Betaling hos lege under svangerskapet

Jente24år

Glad i forumet
IMG_3755.JPG Har vært diskusjoner om dette før og jeg har oppfattet det slik at alle svangerskapsrelaterte legebesøk er gratis... men fikk svar fra legekontoret at dette ikke stemmer...
Jeg måtte ikke betale noe sist jeg var hos legen å fikk sykemelding...
Hva er korrekt? Blir sprø av dette...
 
Vis vedlegget 231007 Har vært diskusjoner om dette før og jeg har oppfattet det slik at alle svangerskapsrelaterte legebesøk er gratis... men fikk svar fra legekontoret at dette ikke stemmer...
Jeg måtte ikke betale noe sist jeg var hos legen å fikk sykemelding...
Hva er korrekt? Blir sprø av dette...

Hvis du ble sykemeldt pga svangerskapsrelaterte plager skal du ikke betale.
Jeg har ikke betalt en krone for noen av mine timer i sommer..
 
Jeg har ikke måtte betale noe uansett hvorfor jeg var der, så lenge det var svangerskapsrelatert. Men det kan jo være ulik praksis fra legekontor til legekontor.
 
Hvis du ble sykemeldt pga svangerskapsrelaterte plager skal du ikke betale.
Jeg har ikke betalt en krone for noen av mine timer i sommer..
Ja det er pga svangerskapskvalme og begynnende bekkenløsning, så det er jo veldig relevant... men de påstår at jeg skal betale... hva kan jeg gjøre for å slippe å betale? De har sendt meg både en og to faktura...
 
Ja det er pga svangerskapskvalme og begynnende bekkenløsning, så det er jo veldig relevant... men de påstår at jeg skal betale... hva kan jeg gjøre for å slippe å betale? De har sendt meg både en og to faktura...

Kanskje ta kontakte med kommunen og klage på legekontoret?
 
Jeg fikk faktisk faktura for min første svangerskapskontroll jeg. Den skal jeg klage på. Men fortsetter det sånn fra legekontoret så bytter jeg. Det har vært en del tull på det legekontoret siden min fastlege pensjonerte seg og jeg fikk noen andre.
 
Jeg fikk faktisk faktura for min første svangerskapskontroll jeg. Den skal jeg klage på. Men fortsetter det sånn fra legekontoret så bytter jeg. Det har vært en del tull på det legekontoret siden min fastlege pensjonerte seg og jeg fikk noen andre.

Sikkert bare glemt å huke av for svangerskap i systemet. Det gjorde min lege en gang jeg var der. Ringte inn, og ble fikset med en gang fra forkontoret.

Ellers er det eneste jeg har betalt for i svangerskap utstyr til en astma-test jeg tok.
 
Sikkert bare glemt å huke av for svangerskap i systemet. Det gjorde min lege en gang jeg var der. Ringte inn, og ble fikset med en gang fra forkontoret.

Ellers er det eneste jeg har betalt for i svangerskap utstyr til en astma-test jeg tok.

Regner med det jeg å, at det bare er en feil, men skjer litt for mange feil der. Så regner med det ordner seg [emoji4]
 
Kanskje ta kontakte med kommunen og klage på legekontoret?
Har sendt de en melding via pasientsky... jeg ringte nemlig Helfo for å få avklaret dette, og alt som er svangerskapsrelatert er gratis, uansett om det er sykemelding, blodprøver eller annet.
Men legekontoret mitt har prøvd seg flere ganger, og det virker som både leger og de som sitter i skranken ikke har kunnskaper nok om dette temaet. For noen ordner det uten problem, mens andre sier jeg må betale. Utrolig frustrerende, men fra 1.september får jeg ny fastlege og nytt legekontor, gleder meg!!! :p
 
Jeg bare raste ut av legekontoret med både sykemelding og hadde tatt blodprøver, uten å spørre om jeg skulle betale [emoji28] Spennende å se om jeg får faktura i posten [emoji85]
 
Heller aldri betalt. Ikke ved forrige graviditet og ikke nå. Og det du har vært til legen for er jo svangerskapsrelatert.. Merkelig hva de driver med..
 
Har ikke betalt for time, sykemelding eller blodprøver som gravid:rolleyes:
 
Eneste jeg har betalt for er noe utstyr til prøver som er tatt, alt av timer og annet har vært gratis
 
Alltid vært gratis. Både der jeg var før og der jeg er nå (to forskjellige byer). Og dette er 6.barn..
 
Høres veldig rart ut.. har aldri betalt for noe, har til og med fått sykemelding for influensa i tidligere svangerskap, og det er jo ikke direkte svangerskapsrelatert akkurat....
 
Sniker fra desember.

Jeg har vært hos legen 3 ganger de siste månedene av svangerskapsrelaterte årsaker men ikke svangerskapskontroll. Jeg har ikke betalt en krone.

Såvidt jeg har skjønt det spiller det ingen rolle hva det er, så lenge det er svangerskapsrelatert.
 
har fådd beskjed om at ting som har med svangerskapet å gjøre er gratis. men hvis du kommer til legen med f.eks andre plager som ikke har med svangerskapet å gjøre så må du betale.
 
Sniker fra desember. Legen sa at det er greit at jeg bare ringer henne for å forlenge sykemelding pga bekken (hvis jeg ønsker og trenger det). Første gang jeg gjorde det gikk det fint, men andre gang jeg kommer for å hente sykemelding måtte jeg betale :eek:
Jeg ble så paff så bare betalte, men tror jeg skal sjekke opp i dette :p
 
Back
Topp