Bestikk....

Har brukt Ramona hardangerbestikk til hverdags i snart 12 år. I oppvaskemaskin i 10 år. Ikke mye slitt[:D][:D]

Har Ramona, og det hender seg at det brukes til hverdags, ja..

Har ett hardanger bestikk som heter Silje, samme som meg [:D] Bruker det ikke til hverdags, men vurderer det sterkt. Er litt trist og bare la det ligge [&:]

Bruker Hardanger bestikk til daglig, det heter Lunch, og er et ganske rimelig bestikk i forhold til de andre. Det vaskes også i oppvaskmaskin, og er ikke mye slitt...

Har tenkt å begynne å samle på Carina som vi kan bruke til selskap o.l....[:)]

Har Nina, og har bare det til hverdag og fest [:)] bruker oppvaskmaskin og glansmiddel i vasken (vet ikke om det har noe å si..), og det er ikke mye slitt.. Er så sjelden vi har "storfest", så da hadde det blitt lite brukt gitt [:D]

Jeg har en serie med dyrt stålbestikk, sånn samleopplegg men husker ikke hva det heter. Og det brukes hver dag her!

Vi har Silje på hytta og Admiral hjemme og har Arvesølv og Telesølv til fint[:D]

Jeg har Silje hardangerbestikk, og bruker det til hverdags. Det er jo et knall bestikk, og det ser jo pent ut samtidig som det ikke er overpent på noe vis. Knivene er gode å skjære med, og bestikket er generelt behagelig å spise av. Før jeg fikk det hadde vi bare billig-bestikk, noe av det var rett og slett vondt å spise av.

Vi har Milano bestikk, kanskje ikke like dyrt som hardanger, men veldig fint bestikk[:)] Brukes til vanlig[;)] Men mamma bruker bare sitt til fint[8D]

Bare å bruke til hverdags [:)] Det er rustfritt stål og skal tåle bruk. Tåler også oppvaskmaski.
Men skulle det blir stygt, så hadde jeg tatt det med til butikken og klaget på det.

De har garanti på bestikket:

http://www.hardangerbestikk.no/garanti.html

Vi har Silje til hverdags og Carina til fest.

Synes knivbladene har blitt ripete men...

Vi har også Ramona og bruker det til hverdags. Har brukt det siden 1995 og det er like pent i dag, det er slitesterkt.

-Bruk det til hverdags og gled dere ved hvert måltid.

oj, mange fine svar da snupper.. Har ikke hatt tid til å være her i helgen, har flyttet bestikke til den nye leiligheten:) hehe.. (dumme ikea, var tomme for bestikk"skuff" frem til uke 34!!!!....)

Men da ser jo at det ikke er noe tvil om når jeg skal bruke bestikket;) weee... Skal bruke det til hverdag... (har ofte gjester, så det har jo blitt brukt)..

Supert med garanti også da!;)..

Takk for alle de fine svarene...

(mangler bare at den dumme testen gor meg positivt svar snart[:-][;)])

ORIGINAL: Turkisdilla

vet at de tåler oppvaskmaskinen, men føler du at bestikket er blitt slitt?  Skal jo holde litt, er jo pokkern meg dyrt..

Har Hardanger Ramona.. Ser ikke slitt ut etter hverdagsbruk eller oppvaskmaskin.

ORIGINAL: Turkisdilla

ORIGINAL: loui

vi har også ramona og vi bruker det til hverdags[:D][:D]

Nice..ingen riper der det er børstet stål?... (vel, har vel egentlig bestemt meg/oss for å bruke det til hverdags)

noen småriper har det blitt, men ikke mye..!

ORIGINAL: Panzerpels

Har Hardangerbestikk og bruker det til hverdags. Hatt det i ett år, vasket i oppvaskmaskin, holdt seg like fint(med unntak av noen småriper, men det må en jo regne med, er jo en bruksting!!).

sign.Har det som heter Frida

Har Silje. Bruker til hverdag og i oppvaskmaskina.
De skjeene har fått mye striper og kniv bladene endel.

Eg har Nora (hardangerbestikk), og bruker det IKKE til hverdags ! ! ! Er arti å kunne ta noe fram som man ikke bruker hver dag [:)]

bruk det til hverdags. vi lever bare en gang og hvor ofte har vi stor besøk???

Har tatt det frem til all slags besøk, men forstår hva du mener, Gleder meg til å ta det i bruk;).. Hvertfall når dere andre sier at det holder seg så bra, skulle jo også bare mangle,;)

Back
Topp