Bestemor/far vs mormor/far og farmor/far

Her skal selvfølgelig våre foreldre få kalle seg det de selv vil.

Min mor vet ikke selv enda, hun syntes bestemor høres så gammelt ut. Men jeg mener omvendt; om mormor :-)
Men dette bestemmer hun og kommende bebis. Er jo kos om det blir momo eller noe da :-)

• Liker
Reactions: BMC
Mine foreldre er mormor/mommor og morfar/moffar :) hans er besto og besten. Eg ønskte farmor og farfar, men det syns svigermor gjorde ho så "gammal".. Og siden barnebarn før me fekk første alt kalte dei det så blei det berre sånn.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her tror jeg vi kommer til å la det "falle seg naturlig", jeg har alltid sagt "bestemor bestefar", og gubben "mommo/bestefar" -litt blandet :)

Mamma er mormor etter ønske frå både henne og meg. Svigers er besto og besten etter ønske frå svigermor, men jenta mi er begynt å kalle svigerfar for bestefar. Og det får ho selvfølgelig lov til :-)

På mamma og pappa blir det mormor og bestefar og svigers vil jeg bruke farmor og farfar, men der er svigers totalt uenig. Det er det jeg er vant til også bruker søstra mi de navnene til ungen hennes, så greit at det blir brukt det samme. Så jeg kommer helt klart til å bruke farmor og farfar på svigers. De får bare tåle å bli kalt farmor og farfar :)

Sent from my GT-I9300

Mine foreldra e bestemor og bestefar, hannes foreldra e skilt der faren hannes har ny kona så da bi d farmor på mora hannes og farfar på faren å på stemora bruke vi kun navne hennes.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har alltid sagt mormor og morfar, farmor og farfar. Og ville gjerne fortsette med det til mine barn. Men samboer var fast bestemt på at sine foreldre skulle bli bestemor og bestefar... Jeg syns heller ikke noen skal være mer "best" enn andre og det irriterer meg faktisk litt.
De kaller seg selv det og det har jo blitt til at det blir det. Tror de har en formening om at det er "upersonlig" med farmor og farfar... Hallo.. Er jo ikke noe mindre for min mamma enn for de..
Så jeg liker det ikke, men kommer ikke til å komme noen vei med det og de hadde tatt seg kjempe nær av det om jeg skulle trumfa det igjennom.. *oppgitt*

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Jeg har alltid sagt mormor og morfar, farmor og farfar. Og ville gjerne fortsette med det til mine barn. Men samboer var fast bestemt på at sine foreldre skulle bli bestemor og bestefar... Jeg syns heller ikke noen skal være mer "best" enn andre og det irriterer meg faktisk litt.
De kaller seg selv det og det har jo blitt til at det blir det. Tror de har en formening om at det er "upersonlig" med farmor og farfar... Hallo.. Er jo ikke noe mindre for min mamma enn for de..
Så jeg liker det ikke, men kommer ikke til å komme noen vei med det og de hadde tatt seg kjempe nær av det om jeg skulle trumfa det igjennom.. *oppgitt*

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14
Nå ble jeg nesten litt letta, at det ikke er bare meg som irriterer meg;) Jeg er av den formening av at alle er besteforeldre, men at det er mormor og morfar og farmor og farfar som er rett, da ingen kan være 'best'. Sambo er helt uenig med meg og svigers kaller seg selv bestemor og bestefar allerede. Tror jeg kommer til å si til ungen når han kommer ut at nå skal vi på besøk til farmor og farfar i smug osv, for å printe det inn :P

Jeg har alltid kalt min "mormor" for bestemor......aldri tenkt at det har noe med at hun er best og gjøre!!

Mine tantebarn og mine barn kaller min mamma for "besta", det kommer babyen i magen også til å gjøre tipper jeg, mest naturlig.
Foreldrene til sambo kaller seg farmor og farfar og mormor og morfar til de barnebarna de allerede har, for vår baby, samboers første, blir det farmor og farfar selfølgelig :-)

Her er mine foreldre skilt og hans er ennå gifte så valget er enkelt;

Mamma = mormor
Pappa & stemor = bestemor og bestefar
Svigers = farmor og farfar

;)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Back
Topp