Beta HCG 69 13 dpo. Legen mente det «ikke ville gå bra».

Alt er nok fint hvor mye hcg er jo forskjellig fra kvinne til kvinn og er jo ingen fasit er jo om den stiger man ser på. Så høres ut som legen har lite peiling…. Alt er nok helt fint :)
 
Er det vanlig å følge med på hcg stigning med flere blodprøver? Jeg hadde første time hos jordmor dag 5+1, fikk ikke time på lab før dag 7+5, og har ikke fått flere oppsatte timer.
 
Er det vanlig å følge med på hcg stigning med flere blodprøver? Jeg hadde første time hos jordmor dag 5+1, fikk ikke time på lab før dag 7+5, og har ikke fått flere oppsatte timer.
Nei det er egentlig ikke vanlig å følge med på hcg stigning. Men om man gjør det så må man ta 2 for å finne ut hvor mye det har steget, og om det er «innafor». Jeg ba om det fordi jeg har hatt litt svake tester og ville se.
 
Jeg hadde 56 i HCG. Testet i forbindelse med IVF. Det er vel det som blir beta?
Uansett så tok jeg en ny prøve etter tre dager og den hadde steget fint. Og på fredag var vi på TUL og alt var bare bra :Heartblue
 
Jeg hadde hcg på 53 når jeg var 14dpo (etter ivf), og så var den på 70 17dpo. Min fastlege var optimistisk etter de to målingene (fertilitetsseksjonen syns nok stigningen var litt dårlig), men sa jeg kunne få ny blodprøve 5+0 om jeg ville. 5+0 (21dpo) var hcg på 219. Alt gikk fint med den graviditeten! Så dumt at din lege var så pessimistisk når målingen din tross alt ikke var så lav!
 
Jeg målte 10 og 12 dpo, 38 10dpo og 89 12dpo. Fertilitetsklinikken sa det var bra! Og det er ikke lang unna din første prøve :)
 
Last edited:
Jeg hadde hcg på 53 når jeg var 14dpo (etter ivf), og så var den på 70 17dpo. Min fastlege var optimistisk etter de to målingene (fertilitetsseksjonen syns nok stigningen var litt dårlig), men sa jeg kunne få ny blodprøve 5+0 om jeg ville. 5+0 (21dpo) var hcg på 219. Alt gikk fint med den graviditeten! Så dumt at din lege var så pessimistisk når målingen din tross alt ikke var så lav!
Åh takk for svar! Dette gir meg virkelig håp! ❤️ Nå er jeg ikke så bekymret lengre da jeg 17 dpo hadde en hcg på 426. Så håper bare det stiger som det skal videre også.
 
Jeg hadde 56 i HCG. Testet i forbindelse med IVF. Det er vel det som blir beta?
Uansett så tok jeg en ny prøve etter tre dager og den hadde steget fint. Og på fredag var vi på TUL og alt var bare bra :Heartblue
Ja, det er det! Takk for svar! Hvilken dpo hadde du 56 i hcg? Så utrolig godt å høre at alt var bra nå på tul!
 
Ja, det er det! Takk for svar! Hvilken dpo hadde du 56 i hcg? Så utrolig godt å høre at alt var bra nå på tul!
Tror det var ca 14 dager. Husker ikke helt hvilken dag eggløsning var, men jeg satt inn embryo 21/3. og tok blodprøven 30/3.
 
Back
Topp