betatt vs forelsket

Venter_nr2

Glad i forumet
Septemberlykke 2024
hva mener dere er forskjellen på å være betatt eller forelsket? [8|]

tja, si det du =) vanskelig å si egentlig.
men en forelskelsekan vel kanskje være litt mer og sterkere enn å være betatt vil jeg tru =)

Der brente jeg meg mange ganger i ungdommen...ble noen sårede guttehjerter da gitt...jeg trodde jeg var forelska, men så var det bare spenningen og det at jeg var betatt...det gikk jo fort over når det var sånn... [8D]

Godt å vite hva det er å være skikkelig forelska iallefall [:D]

Jeg opplever en skikkelig forelskelse som det som skjer mellom to mennesker som gjengjelder attraksjonen og som bygger opp hverandres følelser. Det grenser jo tidvis til total psykose[:D]

Hvor betatt likestiller jeg med avstandsforelsket, jeg mener dette er en like reell og en ganske så sterk følelse, men som ikke får utspillt seg som en forelskelse da den ikke gjengjeldes, eller motparten ikke vet om det. Det er gjerne lettere å komme ut av "tunellsynet" når man er betatt og man er gjerne mer åpen for å bytte objekt enn om man er forelsket.

ORIGINAL: Marit 83

Der brente jeg meg mange ganger i ungdommen...ble noen sårede guttehjerter da gitt...jeg trodde jeg var forelska, men så var det bare spenningen og det at jeg var betatt...det gikk jo fort over når det var sånn... [8D]

Godt å vite hva det er å være skikkelig forelska iallefall [:D]

Samme her. Enig i alt.. [8D]

eg har aldri vært forelsket og visst ka det ville seie å elske nokon før eg møtte mannen eg no er gift med.
det er ein egen ro når du veit du har funne den rette, og so gir han meg sommerfugler i magen...

Back
Topp