har en betennelse og bruker en del smertestillende så må jeg følge ekstra med siden betennelsen kan irritere livmor. :bored:

Så nå er der sofaen fremover med vannflaska og paraceten parat. Så får jeg se om det er noe på streamingtjenestene jeg IKKE har sett. Å så får jeg hekle litt mer. :banghead:
Så bra du ble sendt hjem, da høres det ut som du og lille har det "greit" etter forholdene hvertfall?:Heartred Uff, men det var litt av noen smertestillende du hadde fått.. Sender masse gode tanker og håper du ikke har det for ille der hjemme!

MEN...

Huttetu! god betring!

Så bra du ble sendt hjem, da høres det ut som du og lille har det "greit" etter forholdene hvertfall?:Heartred Uff, men det var litt av noen smertestillende du hadde fått.. Sender masse gode tanker og håper du ikke har det for ille der hjemme!
Ja det er en solid cocktail. Heldigvis står Oxynormen ubrukt og har bare tatt 3 paralgin siden jeg kom hjem. I går holdt med med 2x1gr paracet hele dagen. Men har prøvd meg på litt "tøffere" føde. Å da kjenner jeg det med en gang i magen.
Men det blir sofaen fremover av flere grunner selvfølgelig. Gir opp meg selv når det kommer til å pådra meg ting :bored:

Huttetu! god betring!
Tusen takk:Heartred

Back
Topp