Betaling for legetime

Uglemamma

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Jeg har måttet betale for alle mine legetimer, selv om de alle har vært svangerskapsrelatert eller vært en rutine svangerskapskontroll. Prøver nå å få dette tilbakebetalt, da jeg har skjønt det slik at dette skal være gratis? Fikk beskjed fra legekontoret om at glukosebelastningstest ikke var det, selv om den eneste grunnen til at jeg tar denne er at jeg er gravid... Så jeg må altså betale for den og timen som da var en svangerskapskontroll, dette kan vel ikke være rett? Noen som vet?

Jeg har måttet betale for alle mine legetimer, selv om de alle har vært svangerskapsrelatert eller vært en rutine svangerskapskontroll. Prøver nå å få dette tilbakebetalt, da jeg har skjønt det slik at dette skal være gratis? Fikk beskjed fra legekontoret om at glukosebelastningstest ikke var det, selv om den eneste grunnen til at jeg tar denne er at jeg er gravid... Så jeg må altså betale for den og timen som da var en svangerskapskontroll, dette kan vel ikke være rett? Noen som vet?
Har ikke betalt for noen av mine legetimer etter at eg ble gravid. Til og med når eg uvi.. tror ikke d hadde så mye sammenheng med graviditet, men betalte fortsatt ingenting. Du må få tilbakebetalt for dette skal være gratis.

For noe sprøyt! Klart du ikke skal betale!

Du skal ikke betale for det nei, men glukosevelastings driter må man betale for, men da altså kun for materielle de bruker ikke for timen.

Jeg måtte betale for blodprøven de til av meg i starten av svangerskapet. Men ikke noe annet.. Og da betalte jeg bare for selve prøven, ikke timen. Jeg ville stått på mitt om jeg var deg

Det var veldig rart. Jeg må ikke betale for legetime eller når jeg skal ta blodprøver. Hver gang jeg har spurt sier de at siden jeg er gravid er det gratis.

Jeg har ikke betalt for noen av legetimene jeg har vært på i svangerskapet..har kun betalt for druesukkeret jeg drakk(blæææ) under glukosebelastningstesten..

Må få sjekket opp dette skjønner jeg!!:) men jeg har jo hatt mange legetimer kun for sykemelding da jeg har hyperesemis gravidarum, så vil jo si de timene også er svangerskapsrelatert bør ikke de også være gratis da?

Må få sjekket opp dette skjønner jeg!!:) men jeg har jo hatt mange legetimer kun for sykemelding da jeg har hyperesemis gravidarum, så vil jo si de timene også er svangerskapsrelatert bør ikke de også være gratis da?
Jeg har også flere timer pga sykemeld, har hovne føtter, ikke betalt disse heller..
Du må sjekke opp dette slik at du får tilbakebetalt:)

Du skal ikke betale for legetime, men glukosebelastninga må du betale for glukosen, 120 kr eller noe. Jeg har vært masse ekstra hos legen pga hypotyreose, og sykemeldinger, alt gratis.

Jeg har ikke betalt for noen legetime etter jeg ble gravid. :) Var til legen en ekstra gang og ble sykmeldt ei uke i sommer på grunn av at jeg var generelt uvel, har også vært innom å levert en urinprøve en gang :) Tror ikke det er rett at du skal betale noe...!?

Selve timene for kontroll som har med svangerskapet og gjøre skal du ikke betale noe for.

Noen legekontorer tar betalt for utstyr som blir brukt. Som glukosebelastning og utstyr under GU etter fødsel., og sykemelding.

Noen leger er snille og tar ikke betaling for noe annet gjennom svangerskapet. Andre er veldig "strenge" på det. Legekontoret mitt er ikke så strenge, men det jeg hadde før jeg byttet igjen, var det.

Jeg har ikke betalt for legetimer, glukosebelastning, fått 6 ultralyder, og har heller ikke betalt for en legetime jeg hadde hos en annen lege når jeg hadde vondt i ryggen og legen min var på ferie :-) hun sa så kjekt at hu fikk også vondt i ryggen når hun var gravid at det satte hun opp som svangerskapsrelatert :-)

Hadde jo blitt ganske så dyrt om vi skulle betalt alle disse timene selv..

Jeg har ikke betalt for noen legetimer jeg heller verken de vanlige kontrollene eller når det gjelder ekstra legetimer i forbindelse med sykemeldingene jeg har fått ifm svangerskapet.

Jeg betalte for prøver og utstyr hos den gamle legen min, men ingenting hos JM eller den nye legen.

Jeg har ikke betalt for noen ting..

Har du fått sjekket det opp? Om de har gjort en feil?

Back
Topp