Bestille legetime?

FruHarepus

Flørter med forumet
Når bestiller man første legetime? 5 år siden forrige gang - så jeg har mistet oversikten;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Pleier å ha legetime fra uke 8-12 tror jeg. Varierer litt :-)

☆ Jente 2004 & gutt 2013 ☆
♡Liten spire 2015♡

Hmm usikker selv, men sist var jeg hos legen ved 10uker. Så regner med at jeg bestiller time i oktober en gang.

Telefontasting
Gutt12 og lillefugl mai2015

Er 5+3. Har ikke bestilt ennå. Men vanlig å ha første time rundt uke 8-10 ca

[emoji173]️september 2012 [emoji173]️
[emoji173]️mai 2015[emoji173]️

Var med legen for noe annet, sa att jeg var gravid, så svarte han, flott, da sees vi igjen i uke 12 da sann ca? :-P

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Skal bestille med en gang på grunn av arbeidssituasjonen min. Vet ikke om hun da samtidig tar den vanlige kontrollen.

Takk jenter:) Jeg bor i Oslo, og vet det er litt "høysesong" på fødeavdelingen om sommeren;) holder det å søke fødeplass i uke 12 tro?

Litt absurd å tenke på fødsel når jeg fant ut at jeg var gravid for to dager siden - i know;)

sist fikk jeg time allerede uke 7,men mistet før det.denne gangen blir jeg å kontakte tidlig,vil ha tidlig ultralyd.blir 38 før ungen kommer,så kan få den blodprøve og ul testen pga alder.:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Last edited:
Jeg skal på første kontroll hos legen 12 september, da er jeg 7+1. så skal jeg på sykehuset for ultralyd 17 september da er jeg 7+6 :)

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Søke fødeplass? Må vi på bygda med et sykehus også gjøre det?

Ok, takk! 2 timer til nærmeste sykehus her, 4 til neste - så føler ikke det er så mye å velge i. Bare en fødeavdeling i fylket.,

Legen ordner i forhold til ordinær ultralyd og fødeplass. En trenger ikke aktivt søke fødeplass selv, med mindre man ønsker plass et annet sted enn sykehuset nærmest der en bor eller en spesiell avdeling, som ABC-klinikken på Ullevål.

Sist svangerskap sa legen til meg at de ikke får tatt de blodprøvene de skal før i uke 12. Dersom det ikke er noe ekstra, kan en derfor vente til det.

Back
Topp