Betaling til lege?

blirdsnartentil

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Måtte dere som har hatt første legetime, betale?

Det har seg sånn at jeg hadde svangerskapsforgiftning i begge mine svangerskap og er redd det kommer i dette svangerskapet også, så jeg ville bestille en tidlig legetime, men jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å komme før jeg var 12 uker på vei. Men jeg sa at jeg ville komme før, å da fikk jeg beskjed om at jeg kunne få en vanlig time, for di kunne ikke verken ta blodprøve eller noen andre tester så tidlig, og derme må jeg betale.

Jeg var hos lege med vond hals og samtidig snakket om svangerskapssymptomer, da betalte jeg ingenting. Legen sa at når man er gravid betaler man ikke

Det varierer ofte etter hvem man går til. Jeg måtte betale da jeg gikk til en vikarlege, men hos fatslegen betaler jeg ikke selvom det er pga forkjølelse jeg kommer. hun setter alt opp som at det er i forbindelse med graviditeten

Jeg var hos legen på mandag. Pga jeg har høyt blodtrykk og ville sjekke det så tidlig som mulig. Sånn at det er dokumentert. Var da 4+4. Tok også en del blodprøver i forhold til graviditeten og noe å sammenligne med senere sa legen. Skal til ny legetime da jeg er 10 uker. Betalte ingenting.

Ja jeg syntes det var rart, med tanke på at det siste svangerskapet var jeg inne ganske tidlig pga av at jeg ikke vist hvor langt jeg var på vei, og da slapp jeg å betale og da tok di masse prøver og målte blodtrykk osv, og det er samme lege kontor som nå :/ blir så forvirret :(

Jeg har vært hos lege 3 ganger etter jeg ble gravid (er 8 uker), og jeg har ikke betalt noe noen gang :) måtte betale nesten 100 kr for ekg, men det kommer utenom :)

Jeg har vært hos både fastlege og et annet legekontor og jeg har aldri måtte betale. Høres veldig merkelig ut. Skjønner ikke hvordan de kan be deg betale..

Jeg har fått samme beskjed som deg. Fikk egentlig ikke time før i uke 12, men jeg kunne få komme på en samtale denne uken, men må betale selv. Er nok litt forskjellig fra legesenter til legesenter!

Aldri betalt noe under svangerskapet :) betalte heller ikke noe når jeg hadde brystbetennelse og dro til legen faktisk.. Skulle vel egentlig betalt men det slapp jeg.

Hvis du skal til legen pga svangerskapet skal du aldri betale!!! Uansett om du er 4 eller 12 uker på vei. Jeg var i uke 4 og uke 5..betalte ingenting!!

Husker jeg betalte 50 kr for at legen sendte henvisning til oul i forrige svangerskap. Det var litt rart syntes jeg. Har hørt om mange som ikke har betalt for det...

Hun i disken sa da jeg spurte om jeg sku betale "nei du er gravid, sååå skal ikke du betale noe på en stund"

Back
Topp