Betaler du tv-lisens?

Regelen er jo enkel og grei. Bor et barn som er 18 år eller eldre hjemme hos mamma og pappa, og har en inntekt, så skal det betales tv lisens hvis det barnet har tv på rommet sitt.

Kjip regel.., men sånn er den desverre

Betaler ikke. Men ser ikke tv på vanlig måte eller. Ser på tv over nett og har plombert tv, sparer masse på det og har fortsatt stort utvalg i programmer å se på :)

Ja, betaler linsens, og syns det er helt greit. Snuppa ser på NRK super både på nett og på tv, vi ser sport og andre gode programmer :)

Betaler det ja, men i mange år fikk ikke mannen lisens til tross for at han har kjøpt flere TV'er, bestilt forskjellige abonement osv.. :P Merkelig, men det kom når vi kjøpte siste TVn :P

Regelen er jo enkel og grei. Bor et barn som er 18 år eller eldre hjemme hos mamma og pappa, og har en inntekt, så skal det betales tv lisens hvis det barnet har tv på rommet sitt.

Kjip regel.., men sånn er den desverre

Har brent meg på denne ja.. Tenkte ikke over det og kjøpe tv i mitt navn. Har betalt lisensen siden. Utrolig kjedelig å betale, men er vel ikke noe å gjøre med det.

Har brent meg på denne ja.. Tenkte ikke over det og kjøpe tv i mitt navn. Har betalt lisensen siden. Utrolig kjedelig å betale, men er vel ikke noe å gjøre med det.

Ja, det er kjedelig. Og mange som ikke er klar over denne regelen.. Så lett å gå på den.. Sure og kjipe penger :(

Prøvde meg jeg.. Gikk bra en liten stund.. Men plutselig sto de på døra her.. MED tv på.. Då nyttet liksom ikke å nekte . He he

Fikk ikke noe bot eller noe sånt.. Så vurderer å si i fra at jeg ikke har tv lengre. Betaler jo allerede 1 tv lisens i dette huset.. Burde jo holde

Jeg skulle gjerne sluppet, men nå bor vi for oss selv med tv, dekoder osv.. ser ikke for meg det blir lange tiden før de kommer på døra uansett, så har ikke tatt sjansen på å la være å betale :P

Ser mange som svarer at dei ikkje ser på NRK. Men visste du at det ikkje har noko å seie? :) NRK har berre vorte valgt til å kreve inn avgifta. Derav kallenavnet NRK-lisens:-)

"Kringkastingsavgiften er ikke betaling for å se på NRKs sendinger, men en avgift for å ha fjernsynsmottaker"

Jeg har aldri måtte betale selv om jeg har både tv, dekoder og dvdspiller i mitt navn. Gubben betaler. :)

Ser mange som svarer at dei ikkje ser på NRK. Men visste du at det ikkje har noko å seie? :) NRK har berre vorte valgt til å kreve inn avgifta. Derav kallenavnet NRK-lisens:-)

"Kringkastingsavgiften er ikke betaling for å se på NRKs sendinger, men en avgift for å ha fjernsynsmottaker"
Ja det virker som ikke alle er klar over dette:)

De fleste andre kanaler kan nå velges bort da, så er nok derfor mange tenker slik;)

Også henger det nok igjen fra da man ikke hadde andre kanaler å velge imellom..

Last edited:
Så dette! Kommer nok til å ta litt tid før vi får oss tv uansett tror jeg nå :-P
Har ikke sagt noe til mannen enda og tviler på at han kommer til å like det ;-)
Den er ikke så dyr :-) og man kan velge og betale månedlig eller hvert kvartal f.eks. føles billigere ut da :-)

Den er ikke så dyr :-) og man kan velge og betale månedlig eller hvert kvartal f.eks. føles billigere ut da :-)
Ja så dette på svt sine hjemmesider ;-)
Men han føler allerede at vi betaler nok avgifter ;-) er jo ikke vant til noe av dette han.
Kan hende han eventuelt vil plombere tv'en og bruke den til å spille på :-P er vist en av grunnene til å få tv :-o

Back
Topp