Betalt matpause?

Har vært sånn i en del av de butikkene jeg har jobbet i også, innen Coop. Har igrunn aldri tenkt over det, men burde ho absolutt vært betalt.

Jeg har også en jobb der jeg ikke kan gå ifra i lunsjen, og som de andre ovenfor her: da har vi rett på betalt lunsj :)

Det er nok ulik praksis fordi det er franchiseeiere.

Ja der glemte jeg og si. At vi er en franchise butikk..
Da er det nok derfor.. Vi har ikke betalt men det er fordi vi er så mange på jobb så vi får den 30min vår i fred.. Er det en høytids dag der det er mye folk ig vi ikke får 30 min så får vi betalt for den:)

Det er nok ulik praksis fordi det er franchiseeiere.

Jeg forstår ikke hvordan Kiwi godtar at en som er franchiseeier ikke følger arbeidsmiljøloven? Jeg har jobbet i franchiseeid restaurant og der måtte de følge alle reglene akkurat som kjeden og arbeidsmiljøloven krevde!
Det er jo navnet Kiwi som får dårlig rykte av useriøse kjøpmenn!

Franchiseeid eller ikke; sjefen din burde lese gjennom arbeidsmiljøloven. Så lenge man har ansatte så MÅ man følge denne, uansett om det er offentlig, privat, franchise...
Kranglet mye med en gammel sjef av meg fordi hun ikke ville betale ekstra på 1. og 17. mai (de to eneste dagene man faktisk har krav på det), eller ikke i det hele tatt på hvilende nattevakter. Hun hadde visst sine egne tolkninger av arbeidsmiljøloven :p

Jeg forstår ikke hvordan Kiwi godtar at en som er franchiseeier ikke følger arbeidsmiljøloven? Jeg har jobbet i franchiseeid restaurant og der måtte de følge alle reglene akkurat som kjeden og arbeidsmiljøloven krevde!
Det er jo navnet Kiwi som får dårlig rykte av useriøse kjøpmenn!
Det er jeg helt enig i. Men dessverre finnes det useriøse franchise eiere også.

Jeg har ikke betalt pause. Men om ingen kan ta over for meg så må jeg sitte igjen på jobb. Men da skriver jeg også opp en halvtime mere på timelista mi. Jeg spiser lunsj, men betjener luka samtidig. Så da vil jeg ha betalt.

Jeg har ikke betalt pause. Men om ingen kan ta over for meg så må jeg sitte igjen på jobb. Men da skriver jeg også opp en halvtime mere på timelista mi. Jeg spiser lunsj, men betjener luka samtidig. Så da vil jeg ha betalt.

Samme gjorde jeg da jeg jobbet på Esso. Var det for mye folk i butikken osv til at jeg faktisk fikk tatt den pausa mi, så skrev jeg det opp på lista og fikk betalt.
Dette fikk vi også beskjed av sjefen om å gjøre og :)

Du skal ha betalt ja.

Jeg jobber i bhg. og har betalt matpause, for vi kan ikke bare gå på pause om det oppstår noe som gjør at vi trengs på jobb.

Har du ikke betalt matpause så kan du forlate arbeidsplassen i pausa:)

Back
Topp