Besvimelse under fødsel

Pogo

Gift med forumet
Hva skjer hvis man besvimer under fødselen? Jeg har besvimt flere ganger pga menssmerter, og fødselen blir jo værre..

Aner ikke, men du er jo blant helsepersonell, så du blir nok tatt godt hånd om. Vil vel anbefale at du forteller dette på forhånd, ev bestille epidural (himmelrik[;)])

ORIGINAL: Pogo

Hva skjer hvis man besvimer under fødselen? Jeg har besvimt flere ganger pga menssmerter, og fødselen blir jo værre..

Jeg pleide også å besvime pga menssmerter før, men jeg besvimte ikke under fødselen sist. Derimot spydde jeg som en gris på 4 cm, akkurat som jeg pleide da jeg hadde mensen før... Syns ikke du skal bekymre deg for det, men gi jordmor beskjed om det når du kommer inn, så de kan være litt ekstra oppmerksom på saken :)

ORIGINAL: Zall

ORIGINAL: Pogo

Jeg pleide også å besvime pga menssmerter før, men jeg besvimte ikke under fødselen sist. Derimot spydde jeg som en gris på 4 cm, akkurat som jeg pleide da jeg hadde mensen før... Syns ikke du skal bekymre deg for det, men gi jordmor beskjed om det når du kommer inn, så de kan være litt ekstra oppmerksom på saken :)

Huff, ja det blir nok spying her også [:'(]

*dytt*

Noen flere som har erfaringer rundt dette?

Om du har lett for å besvime, så vær forsiktig om du dusjer under åpningsriene (god smertelindring) og når du dusjer etter at du har født. Jeg holdt på å besvime med begge jentene i ovennevnte situasjoner enda jeg ikke har hatt slike tendenser ellers. Jeg har lavt blodtrykk og er mye svimmel nå, men aldri i nærheten av å føle at jeg besvimer. Så vær obs og si fra til personellet på føden at du har lett for å besvime, så passer de nok ekstra på deg skal du se. 

Ååå, jeg hater å spy![:'(] Er det normalt eller? å spy under fødselen?

ORIGINAL: BlessItBe

Ååå, jeg hater å spy![:'(] Er det normalt eller? å spy under fødselen?

Ja, tror nok det er ganske normalt. Min mor sier at det var beviset for at fødselen snart var ferdig for henne... Jeg spydde ikke.

Jeg fikk beskjed om at grunnen til at mange spydde under fødsel var at babyen var kommet såpass langt ned i bekkenet at den presset på en nerve som gjorde at man spydde. . Så da vet man hvert at det nærmer seg slutten[:D]

Jeg svimte av 2 ganger etter at de hadde tatt vannet på meg... hyperventilerte som en gal på lystgass for det var jo ikke mellomrom mellom riene... Det endte med epidural.. Men som nevnt over så gi beskjed om problemet ditt slik at de er klar over det [:)]

Back
Topp