Betale for OUL bilder?

MammaMassør

Glad i forumet
Fikk innkalling til OUL i dag. Og der står at man må betale 200kr pluss fakturagebyr for å få med heim bilder av babyen.
Er det vanlig altså? Var ikke sånn sist jeg var gravid.

Stadig flere sykehus som tar betalt for bilder ja. Det er dyrt å printe ut bilder til alle som tar ultralyd.

Ikke uvanlig å måtte betale for bilder fra OUL nei, men synes det var heftig pris

Fakturagebyr kan de ikke kreve. Du har rett på å betale cash når du er der.

Jeg fikk også beskjed i innkallelsesbrevet om at det koster 200kr dersom jeg ønsker utskrift av bilder. Sist fikk jeg bildene gratis, men det var for ni år siden... Var heller ikke samme sted, så mulig det har en innvirkning? Synes egentlig det er greit, da bildene tross alt bare har en sentimental verdi og da bør vi kunne dekke den kostnaden selv :)

Slik var det sist jeg var gravid i alle fall, men jeg fikk det gratis siden jeg jobbet på huset [emoji14]

Ja 200kr for bilder, måtte ha det kontant for å få bildene. Det var på sus

Jeg fikk også beskjed i innkallelsesbrevet om at det koster 200kr dersom jeg ønsker utskrift av bilder. Sist fikk jeg bildene gratis, men det var for ni år siden... Var heller ikke samme sted, så mulig det har en innvirkning? Synes egentlig det er greit, da bildene tross alt bare har en sentimental verdi og da bør vi kunne dekke den kostnaden selv :)

Sånn som her. 9 år siden sist så dette er jo nesten nytt igjen. [emoji23][emoji23]
Helt Ok at vi må betale. Syns bare det var litt stiv pris når en CD med røntgenbilder koster 70kr. [emoji5]
Vi må selvsagt ha bilde så storesøster kan få se.

Sånn som her. 9 år siden sist så dette er jo nesten nytt igjen. [emoji23][emoji23]
Helt Ok at vi må betale. Syns bare det var litt stiv pris når en CD med røntgenbilder koster 70kr. [emoji5]
Vi må selvsagt ha bilde så storesøster kan få se.

Ja, det er det faktisk nesten :joyful::joyful: Godt å se at det er flere enn meg som ventet lenge med nummer to!

Enig i at 200 er litt mye, særlig hvis andre bare tar 50. Klart storesøster må ha bilde! :happy:

Helt vanlig :) var slik i 2015 også i hvertfall :P

Fikk beskjed om det samme de forrige svangerskapene, men måtte aldri betale noe[emoji4]

Sniker fra desember.

Det er vanlig å måtte betale en liten som dersom man ønsker bilder. Vi betalte 80,-.

Back
Topp