Betaler du..?

De kan ta betalt for materiell de bruker for undersøkelser. Jeg måtte betale for utstyr til glukosebelastningstest.

Sist måtte jeg betale for selve graviditetstesten og 50 kr for henvisning til ultralyd. Hører jo at det praktiseres forskjellig om man betaler for materiell og henvisninger, er jo forvirrende og jeg syns egentlig det blir smålig at man må ut med sånne småsummer når det i teorien skal være gratis for gravide.

Så merkelig! Ikke noe gebyr i Drammen!

Jeg har ikke betalt noenting... Trodde også det skulle være helt gratis?

Har aldri betalt for noe da jeg gikk gravid med tulla. Ikke engang bildene på sykehuset måtte jeg betale.

Går også i kr.sand å irriterer meg grønn hver gang over de 25 kronene! Og at man ikke kan betale dem med en gang!! Må jo være et tap for dem å sende ut en så liten regning!! Og når jeg har tatt glukosebelastningen har jeg betalt 150.- for glukosen..

Betalt for bilder på oul, betalte da vi ble henvist til tidlig UL hos privatpraktiserende (100,- for tilsammen 5 UL).
Også fikk jeg faktura for oppfølgingstime etter SA en gang, mener den faktisk måtte betales da legesekretæren mente det ikke gikk under svangerskap. Husker ikke nå om jeg betalte eller klagde.

Går også i kr.sand å irriterer meg grønn hver gang over de 25 kronene! Og at man ikke kan betale dem med en gang!! Må jo være et tap for dem å sende ut en så liten regning!! Og når jeg har tatt glukosebelastningen har jeg betalt 150.- for glukosen..
Wow, på legekontoret?? Betalte ingenting for den på mitt legekontor heldigvis.. Går på Lund legesenter.

Glukosen måtte jeg også betale for, men det er jo på en måte regnet som en "medisin". Før måtte man dra på apoteket å kjøpe den selv, som en hvilken som helst annen medisin uten resept.

Betalte for henvisningen til ultralyden. Det var det eneste

Nye priser her da..
I år er det 25 kr hvis du ikke vil ha bilder med hjem, og 200 (!!!) for hvis du vil ha bilder!

Har ikke betalt noe. Skulle egentlig betale 200kr for ultralydbilde, men hun dama sa at siden de ikke ble så bra skulle jeg bare få dem :p dette var stavanger da

Eneste jeg betalte for var glukosen ved belastningstest og bilder fra ultralyden. Betalte heller ingenting i forbindelse med en MA, kun medisinene for å sette i gang aborten... Rart det skal være så forskjell fra sted til sted.

Back
Topp