Betale på Oul

• Trådstarter Trådstarter Lykkeliten2019
  • Opprettet Opprettet
L

Lykkeliten2019

Guest
I brevet mitt står det man må betale 319,- i egenandel selv om man er fritatt engenandel som gravid og 70,- for bilder etterpå.

Hvordan er det der dere har fått OUL?

Veldig fæl til å snike her ser jeg :P

Men nå ble jeg nysgjerrig på hvilke sykehus du skal føde på?

Jeg har aldri betalt for OUL i noen av mine svangerskap. Ja, har betalt for bildene så den er jo "grei". Tror vi betalte 30 kr bildet. Noen ble dårlig så de fikk vi :P
Dette er Ahus.

Termin 17. Januar

Så rart. I mitt brev syns jeg det stod at en måtte betale 30kr(ca) for bilder. Kan ikke huske det stod noe om egenandel på timen..

Sent from my iPhone using BV Forum

Veldig fæl til å snike her ser jeg :p

Men nå ble jeg nysgjerrig på hvilke sykehus du skal føde på?

Jeg har aldri betalt for OUL i noen av mine svangerskap. Ja, har betalt for bildene så den er jo "grei". Tror vi betalte 30 kr bildet. Noen ble dårlig så de fikk vi :p
Dette er Ahus.

Termin 17. Januar

Drammen

Betalingsinformasjon:
Gravide er fritatt for å betale egenandel. Med en egenandel på 319,-. Dette gjelder også de som er fritatt for betaling av egenandel. (kansje jeg som har misforstått teksten :p ?)

Last edited by a moderator:
På mitt står det at vi må betale 150 kr for bilder.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

I brevet mitt står det man må betale 319,- i egenandel selv om man er fritatt engenandel som gravid og 70,- for bilder etterpå.

Hvordan er det der dere har fått OUL?
Sikker på at det er hvis du ikke møter opp?

Høh her koster det 25kr :P og betaler ikke noe ekstra for bilder .

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Hadde et bilde på telefon av det som stod i min. Jeg må betale hvis jeg ikke møter opp, men kommer jeg til timen så må jeg ikke betale:).
ImageUploadedByBV Forum1406741483.307505.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Sikker på at det er hvis du ikke møter opp?

Betalingsinformasjon:
Gravide er fritatt for å betale egenandel. Med en egenandel på 319,-. Dette gjelder også de som er fritatt for betaling av egenandel. (kansje jeg som har misforstått teksten :p ?)

Helt sikkert. For man skal altså ikke betale for denne undersøkelsen :)

Tror ikke jeg betaler for bilder og ikke undersøkelsen heller

Så rart :-/ På mitt står det bare at jeg må betale for bilder. Kr 150,- men kun det.

Oul er jo et gratis tilbud til gravide så rart om du må betale.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg betaler hverken for undersøkelsen eller bildene, og har hittil fått fem bilder :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg må bare betale en viss sum om jeg ikke dukker opp, og så i tillegg ca 80kr for bildene om jeg vil ha dem (selvfølgelig!!). Bærum sykehus.

Drammen

Betalingsinformasjon:

Du skal ikke betale noe på Drammen :) Kanskje for bildene? Men jeg har alltid fått de gratis, da ingen av nurkene viste seg så veldig på bildene :P

Drammen

Betalingsinformasjon:

Jeg tenker også for om du ikke møter opp.

Ring og hør :)

Termin 17. Januar

Her var det gratis UL og bilder. Men skulle betale egenandel om jeg ikke kom uten å gi beskjed

Betalingsinformasjon:

Du har nok misforstått teksten ja, håper i alle fall det :)

Jeg leser det som at gravide og de som er fritatt fra egenandelen slipper å betale :)

Sist betalte vi ingenting for undersøkelsen på ordinær ultralyd, men måtte betale litt for utskriften av bildene

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp