Beta-hemolytiske streptokokker

englin85

Andre møte med forumet
Ifm urinprøven jeg hadde på første kontroll hos legen for noen uker siden fikk jeg beskjed om at jeg har Beta-hemolytiske streptokokker. Det er noe som har med urinveisinfeksjon å gjøre, men jeg har ingen symptomer så jeg får ingen behandling nå. Men så fort fødsel starter må jeg må antibiotika, ellers kan babyen bli alvorlig syk. Noen som har vært borti dette? Er egentlig ikke bekymret, men greit å høre fra noen som evt har vært borti det.

Dette er vel det samme som gruppe B streptokokker? Jeg har det, og er litt urolig. Men bare på grunn av reisevei og at jeg ikke skal rekke frem i tide...

Jeg fikk å påvist dette på fredag! Får antibiotika for det, å må levere ny test etter en uke! Ble kjempe redd når jeg fikk vite det, men er roligere nå siden jeg får oppfølging! :)

Jeg fikk påvist dette i forrige svangerskap, men i liten mengde. Denne gang vet jeg ikke engang om det er blitt tatt prøve av det.. Jeg vet ikke hvordan de fant ut i forrige svangerskap.. Tar de bare test av urinen som vi leverer ved første kontroll?
Uansett, jeg fikk antibiotika når fødsel starta og så hver 4 time, tror jeg planen var, men jeg rakk bare 1 gang ;) Alt gikk iallefall fint og barnet tok ingen skade. Så lenge de er klar over det og du får antibiotika så er det ingen fare :)

Dette er vel det samme som gruppe B streptokokker? Jeg har det, og er litt urolig. Men bare på grunn av reisevei og at jeg ikke skal rekke frem i tide...

Det er gruppe B ser jeg på arket mitt ja. Tenker at man får dra på sykehuset så fort man merker at fødsel starter. Jeg skal på helsestasjon/jordmor i morgen, så skal høre litt mer om dette.

Jeg fikk påvist dette i forrige svangerskap, men i liten mengde. Denne gang vet jeg ikke engang om det er blitt tatt prøve av det.. Jeg vet ikke hvordan de fant ut i forrige svangerskap.. Tar de bare test av urinen som vi leverer ved første kontroll?
Uansett, jeg fikk antibiotika når fødsel starta og så hver 4 time, tror jeg planen var, men jeg rakk bare 1 gang ;) Alt gikk iallefall fint og barnet tok ingen skade. Så lenge de er klar over det og du får antibiotika så er det ingen fare :)

Var liten mengde hos meg også. Var hos lege på første kontroll, så er spent på om dette er noe de ser når jeg skal til jordmor på helsestasjon, men vil jo tro det så lenge det er noe som er vesentlig.

Jeg fikk å påvist dette på fredag! Får antibiotika for det, å må levere ny test etter en uke! Ble kjempe redd når jeg fikk vite det, men er roligere nå siden jeg får oppfølging! :)
Fastlegen min satte meg på furadantin i en uke. Mens da jeg var innlagt for hyperemesis forrige uke, sa gyn legen at de tablettene var bortkastet. Kommer tilbake etter endt kur, og det viktigste er å få antibiotika under fødselen! Så jeg slutta på de

Jeg fikk beskjed om at det ikke var noen vits at jeg fikk behandling nå, for det kunne komme tilbake uansett. Men kan jo ha noe med utslaget å gjøre, jeg hadde små mengder. Mem uansett godt å få oppfølging når mam hører at det kan gå ut over barnet.

Det er gruppe B ser jeg på arket mitt ja. Tenker at man får dra på sykehuset så fort man merker at fødsel starter. Jeg skal på helsestasjon/jordmor i morgen, så skal høre litt mer om dette.
Sist fødte jeg på 3 1/2 time fra første cm, og med 1 1/2 time til sykehuset er bekymringene desverre tilstede. Men skal snakke med jordmor ved neste kontroll, så kanskje jeg blir noe beroliget

Fastlegen min satte meg på furadantin i en uke. Mens da jeg var innlagt for hyperemesis forrige uke, sa gyn legen at de tablettene var bortkastet. Kommer tilbake etter endt kur, og det viktigste er å få antibiotika under fødselen! Så jeg slutta på de
Jeg fikk beskjed om at det ikke var noen vits at jeg fikk behandling nå, for det kunne komme tilbake uansett. Men kan jo ha noe med utslaget å gjøre, jeg hadde små mengder. Mem uansett godt å få oppfølging når mam hører at det kan gå ut over barnet.
Jeg tror jeg har veldig mye av dette. Har lest mye om dette nå, å det virker som det er sjans for å miste/ føde prematurt pga denne infeksjonen! Så jeg tar ingen sjanser værtfall! Mulig jeg er i overkant bekymret! Men som regel går jo dette bra, å man trenger ikke bekymre seg for dette!

Jeg har fått påvist dette, ble satt på penicillin kur, men de sa dt mest sannsynlig kom tilbake etter en uke.. Skal til kontroll igjen snart, da skal de teste urinen også. Er litt småbekymret, men verken lege eller jordmor er det, så da prøver jeg å holde roen :)

Sniker fra aprilforumet. Jeg har hatt dette i begge mine to foregående svangerskap, men ikke dette. Min lege er veldig påpasselig o har satt med på 2-3 antibiotikakurer i hvert svangerskap + at jeg har fått ved fødsel. Mine fødsler har vart i bare 4-5 timer fra første rie, så har alltid rukket å få antibiotikaen. Har aldri vært bekymret for GBS, da jeg har hatt god oppføling hele veien. 2 friske barn også. Du burde kanskje be om å bli satt på en kur, slik jeg har skjønt det kan det føre til tidlig fødsel også (men svært liten fare for det), for sikkerhets skyld liksom ;)

Back
Topp