Bestemor/mormor/farmor?

Her har de valgt selv, men jeg synes ikke det er greit å obestemmer seg etter 3-5 år!

De har fått bestemme selv. Her er det mormor/farmor. Men da blir det det for alle. Synes det er rart å kalle dem bestemor for noen og mormor/farmor for andre. Ihvertfall for søsken.

Pappa skulle IKKE bli kalt bestefar, men morfar. Hvis jeg sier feil, så blir han sur [:'(] Jækla bergensere! [;)]
Begge bestemødrene vil bli kalt bestemor, men jeg kaller den ene for farmor i skjul [:D]

Både jeg og samboeren min har vært vant til å kalle besteforeldre for beste/bestemor og bestefar, så det ble det samme med våre foreldre. Sønnen vår kaller dem beste (navn) og bestefar (navn).

Sært å plutselig skulle bytte da...jeg hadde fortsatt med å kalle henne farmor siden hun har hett det for eldste ungen hele livet hennes...

Men her kalles alle besteforeldrene bare for bestemor og bestefar...kan heller slenge på hvor de bor eller noe for å skille de. Dette fordi de har blitt kalt det fra begynnelsen av av sine andre barnebarn...litt rart at mine unger skulle kalle de andre ting da synes jeg...

Rart å plutselig ville bytte?

Mamma var/er helt sykelig opptatt av at hun skal bli kalt bestemor. Hun mener det er hennes rett siden hun er min mor, og vil dermed være nærere dette barnebarnet enn om feks min bror får barn, da er hun visst "bare" farmor. Yeah right,[8|]

Foreldrene mine vil være mormor og bestefar. Men hvis Jonas kaller de for noe annet så er det helt greit[:)]

foreldrene mine ville være mormor og bestefar... de er gift altså, men pappa syns morfar høres så veeeldig gammelt ut... han er bare 43... sånn ble det ikke[8D] snuppa kaller han morfar[:D]

så er det farmor og farfar, de hadde fra før av ett barnebarn som sa det... heeelt greit for meg[:)]

men, er ikke så veldig lenge siden hun skulle ha snuppa til å kalle seg både farmor og bestemor...

Her heter min mor; mormor (hun synes bestemor høres gammelt ut[8D]) og min far heter bestefar[8D]

ORIGINAL: M3erl0t

Her heter min mor; mormor (hun synes bestemor høres gammelt ut[8D]) og min far heter bestefar[8D]

Akkurat sånn var det med moren og faren min også, hehe.

besteforeldrene har egentlig bestemt det selv, mine foreldre er bestemor og bestefar, mens svigers er farmor og farfar. men svigerfar ville ikke være farfar, var bare svigermor som ville det. så han mener nå at han skal hete "bestefar i buvika", siden det allerede eksisterer en bestefar. det var for meg ganske tåpelig, så jeg har bare bestemt at det er farmor og farfar. du kan ikke regne med at et lite barn skal kunne si bestefar i buvika liksom[:-]

mammaen min og mannen hennes = mormor og morfar
pappaen min og "kona" = bestemor og bestefar
svigermor og svigerfar = farmor og farfar

sånn måtte det bare bli hos oss... [:D] litt luksus problem med så mange besteforeldre da men [:D]

Her har vi valgt noe så enkelt som mormor/morfar og farmor/farfar.
Guttungen bestemmer jo selv hva det blir.
Foreløpig sier han alle som vi "valgte", men morfar har blitt til "Bapas" - av en merkelig grunn. Søtt, da [:D]

Det var ihvertfall ikke besteforeldrene som valgte hva barnebarnet skulle kalle dem.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Farmor heter man jo når man er mammaen til barnefaren...

Mens bestemor/mormor er mammaen til mammaen til babyen.. der kan man jo velge...

Har inntrkk at flere og flere går bort fra alle disse navnene.. der er det mer mimmi, besa osv osv..

[:)]

er dette en generell greie mener du?
at bestemor alltid er mormor?

ORIGINAL: *Skorpion84*

De fikk velge selv hva de ville kalles, men nå har de valgt, så det navnet de har valgt kommer de til å være for alle ungene våre!

Her valgte vi
(er litt mer komplisert i og med at jeg har en ung familie, og at der allerede er mormor, osv. Dessuten har mine foreldre giftet seg på nytt, og dems partnere har vært lenge i livet mitt)

Her er det:

Min mor: besta
Mors partner: beste-magne

Min pappa: bestefar
pappas partner: beste-gosia

Svigerfar: far-far

Her fikk besteforeldrene bestemme selv. 

Her er svigers mor og far mens mine foreldre er bestemor og bestefar. Sambo er vant med å kalle sine besteforeldre for mor og far, og jeg er vant med bestemor og bestefar så det ble løsningen for oss. 

Back
Topp