Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fint da er 12+1 helt greitJeg fikk beskjed om at dette ble gjort mellom 11+6 til 12+6.
Uken 12+0 til 12+6?"Min" jordmor mente det var kun i denne uken disse målingene kunne sjekkes og være representative.
Hvis du ikke har en grunn til å få fosterdiagnostikk, så må du bestille privat. Det er i utgangspunktet ikke lov å ta UL med den hensikt å måle nakkefold, men det er fullt av private som er villig til å gjøre det likevel... Dersom de da "tilfeldigvis, uten å ha ment å sjekke" oppdager noe, så får du tilbud om full pakke fosterdiagnostikk med alt det innebærer...Bestiller dere privat ultralyd? Eller bestiller dere hos jordmor hvis dere vil ha tidlig ultralyd for å sjekke nakkefold o.l.?
Hvis du ikke har en grunn til å få fosterdiagnostikk, så må du bestille privat. Det er i utgangspunktet ikke lov å ta UL med den hensikt å måle nakkefold, men det er fullt av private som er villig til å gjøre det likevel... Dersom de da "tilfeldigvis, uten å ha ment å sjekke" oppdager noe, så får du tilbud om full pakke fosterdiagnostikk med alt det innebærer...
Ja... lurer på om det egentlig er mulig senere også hvis det er kromosomfeil, men da må man søke eller no. Det er uansett ikke aktuelt for meg. Jeg vil bare vite det slik at jeg i tilfelle får bedre tid til å forberede meg...Jeg fikk beskjed der jeg skal på ul at de kan se etter kromosonfeil ol fra 11+0 til uke 16 eller noe. En annen sak er at grensen for selvbestemt abort vel er 12+0.
Uken 12+0 til 12+6?