Bestilling av OUL

Rayooma

Betatt av forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Har dere allerede fått time til oul og søkt fødeplass? Vet jo at det er jordmor/fastlegens jobb, men her ble jeg for utålmodig og sendt av gårde søknad om fødeplass/OUL, da jeg ikke klarte å vente til uke 12, når jeg har time hos jordmor og fastlege. Vil helst få time til akkurat uke 18, er redd det blir fullbooket så jeg risikere seinere/tidligere oul.
 
Eg har aldri gjort det selv, så eg venter til kontrollen. Fått i uke 18 de 2 andre gangene, så går nokk bra
 
Jeg ble henvist til oul allerede i uke 5 og fikk ikke oul før uke 20.. litt kjedelig
Har hørt om flere som ringer til sykehuset og klager, og da har de plutselig masse ledig tidligere også. Ikke sikkert det gjelder alle sykehus, men verdt et forsøk :p
 
Jeg fikk brev i dag om oul. Fikk den uka jeg begynner på ferie, da er jeg 19 uker på vei. Men skal reise bort, så håper jeg kan få uken før!! Har sendt forespørsel, så krysser fingrene. Om ikke blir det skikkelig seint, type når jeg er i uke 24, går det greit? Om de ikke skulle ha ledig uka før jeg starter på ferien min tenker jeg.
 
OUL bør helst være så nær 20 fullgåtte uker som mulig, da den beste tiden for å få sett ordentlig på hjertet og hjernen er etter uke 20.
 
Får man brev om OUL? Jeg tok TUL kjempetidlig men har ikke hørt noe. Man skal vel få i de ukene det er viktig? Hakke giddet å stresse med det nei..
 
Jeg var hos jordmor i dag og da ble henvisning til oul sendt. Er 6+5ish, men jordmor forholdet seg til mens.termin (12dager før egen termin), så regner nesten me då få tidlig oul...
 
Back
Topp