Jeg har brukt mye bioacidophilus bakterier tidligere, som jeg fikk anbefalt av en lege "spesialist på magetrøbbel", funket kjeeeempebra, så det ordner seg sikkert raskt
lykke til og god bedring 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja fikk en del info om det i dag på sykehusetJeg har også fått påvist streptokokker i urinen. Legen min sa det ikke var noe problem, ingenting å tenke på og ikke noe å gjøre før under fødsel - hvor jeg skal få antibiotika. Også skal jeg levere urinprøve hver 4. uke. Jeg også googla selvfølgelig når jeg kom hjem og ble superstressa over det her! Legen min bagatelliserte det jo veldig, men neste gang jeg er der skal jeg forberede alt jeg lurer på så han kan forklare og evt berolige meg!
Ps. Grunnen til at jordmor ikke finner det på stix er fordi urinen må dyrkes for å oppdage streptokokkene.
Hva slags informasjon fikk du?Ja fikk en del info om det i dag på sykehusetjeg syns bare det var rart at ho ikke fikk utslag på leukocytter, men ho tester kanskje ikke for det på stixen
![]()
At jeg må få antibiotika intravenøst, at det ikke var noe farlig så lenge jeg fikk behandling, at ikke samboeren min trenger være redd for å bli smitta med noe, at jeg kan få noe nedpress etterhvert, og sjanse for tidlig vannavgang var litt større.. Men alt i alt helt i orden så lenge jeg leverer urinprøver ca 1 g i mnd.Hva slags informasjon fikk du?
Åh, så godt å høre. Da kan jeg legge vekk bekymringeneAt jeg må få antibiotika intravenøst, at det ikke var noe farlig så lenge jeg fikk behandling, at ikke samboeren min trenger være redd for å bli smitta med noe, at jeg kan få noe nedpress etterhvert, og sjanse for tidlig vannavgang var litt større.. Men alt i alt helt i orden så lenge jeg leverer urinprøver ca 1 g i mnd.![]()
Ja, fikk mange kilo av skuldrene jeg ogÅh, så godt å høre. Da kan jeg legge vekk bekymringeneTusen takk for svar
![]()
Jeg har også fått påvist streptokokker i urinen. Legen min sa det ikke var noe problem, ingenting å tenke på og ikke noe å gjøre før under fødsel - hvor jeg skal få antibiotika. Også skal jeg levere urinprøve hver 4. uke. Jeg også googla selvfølgelig når jeg kom hjem og ble superstressa over det her! Legen min bagatelliserte det jo veldig, men neste gang jeg er der skal jeg forberede alt jeg lurer på så han kan forklare og evt berolige meg!
Ps. Grunnen til at jordmor ikke finner det på stix er fordi urinen må dyrkes for å oppdage streptokokkene.
Oi, hvis man skal ha det 6 timer før fødsel kan det jo være et problem om man har korte fødsler.Hei, jeg er i risikosvangerskap og vet endel om både cervix insuffisiens og GBS siden jeg har begge deler! og fødte sist i uke 22+6 Pga GBS og cervix insuffisiens!!
det dere må huske på er følgende:
GBS er vanlig bakterie flora hos 30 % av gravide kvinner, det vil si normal flora vaginalt og IKKE i urin!
om man oppdager oppblomstring av GBS vaginalt skal man ha antibiotika intravenøst minst 6 timer før fødsel!
om man får påvist GBS i urinen under graviditeten så skal dette ALLTID behandles, sist gang jeg var hos min fastlege så fikk jeg samme beskjed som dere at man ikke trenger å behandle før fødsel, men jeg fortalte da legen min at hun måtte sjekke opp forskjellen på urin og vaginalt, det tok henne 10 sek å lese og forstå at jeg hadde helt rett og fikk en god unnskyldning for dette og selvfølgelig en kur!
Så jenter, ta ansvar for egen helse, og vit at GBS er noe som en vanlig fastlege desverre ikke har store kunnskapen om, spør dere på sykehuset så får dere vite litt mer fakta!
Oi, hvis man skal ha det 6 timer før fødsel kan det jo være et problem om man har korte fødsler.
Min første fødsel varte bare 7 timer, neste kan jo gå enda kjappere og da rekker man ikke en slik kur før fødselen.