Betaling barnepass

Må ikke spørre om barnevaktpriser her inne, de er sinnsyke priser og ikke noe en vanlig person har råd til.
Jeg betaler 100 kroner timen om det ikke er snakk om for mange timer. Er det mange timer betaler jeg fastpris.
Så for en slik kveld hadde jeg nok avtalt 700-1000 kroner inkludert mat og litt snop :)

Last edited:
Kan du ikke spørre vedkommende ? Tenk ut en sum du "klarer" å betale også er du ærlig og sier at du er usikker hvor mye det er normalt å gi, men om vedkommende kan være interessert for xx antall kroner?

Aldri hørt om barnevaktkurser før. Hvor er dette fra fra?
Så det blir ca 1000kr da. Blir mat i tillegg, middag og snacks.

På kveld har jeg betalt ca 100kr timen.
Er medlem av en barnevaktside på facebook, det er der det står at barnevaktkursene tar den prisen. Men man kan avtale en fast pris med barnevakten. Mat, drikke og snop skal være inkludert i prisen. Så en sum på 700-1000 kr for en så lang pass av 2 barn synes jeg er rett og rimelig. Men snakk med den som skal passe barna og bli enig om pris.

Kan du ikke spørre vedkommende ? Tenk ut en sum du "klarer" å betale også er du ærlig og sier at du er usikker hvor mye det er normalt å gi, men om vedkommende kan være interessert for xx antall kroner?
Ja det var det jeg tenkte å gjøre. Hadde 700-1000 + mat i hodet, men tenkte bare å høre her om jeg ikke var helt på jordet, før jeg spurte vedkommende.

Er medlem av en barnevaktside på facebook, det er der det står at barnevaktkursene tar den prisen. Men man kan avtale en fast pris med barnevakten. Mat, drikke og snop skal være inkludert i prisen. Så en sum på 700-1000 kr for en så lang pass av 2 barn synes jeg er rett og rimelig. Men snakk med den som skal passe barna og bli enig om pris.
Takk for svar:) Greit å høre hva barnevakt i "ordnede former" har som "standard" :)

Oi, jeg ser at satsene har steget siden jeg selv satt barnevakt i min ungdom! (Men det er jo noen år siden, så kanskje ikke så rart... )
Hadde nok aldri betalt over 1000 kr for barnevakt altså...det synes jeg blir et dyrt bryllup. :-)
Hvis ikke familien min kunne stille opp, hadde jeg nok heller spurt en venninne, altså en som ser på det som en vennetjeneste. Så kunne hun fått god mat og snop, og en vinflaske eller noe med seg hjem. :-)

Har da aldri sagt at jeg ikke skal betale. Selvfølgelig skal jeg betale.

Men å betale en privatperson like høy timelønn som jeg får på jobb som utdannet pedagog, med personalansvar og 10 års ansinitet og på en offentlig arbeidsplass med helt andre forventninger og forpliktelser. Nei det er drøyt mye!!

Jeg hadde aldri tatt 200kr timen for tilbringe "fritiden min" sammen med et barn i 5 timer og bare være der mens hun sover i 8 timer.

Om barnet sover en del sv tiden hadde jeg nok gitt mye mindre ja ;) fikk ikke med meg at dette var snakk om kveldstid :p da hadde jeg nok gitt 100kr timen ellernoe ;)

Hva ville dere betalt en voksen person for å passe en 2 åring og en 8 åring (som klarer seg selv) fra 12-01?

Jeg har fått 500-800 kroner for å passe et barn fra jeg hentet det i barnehagen ca kl 16 og til neste morgen når jeg leverte i barnehagen. Altså en ettermiddag og natt, barnet sov hos meg.
Synes det var en helt grei pris :-)

Tror ikke du trenger å betale over 1000 kr, ville ikke gjort det selv.

Om barnet sover en del sv tiden hadde jeg nok gitt mye mindre ja ;) fikk ikke med meg at dette var snakk om kveldstid :p da hadde jeg nok gitt 100kr timen ellernoe ;)
Hun sover på dagen fram til kl 14. Og legger seg for kvelden kl 19. :)

Last edited:
2000kr er alt for mye.. Vi betalte ei 175 kr timen for og passe vår jente når ho var 10 mnd på dag tid ein heil dag. Sysnt det var litt dyrt. Men ho var på kjøkkenet og jobba (var i bryllupet vårt) etter babyen blei med besteforeldrene hjem. Da sysnt eg det var ein mer Ok pris :p men ein jobb er ein jobb. 200kr timen er vanlige time lønn for folk med fagbrev ol. Sysnt ikkje barnepass kommer i den kategorien uansett om det er flinke fagfolk fra barnehagen. 150kr timen sysnt eg er passe. Og som du sier klarer 8 åringen seg selv. Så det teller ikkje like mye som om det var 2 små barn.

Å betale full pris etter at ungene sover synes jeg blir rart. De 6 timene ungene sover kan barnevakten gjøre "hva hun vil" innenfor husets 4 vegger....

Vi har droppet hele barnevakten, hun ville også ha full pris for sovende barn, synes tolv var litt sent og var avhengig av å bli kjørt hjem...

Vi har noen i barnehagen vi bytter tjenester med, men det betinger jo at ungene er komfortabel med å overnatte.

Back
Topp