Betale bryllup

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvordan gjør dere det? :P Tar dere opp lån? Får pengestøtte av familie? Sparer? All of the above?

Aner ikke hvordan dette funger. :P

Vi hadde ett bryllup til 30 000 kr. Det sparte vi opp selv.

Vi hadde et lite bryllup både her og i Norge, vi fikk spandert på maten i Norge og kaken, ellers betalte vi alt selv :)

Vi kommer til å betale alt selv. Sparer en del og kommer til å legge av skattepenger og feriepenger.

Vi kommer til å betale for alt selv, og sparer lenge i forkant.
Svigers kommer til å ville bidra, og det takker vi ja til, men vi vil betale mest mulig selv.
(Mine foreldre er ikke i bildet.)
Vi lander nok på rundt 25 000-30 000 uten bryllupsreise. :)

Betalte ca halvparten selv..(ca 40.000).og foreldrene våre spleiset på andre halvparten...ikke forventet...men en stor glede...i tillegg fikk vi bryllupsreisen i gave fra dem :)

Vi regner med å betale alt selv. Sparer, og skal eventuelt bruke feriepenger og skattepenger.

Eksen ville gifte seg, og moren ville betale brudekjolen sa hun.
Utenom det måtte vi nok tatt opp lån.

Vi sparte og lånte litt. Men det kosta ca 100000kr så hadde tatt lang tid og spare til alt. Dette var ink alt av mat og klær til oss og jentene. Ca 70-80 gjester ink barn.

Vi betalte selv, men hadde et veldig billig bryllup. For oss hadde det vært uaktualt å ta opp lån eller få penger fra familie. Ville spart om vi ikke hadde råd. :)

Vi sparte mesteparten selv, og fikk sponset litt :)

Foreldrene mine valgte å gi oss 50 000 og svigerforeldrene ga oss 25 000! Bryllupet koster 60 000 så satt igjen med 15 tusen :)

Mine foreldre har hjulpet alle oss 3 barna med ulike ting til ulike tidspunkt! Broren min fikk oppussing av leilighet og søstera mi når ho kjøpte! De har vært veldig flinke til å hjelpe oss og hvis de gjør det på egent initiativ ser jeg ingen problemer med å få en pengegave ;)

Ingen gifteplaner enda, da vi ønsker å ha råd til bryllupet vi vil ha, og sparing tar tid. Kommer ikke til å ta opp lån, og regner ikke med å få noe særlig pengestøtte så vi får bare vente litt. Kommer ikke til å gå amok med pris på det da.

Vi sparer det vi kan også skal vi ta lån på resten, aner ikke hva vi får av familie enda, er fortsatt to år til:) men vi skal ha et 3dagers bryllup i Thailand, ha fest hjemme og bryllupsreise til bora bora, så det blir ikke akkuratt billig:p

Spart og betalt alt selv. Unntatt kjolen min, den betalte mamma og mormor

Vi fikk en sum av mamma og pappa samt de betalte kjolen og blomstene mine. Og litt av svigerfar. Ellers betalte vi alt selv

Ja tro ikke at dere får penger av oss, var svigermors svar da vi fortalte at vi hadde forlovet oss...
Men,vi var forberedt på at foreldrene mine ikke kunne gi noe og at Svigers ikke ville før han fridde så vi visste at vi måtte ta dette selv.

Tror dette med betaling av bryllup har endret seg, så noen fast regel på hvordan det fungerer finnes vel ikke.

Vi sparte, tok en enkstrajobb (begge to) og puttet feriepenger i potten. Klarte å finne 110 000 på et år som dekket både bryllup og en durabelig reise etterpå.

Back
Topp