Bestille flybillett til ufødt barn?!

• Trådstarter Trådstarter ~Mirabell~
  • Opprettet Opprettet
M

~Mirabell~

Guest
Sitter her og skal bestille flybilletter til sommerferien i år, men stopper opp når jeg kommer til feltet hvor jeg skal fylle ut navnet til babyen i magen. Hva søren skal jeg skrive der? Vet jo selvfølgelig etternavn, men fornavn har vi jo ikke bestemt[:-] Litt risky å vente også, for billettprisene har allerede steget siden forrige gang jeg sjekket[&:]

OM du skal reise til et land som krever pass, må navnet i passet og billetten være det samme. Skal du reise innenlands kan du sikkert bare sette på etternavn og "baby" til fornavn.

ORIGINAL: ehterg

Jeg gjorde det før gutten kom, innenlands og utenlands. Skrev bare baby i navnefeltet, for da skulle de skjønne at den ikke var født ennå[;)]

måtte du endre på det innen avreise da eller?

ORIGINAL: MammaMia98

OM du skal reise til et land som krever pass, må navnet i passet og billetten være det samme. Skal du reise innenlands kan du sikkert bare sette på etternavn og "baby" til fornavn.

det er utlandet vi skal reise til ja, så han må ha pass

Et vennepar av oss skulle ha dåp og gifte seg på damas hjemplass, de fikk ikke flybilletter før de hadde navn på poden[&:]

(Poden var født, men de klarte ikke finne navn)

ORIGINAL: ~Mirabell~

da ville jeg ringt reiseselskapet og spurt for å være sikker. du er sikkert ikke den første som lurer.

Vi bestillte billetter til Roma før minstemann ble født, vi måtte då bestille til oss og så ringe dei etter barnet var født å bestille til han med navn [:)] Babyen skal jo ikkje ha eget sete så det pleier som regel å gå bra,men hør med flyselskapet du skal reise med[:)]

noen flyselskaper krever et mellomlegg for å endre navn på billetten.. På utenlandsfly må billett og pass stemme overens..

ORIGINAL: ehterg

Vi bestilte utenlands før gutten var født, bestilte hos Star Tour. De sa vi skulle bare skrive baby, og endre når barnet var født.
Tror du må ha med fødselsdato og?[8|]

tror aldri jeg har oppgitt fødselsdato på noen av ungene, kun fødselsår... ring å spør du [;)] Ulike selskaper har gjerne ulike regler for å gjøre oss forvirra [:D]

mormor bestillte syden biletter til oss og vi hadde ikke navn på babyn vår og det gikk bra.
mormor sa at pappan min kalte babyn vår Baldrian og at det var det som var blitt skrevet i luken for baby haha....
men vi retta det i ettertid da navnet var klart.

Ja, ringer jeg!Hadde de nå bare tatt telefonen[:@]begynner å bli tungt i telefon-holde-hånden[8D]

Til andre som evt måtte lure i framtiden, nå fikk jeg svar på dette fra Norwegian. Jeg skulle bare skrive "infant" i fornavn-vinduet, og så etternavnet om man visste det. Og så ringer man inn og endrer på det når man vet navnet. gratis endring!

Til andre som evt måtte lure i framtiden, nå fikk jeg svar på dette fra Norwegian. Jeg skulle bare skrive "infant" i fornavn-vinduet, og så etternavnet om man visste det. Og så ringer man inn og endrer på det når man vet navnet. gratis endring!

så bra du fant det ut!

kan være at andre selskaper har andre regler enn Norwegian så det kan nok lønne seg å sjekke

ORIGINAL: ** Nefertiti **

Så bra det ordnet seg :) Jeg hadde samme "problemet" med Norwegian ifjor. Først fikk jeg beskjed om å skrive Baby Baby, men dette gikk ikke, siden det ikke er lov med samme for- og etternavn. Ringte de på nytt, og fikk da beskjed om å skrive Baby Navnløs [:D] Når småtten var kommet, og vi hadde navn, ringte vi bare for å forandre det.

her ble det inf infant[8D]tok med det ordentlige etternavnet først, men da var det for langt, så da får de finne en løsning selv når jeg ringer og endrer

jeppz...jeg bestilte ifjor 28 januar... og minsten kom 12.mai..

man skriver bare : baby og etternavnet

også ringer du opp til reiseselskapet,og får ført opp riktig navn når H*N har fått passet sitt[;)] eller fødsels att.

Back
Topp