Bestemødre

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Hvor ofte syns dere det er greit at bestemødrene (deres mødre) "forventer" besøk av dere og barna?
Selv er jeg forsåvidt sosial, men blir ganske sliten dagene etter hvis det er mye besøk/reising. Føles derfor at jeg bruker all den sosiale tiden på å besøke bestemødrene til barna som helst skal ha oss på besøk minst en gang i uka. Koselig de vil ha oss altså, men man skal jo gjerne møte venner og annen familie også + ha litt kvalitetstid som familie selv.
Jeg syns egentlig hver 14.dag er mer enn nok :-P

Jeg besøker omtrent aldri min mor, frøkna er der innimellom men nå går det ofte lang tid mellom hver gang... og som regel så sover frøkna der de gangene de møtes.

Vel, min egen mor treffer jeg ikke så ofte. Vi bor nemlig 9t unna hverandre. Så blir hver 3mnd som regel, noen ganger oftere:)
Det er vel noe man må føle på selv det der. Hver 14.dag er sikkert ikke urimelig det. Kommer jo an på reisevei osv også.

Vi treffer svigers minst 1 gang i uken, som regel oftere.

Som regel hver andre uke

Mamma er vi hos hver uke:)

Mamma stikker ofte innom, 1-2 ganger i uken. Det trenger ikke være mer enn et kvarter/halvtime for å si hei til barnebarna og klemme litt på de og snakke litt med de og oss. Hun forventer ikke noe servering el, men får tilbud om en kopp te el hvis hun ikke er på farten et sted. Vi kunne egentlig blitt flinkere å stikke innom dit, men mye lettere at hun kommer hit.

De andre kommer aldri, til tross for 10 min gange. Vi er sjelden der også, det hender sambo tar med eldste bort dit hvis han skal noe der, sånn 4-5 ganger i året. Hvis de skal hit må de ha innbydelse, og da er det å sitte ned å drikke kaffe. De skulle nok ønske å se barnebarna mer men da må de selv ta initiativ. De sier aldri nei om vi spør om de kan passe, men de virker ikke så interesserte så da gidder jeg ikke pushe på. De får selv ta initiativ. Det går nok også litt på at de bare sitter å drikker kaffe. Bestemora tok initiativ til å ta med eldste på juleteater - det var flott! Ellers blir sånn kaffebesøk kjedelig og slitsomt.

Dere kan ikke bare ta noen snarturer da? Eller invitere de med på ting dere skal gjøre uansett? Feks moren min blir gjerne med på skogtur, kino el med oss og ungene.

Syns ikke det trenger å forventes noenting egentlig. Man bør jo gjøre det fordi man vil, ikke må. Også kan jo de besøke og, ikke forvente å få besøk hver gang:-) ser både mine og hans foreldre minst en gang i uka som regel, fordi vi syns det er koselig. Trenger jo ikke være lenge om gangen:-)

Veldig forskjellig på hvor ofte vi møtes. Men vi ser nok min mor oftere enn svigermor. Min mamma henter gjerne i bhg et par ganger i Mnd og så treffes vi gjerne i helgene, men ikke hver helg :)

Vi besøker svigers veldig sjelden. De kommer så å si aldri hit heller. Mamma og pappa er stadig innom, mamma nesten hver dag hittil :P Vi stikker innom dem kanskje en gang i uken. Vi har et mye nærere forhold til mine foreldre enn hans, og besøkene hos mamma og pappa blir derfor mer naturlige enn hos hans.

Mamma stikker ofte innom, 1-2 ganger i uken. Det trenger ikke være mer enn et kvarter/halvtime for å si hei til barnebarna og klemme litt på de og snakke litt med de og oss. Hun forventer ikke noe servering el, men får tilbud om en kopp te el hvis hun ikke er på farten et sted. Vi kunne egentlig blitt flinkere å stikke innom dit, men mye lettere at hun kommer hit.

De andre kommer aldri, til tross for 10 min gange. Vi er sjelden der også, det hender sambo tar med eldste bort dit hvis han skal noe der, sånn 4-5 ganger i året. Hvis de skal hit må de ha innbydelse, og da er det å sitte ned å drikke kaffe. De skulle nok ønske å se barnebarna mer men da må de selv ta initiativ. De sier aldri nei om vi spør om de kan passe, men de virker ikke så interesserte så da gidder jeg ikke pushe på. De får selv ta initiativ. Det går nok også litt på at de bare sitter å drikker kaffe. Bestemora tok initiativ til å ta med eldste på juleteater - det var flott! Ellers blir sånn kaffebesøk kjedelig og slitsomt.

Dere kan ikke bare ta noen snarturer da? Eller invitere de med på ting dere skal gjøre uansett? Feks moren min blir gjerne med på skogtur, kino el med oss og ungene.
Ja men greia er at uansett om de kommer hit eller vi treffes en snartur så må vi liksom komme på middag noen dager senere for at det liksom skal telle nesten, hvertfall hos svigers ..
Mamma treffer vi ofte slik og det er mye greiere syns jeg :-)

Hvertfall en dag i uka! Om det ikke går skyper vi :)
Ongene mine elsker mormor og morfaren sin, og jeg elsker at de er så godt kjent ^^,

Treffer svigers ofte siden de bor rett over oss, mens mine foreldre blir sjeldnere siden de er så opptatte med sitt :P

Jeg er hos mamma å stefaren min så å si hver dag men det er fordi jeg å guttungen bor alene og mine venner har så å si aldri tid til å treffes :/ og jeg blir gal av å bare være hjemme uten voksenkontakt :)

Her varierer det mye noen ganger ifra også mindre andre ganger;)

Mamma bor i nabohuset.....
Svigers er innom en gang i helga og henter i bhgn en dag i uka.

Vi er naboer så vi er hos dem og de er her stadig vekk. Det er sjeldent vi ikke ser dem på en dag.

Da eldste ble født var det sånn at vi traff svigers hver helg, enten hos oss eller hos dem. Jeg var drittlei!!! Syntes også som deg at da måtte vi jo også se mine foreldre ofte, og da gikk jo helgene til kun familie og ikke venner. Det gikk seg til og etterhvert så ble jeg litt mer vant til det også. Jeg er ikke vant til å "henge ut" med mine foreldre, mens mannen snakket med sine daglig på tlf.

Nå ser vi dem jevnlig, men ikke hver helg.

Min mamma er nærmeste nabo:p så hun ser vi ofte!
Svigers bor såpass langt unna at det kun bli hver 3.måned eller no..:)

Back
Topp