Bestille time til OUL

Hyttelitu

Flørter med forumet
Påskekyllingene 2020
Var på "første" svangerskapskontroll hos legen i dag. Han sendte da henvisning til KK for ordinær ultralyd. Dette ble sendt via post og ikke nettet slik jeg trodde. Noen som vet hvor lang tid det tar å få innkallingen?:)

Denne gangen fikk jeg oul time en dag etter henvisning. Med første ungen hørte jeg ingenting og etter 2-3 uker ringte jeg sykehuset for å sjekke. Viste seg at jordmor hadde glemt å sende henvisning. Burde ikke ta over en uke for svaret får du inne på helsenorge.no

Jeg måtte sende henvisningen selv. Og jeg fikk svar 1,5 uker etter at den ble sendt.

Legen sendte henvisning for meg. Vet ikke om det var på nett eller per post, men fikk brev om plass (OUS) ca en uke etter.

Så på helsenorge at legen jeg var til i forrige uke ikke sendte henvisningen før i går. Det sto også at de må vurdere det innen 10 dager, så regner med at det kan ta en ukes tid før jeg får innkallelse :)

Jøss det var raskt! Mener å huske jeg ventet lenge på å få time når jeg var gravid i 2016.

Legen sendte for meg i går, så spent på når jeg får svar denne gangen.

Min lege, og i Bergen, sendte digital henvisning og jeg fikk time samme dag /dagen etter. Kk vil ha folk inn i uke 17 :)

Jeg fikk time via Helsenorge og etter en uke-2 kom skrivet fra sykehuset med alt som skal Fylles ut. Og tidspunkt.

Heter det ikke uke 17-19 I retningslinjene da? Tror ikke jeg hadde godtatt å vente til 20 om jeg ikke fikk tul tidligere slik at en del var avklart allerede..
Her er det visst uke 18-20 sier de.. jeg var på tul i uke 6 ca, men har ikke noe mellom den og oul :rolleyes:

Jeg har fått time 19+5. Syns det er lovlig seint men tror jeg vart seint inne hos førstemann også. Litt irriterende da

Jeg har faktisk fått time 18+0 og ble veldig glad for å få raskt svar ang. time. Nå har jeg noe å se frem til, selv om 4 uker enda er litt langt unna. Jeg har ikke vært på tidlig ultralyd, så er veldig spent.

Jeg måtte endre klokkeslett på den opprinnelige timen. Det la jeg inn som en melding på helsenorge og fikk melding med et nytt klokkeslett bare 1t etter jeg sendte meldingen. Ganske ålreit.

Var på "første" svangerskapskontroll hos legen i dag. Han sendte da henvisning til KK for ordinær ultralyd. Dette ble sendt via post og ikke nettet slik jeg trodde. Noen som vet hvor lang tid det tar å få innkallingen?:)

Fikk den i posten en uke etter legen sendte inn henvisningen. Ble overasket hvor fort det gikk.

Jeg har fått time 19+5. Syns det er lovlig seint men tror jeg vart seint inne hos førstemann også. Litt irriterende da
Vi fikk 19+6 Men ser de har lang ventetid på sykhuset så har nok bare stappet den inn før tidsgrensen. Har valgt å bytte sykehus og fikk ny dato over telefon som er i uke 18. Jeg tror terminen min er senere enn hva legen har satt så bra å ikke ha den for tidlig heller

Tok ca 1 uke fra kontroll til brevet lå i postkassen.
Fikk innkalling 20.november. Da er jeg nesten 21 uker, syns det er ganske lenge.. De skal jo sjekke om alt er bra osv. Tror jeg skal spørre legen ved neste kontroll om det er mulig å fremskynde den.

Tok ca 1 uke fra kontroll til brevet lå i postkassen.
Fikk innkalling 20.november. Da er jeg nesten 21 uker, syns det er ganske lenge.. De skal jo sjekke om alt er bra osv. Tror jeg skal spørre legen ved neste kontroll om det er mulig å fremskynde den.

Legen får ikke gjort noe særlig men ring der du er satt opp for ultralyd og sjekk om de har time før eller flytt ultralyden til et sted som har kortere ventetid. Flott med fritt valg :)

Back
Topp