Er det noen her som skal bestille NIPT test hos ultralydklinikken i Danmark?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg skal
Er 35, 36 ved fødsel, og kjenner at jeg ikke vil gå til ordinær ul for å finne ut om det er alvorlig sykdom/avvik som kunne vært oppdaget tidligere. Har også en 2 åring å ta hensyn til hvis noe skulle være galt...
Sendte epost til ultralydklinikken i Danmark i går og fikk svar på noen mindre spørsmål. Min stefar er lege så jeg får han til å ta blodprøve antar jeg. Men har foreløpig ikke sagt til familien at jeg er gravid (kun 5 uker)
Trudde desse var mulig å få tatt offentlige i Norge no..?
Vi tok heller ikke ved nr 1, men kjenner på at det er annerledes nå jaTakk for at du delte
Vi tok ikke testen ved baby1, men føler litt på ansvaret nå når vi allerede har en sønn fra før. Sendte også mail dit og tenker jeg skal bestille time/kit veldig snart. Slik jeg har forstått det på noen så er det jo også lovlig av norske leger å ta blodprøve som blir brukt til en NIPT test også, så det er jo flott!
Korleis fungerer dette da? Bestiller ein eit kit, får nokon til å ta prøven, og så sender ein inn? Eller må ein fysisk møta opp?
Lurer på å ta sjølv... Kor skal de bestille i frå?
Hei! Sniker fra mars. Vil bare gjøre oppmerksom på at det kan være litt styrete å få tatt blodprøven ettersom legene faktisk ikke har lov å ta den ennå (se vedlagte skjermdump fra helsenorge), til tross for at det ble vedtatt fra 1. juli.
Det er likevel en del ulik praksis ute og går. Noen fastlegekontor gjør det, andre nekter. Så her tror jeg rett og slett man må ha litt flaks. Eller kjenne noen som er helsepersonell
Interessant!
Jeg ble fortalt at det nå var lovlig. Kjipt at det fremdeles er ulovlig når de har vedtatt at det er lovlig. Norge altså...
Helt enig. Det er visst ikke lovlig før i november, da skal det komme noen retningslinjer såvidt jeg har skjønt.
Jeg får sende en melding til fastlegen når jeg nærmer meg og høre om det er mulig for hun å ta blodprøven. Så får jeg se hva hun sier
Krysser fingrene for deg! Så ei i en annen termingruppe som slet voldsomt med å finne noen, både fastlege, aleris, volvat osv. nektet å ta blodprøven. Usikker på hva enden på visa ble der
Disse skal jeg bruke: https://www.ultralydklinikken.dk/
Under booking så kan du velge kit som sendes hjem
Er jeg blind som ikke ser hvor man kan få alternative til å bestille hjem?