Bestikk i oppvaskmaskinen.

JPSK

Elsker forumet
Hvilken vei setter dere håndtakene til bestikket? Pekende opp el ned? Og hvorfor? :)

Pekende ned. Fordi det er så vondt å skjære seg eller få stikket en kniv eller gaffel oppunder neglen når du skal stille handa ned for å ta tak i bestikket for å ta de ut.

Pekende opp. Jeg innbiller meg vel bare at det blir renere da :)

Venter et lite gull i februar 2014!

Bestikket peker opp, fordi det blir renere da. Skarpe kniver og potetskrellere står ned, slik at jeg ikke skal skjære meg.

Når jeg gikk servitørlinjen for ca 100 år siden så lærte vi at håndtakene skulle peke opp. Bestikket blir akkurat like rent, men det er mer hygienisk å ta i håndtakene når man skal legge på plass, samt at man ikke skal skjære seg. ;) Det der har hengt ved meg...
I tillegg organiserer jeg med knivene i én, gaflene i én osv.

Nå er svigermor på besøk og hun gjør alt motsatt og de står hulter i bulter! Hormonbitch som jeg er, irriterer jeg meg skikkelig over det så jeg nekter å ta ut av oppvaskmaskinen. Haha. Jeg er så teit!

Ci har en egen hylle på toppen som bestikket stables i liggende, så den problemstillingen har vi ikke her i huset:p

Håndtaket opp ;) mest pga det er vondt å skrape seg, og fordi jeg slipper da å ta på det man spiser med når jeg tar de ut

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 23.02.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR★

Håntake opp på kniver, gaffler å skjeer er håntake ned :)

<3 venter en gutt 06.02.2014<3

Håndtaket ned. Men jeg er vant med å ha håndtaket opp hjemmefra.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Håndtaket ned :) Etter å ha jobbet med oppvaskmaskiner i flere år, og utallige kurs, ble vi opplært til det av flere grunner (hygiene mm)..

Litt opp, litt ned. Ingen regel uten unntak osv :p

Back
Topp