Besvimte på legekontoret, legen ga f***

Da hr jeg vært på første time hos ny lege og han var fantastisk! Jeg er overlykkelig! Han tok meg seriøst med en gang, satte opp alle timer jeg trenger fremover i forholdt til graviditeten og ga meg ordentlig utfyllende informasjon om hvordan alt vil gå fremover, noe han andre ikke gjorde i det hele tatt!

Da hr jeg vært på første time hos ny lege og han var fantastisk! Jeg er overlykkelig! Han tok meg seriøst med en gang, satte opp alle timer jeg trenger fremover i forholdt til graviditeten og ga meg ordentlig utfyllende informasjon om hvordan alt vil gå fremover, noe han andre ikke gjorde i det hele tatt!
Å så deilig! Glad det ordnet seg for deg! [emoji1]

Så godt du har fått en ordentlig lege! Det betyr så mye :) Byttet selv nylig, og er kjempefornøyd med den nye :D

Er i dag 6+2, men hadde store smerter i lyskområdet på høyre side, hatt diare i to dager og fleste symptomene mine er borte, ingen blødning. Jeg er livredd og føler meg så alene.

I tillegg til alt det så føler jeg meg sviktet av helsesystemet, er jeg så sinnsykt frustrert og sint på fastlegen min! Jeg var hos han for å ta blodprøve for å bekrefte graviditet, i det jeg går inn på kontoret merker jeg at jeg kom til å besvime. Å jeg gråter mens jeg så vidt får sakt «nå faller jeg», det ble svart for meg og våkner opp på gulvet, mens han fortsatt sitter å stirrer på pcn! Jeg ligger der på gulvet så sier han «såså hva kan jeg hjelpe deg med i dag»!! Ikke måler han blodtrykk eller tar vare på meg eller sjekker meg for noe som helst eller hjelper meg opp.

Mens jeg får meg opp å skjelver å gråter, må jeg forklare at jeg er gravid. Jeg var egentlig der for et hofte problem jeg har hatt i 9 uker, og tenkte jeg skulle si ifra at jeg var gravid i samme sleng. Jeg har vært 70% sykmeldt pga hofta, og han sier til meg nå er det nok, du er ung det her går over av seg selv. Fysio sier det ikke er så lett og jeg burde fortsette med sykemelding, noe han har sakt til fastlegen også. Så jeg kranglet meg frem til å fortsette sykemeldingen og måtte krangle meg til en blodprøve for å måle hcg. Han viste null interesse for graviditeten, selv om han vet at det er første gang og vi hadde prøvd i 2 år. Ikke fikk jeg noe som helst info om hva som skjer fremover heller.

Jeg føler at bare fordi jeg er ung så blir jeg ikke tatt seriøst (er 25 år). Jeg fortalte han at jeg sleit med å gjøre visse øvelser jeg fikk av fysio, fordi jeg hadde så ømme bryst at det gjorde vondt av å bare puste. Så kjefter han på meg å sier at graviditet ikke er en sykdom og jeg ikke kan klage på det og få sykemelding for det. Det var ikke det jeg ba om en gang!! Jeg informerte han bare at jeg sliter litt med øvelsene akkurat nå og ville ta en prat med fysio om det er noe kan kan gjøre annerledes. Min fysio og fastlege er i samme bygg og samarbeider tett sammen.

Jeg sliter skikkelig med å finne noen å snakke med som kan hjelpe meg. Ringte jordmor men hun sa hu ikke får hjulpet meg med noe før jeg fyller 12 uker. Ikke hadde hun råd om hvem jeg skal henvende meg til hvis ikke fastlege og ikke jordmor. Har satt meg på venteliste til ny lege, men er nr 47 og alle i området mitt har full liste. Jeg er så innmari lei meg og redd og føler ingen bryr seg nok, fordi jeg bare er 6 uker på vei. Det er nesten så de forventer at det skal gå galt..
Fyfaen... merker jeg blir sint på dine vegne!! Håper det ordner seg <3!!

Back
Topp