Bestille brusbrett og snop fra nettet?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har lyst til å bestille billig brett med brus på svensk/tysk nettside og evt. billig snop siden vi ikke bor i nærheten av svenskegrensen og heller ikke skal til Tyskland. Men vet ikke hvilke nettbutikker som er til å stole på og hva som er trygge å handle på.

Handler dere brusbrett på nettet? Isåfall hvor? Hva ligger prisen på og frakten?

Hvilken nettbutikk er billigst og tryggest å handle på?

Vi har handlet endel på yoolando og er veldig fornøyd med det, pris pr brusboks er en tredjedel enn om vi skulle handlet det her hjemme feks.

Tar litt tid i frakt nå da kontra slil det var før, men det skuldes kanskje økt pågang etter norge innførte sukkeravgifte . Tok 4 uker fra bestilling til varen ankomm nettopp.
Det du må være obs på er å ikke bestille over tollgrensa. Da lønner det seg evnt bedre å kanskje bestille i flere omg.

Vi har handlet endel på yoolando og er veldig fornøyd med det, pris pr brusboks er en tredjedel enn om vi skulle handlet det her hjemme feks.

Tar litt tid i frakt nå da kontra slil det var før, men det skuldes kanskje økt pågang etter norge innførte sukkeravgifte . Tok 4 uker fra bestilling til varen ankomm nettopp.
Det du må være obs på er å ikke bestille over tollgrensa. Da lønner det seg evnt bedre å kanskje bestille i flere omg.
Takk for svar! ☺️ Hva er tollgrensa på, og er det med eller uten frakt? Handler svært sjeldent på nett og spesielt fra utlandet så har ikke helt kontroll på hva tollgrensa er.

Takk for svar! ☺️ Hva er tollgrensa på, og er det med eller uten frakt? Handler svært sjeldent på nett og spesielt fra utlandet så har ikke helt kontroll på hva tollgrensa er.
Mange sider (slik som f.eks yoolando) har frakt på 19,90kr. Så kommer det ekstra frakt innen norge. Men det betyr at man kan handle for 329kr uten å få toll på det (man får toll på varer med verdi 350 og over) :)

Kanskje jeg forklarte litt dårlig :wtf:

Mange sider (slik som f.eks yoolando) har frakt på 19,90kr. Så kommer det ekstra frakt innen norge. Men det betyr at man kan handle for 329kr uten å få toll på det (man får toll på varer med verdi 350 og over) :)

Kanskje jeg forklarte litt dårlig :wtf:
Det vil si 350 inkl. Frakten da?

Jeg har bestilt fra både yoolando og klippkungen, vært veldig fornøyd:)
Når jeg leser litt rundt, blandt annet på Facebook-siden dems så er svært lite fornøyde kunder som ikke har fått varene sine. Mange beskriver det som svindel. Tror jeg står over yoolando da altså. Sykt billig der da.

Når jeg leser litt rundt, blandt annet på Facebook-siden dems så er svært lite fornøyde kunder som ikke har fått varene sine. Mange beskriver det som svindel. Tror jeg står over yoolando da altså. Sykt billig der da.
Jeg var litt spent selv da jeg leste det. Men har bestilt derfra kanskje 5ganger og alltid fått det jeg har bestilt :)

Det var vel gottekungen.se som hadde store problemer (og har lagt ned). Har ikke hørt noe negativt om maxgodis.se :) De har jo "spesialisert" seg på å sende til Norge

Vi har bestillt mye der fra, aldri hatt noe problem, men som jeg sa så tar det lenger tid nå sammenlignet med før norge innførte sukkeravgiften, før sukkeravgiften tok det va en uke, nå har vi opplevd at det tar mellom 4-8 uker faktisk. Men de er heller ikke de eneste som har opplevd dette, mange av de svenske bedriftene som sender til norge har også hatt store problemer med å håndtere den store økte etterspørselen etter sukkeravgiften. Tipper det har mye av skylden for negativ omtale:-)

Det var vel gottekungen.se som hadde store problemer (og har lagt ned). Har ikke hørt noe negativt om maxgodis.se :) De har jo "spesialisert" seg på å sende til Norge
Varierende tilbakemeldinger på fbsiden til maxgodis også, det virket som det gikk mest på leveringstiden :) skal vel godt gjøres å finne noe som absolutt alle er fornøyde med :p

Vi har bestillt mye der fra, aldri hatt noe problem, men som jeg sa så tar det lenger tid nå sammenlignet med før norge innførte sukkeravgiften, før sukkeravgiften tok det va en uke, nå har vi opplevd at det tar mellom 4-8 uker faktisk. Men de er heller ikke de eneste som har opplevd dette, mange av de svenske bedriftene som sender til norge har også hatt store problemer med å håndtere den store økte etterspørselen etter sukkeravgiften. Tipper det har mye av skylden for negativ omtale:)
Kanskje jeg skal prøve å bestille derfra allikevel da. Det er jo det billigste jeg har kommet over til nå.

Back
Topp