Besteforeldre

Forlanger ingenting av dem, nå bor vi over 100 mil unna besteforeldrene[:(]
Så de har ikke mulighet til stille opp stort i det daglige, men snakkes ofte(2-3 ganger i uken) i telefon.

jeg forlanger egentlig ikke noe.. men vi er veldig heldige og har besteforeldre som engasjerer seg masse i henne:)

Forlanger ingenting, men forventer at mine foreldre ønsker kontakt med barnebarna sine! [:)] De stiller opp, tilbyr seg stadig å ha de på overnatting, med på hytteturer osv. Barna mine har ett fantastisk forhold til de! [:D]

Svigerforeldrene mine kjenner barna overhodet ikke. De er ikke interesserte, og det får være med det. Vi omtaler de alltid fint sånn at barna får ett greit nok forhold til de. Vi har ikke sagt noe til de, men jeg får håpe at de skjønner at det er deres tap.... men jeg er jaggu ikke så sikker på det.... [&o]

Forlanger ingen ting av di. Men vi bor hos faren min akkurat nå, dette har vi fått lov til. Må ha en kjempe snill pappa:).
Og mamma vil se hu hvertfall en dag i uke å syns deter morro med overnattinger oxo, så mammaen min syns det er fint om vi har ei natt der i mnd eller di har hu å jeg har en dag fri til å gjøre noe

Forlanger ingenting..
Men jeg forventer at de stiller opp for barnet og at de viser interesse..
Noe de heldigvis gjør..[:)]

Jeg forlanger at de spiser de vi serverer når de er her til middag. Min far kan ikke spise grønnsaker for det er "toksiner" i de. Han har fått beskjed om at hvis han skal spise her så spiser han grønnsaker og det gjør han også.

Av adoptivforeldrene til mannen min er fulstendig på sin egen planet og heldigvis har vi ikke hatt så mye kontakt med de etter bryllupet, og det merkes på atmosfæren i huset. Mye koseligere her nå................

Biologiske faren til mannen min er jo helt i hundre og ringer og sender mail ang ungene hele tiden. Bor i Bergen så de er her av og til på besøk.

Mine foreldre er her hele tiden og ungene hos dem.........................

Jeg forlanger ikke så mye av foreldrene mine...
Men nå er jeg veldig som har to foreldre som er veldig engasjert i barnebarnet sitt.. Sønnen min er ofte på overnatting der.. Mamma har han annehver lørdag - søndag, noe hun har ønsket selv. Sønnen min treffer ikke faren sin så da ville mamma hjelpe meg[:)]

Må vel igrunn seie at samb sine foreldre er flinkere å kontakte snuppa, vil ha ho på overnattig og passe ho(den skjeldne gangen eg trenger det! låner ikke bort snuppa dersom eg er hjemme selv[8D])

Mamma vog di spør jo alltid om det går bra med snuppa og det er noe nytt ho har lrt seg. Me tilbyr seg igrunn ikke å passe jent'ungen[:-]

jeg forlanger ingenting...
men, da mamma prestrerte å "surve" over at hun savnet ungene, men likevell ikke rakk å komme på besøk i løpet av en 9 dagers friperiode, mener jeg hun kan skylde seg selv...[8D]

men ungene her er kjempeheldige, og har besteforeldre og oldeforeldre som bidrar med det de kan, og virkelig bryr seg om dem...
mamma og stefaren min har laget ett eget rom til jentene, og hadde de fast en helg i mnd da begge var i live.
-og de vil veldig gjerne fortsette med det nå som det bare er igjen en også!!!

de har i tillegg to onkler som er veldig involverte, og også et par av mine tanter, så vi er bare så utolig heldige....[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Bare Kari

Forlanger ingenting.

Forlanger ingenting av de jeg...
De stiller opp så mye de kan og passer Tuva når jg trenger det om de kan..
Har et bra forhold til foreldrene til typen og veldig glad for det[:)]

mine foreldre, å mora t sambo, bor langt unna oss, men dem snakke vi me ofte på telefon, å Eline "snakke" litt me dem på telefon å. Dessutn sendes d massevis av mms'a t dem, så demfår sjå ho. E vi litt treg me å send en periode, så kjæm d etterlysninga av mms'a [:)]

Ellers så blogge æg jo, for at all familie som bor langt oinna ska få ta del i live vårres, å ikke gå glipp av utviklinga t Eline.

Faren t sambo bor nærme, men e veldi fraværende spør du mæg. Sende han å mms'a av å t, å da får vi svar, men e itj så my initiativ fra hans side. Når vi treffes, så e han veldi opptatt av Eline. Men tru d e litt sånn Ute av syne, ute av sinn eller koss d no e..

både jeg og samboeren har nå gått gjennom 3år uten at noen har "brydd seg"
ingen som har ringt å vil ha henne hjem på overnatting osv..

så vi har liksom alltid følt oss dumme om vi har trengt barnevakt, fordi det er ekkelt å spørre..

MEN - på nyttårsaften var det krig om å ha henne !! HAHAHA

Jeg forlanger oppmerksomhet. Som i at ungene skal føle de virkelig får kontakt med besteforeldrene dere, at det oppstår en positiv relasjon dem imellom og at de oppriktig bryr seg.
Det betyr at besteforeldrene prater med dem, leker litt, tar dem med ut en tur på lekeplassen eller gjør noe annet fint sammen.
Jeg forventer at besteforeldre selv tar initativ en gang iblant til å være sammen med dem, ikke bare vi foreldre. Især når vi bor langt fra hverandre. Syns ikke det skal være kun vi som reiser til dem.

Jeg syns det er riktig å forlange dette om det skal være et godt forhold. Blir himla surt hvis bare vi foreldre følte vi måtte oppvarte dem, passe på at DE fikk et godt forhold, planegge hva DE skulle gjøre sammen... Usj, det hadde jeg ikke orket. Da får det heller bare være hele greia.

Syns ikke gaver i hytt og dynevær er nødvendig. Jeg ville egentlig bare blitt litt flau da, og tenkt det var istedenfor oppriktig omsorg og kroppskontakt.

Men foreløpig har dette absolutt ikke vært et problem. Her får guttene så masse kos og oppmerksomhet at det nesten er for mye, tjihi[:)] Dog, skulle det bli et problem ville jeg nok si ifra og pratet om det før det gikk for langt.

Har faktisk aldri tenkt om jeg forlanger noe, fordi de alltid stiller opp (noen ganger mer enn vi vil eller trenger, men det er jo et luksusproblem)! De elsker sønnen vår, og bruker tid sammen med han når vi er der/de er her.. Og det tror jeg nok jeg forventer også, hvis de vil være gode besteforeldre, men er ikke noe man kan forlange kanskje.. Jeg tenker at det jo er de som går glipp av noe stort om de hadde bestemt seg for å ikke bry seg.. men føler oss heldige som har barnevakt stort sett når vi ønsker/spør om det, osv![:)]

Vi har begge typene. Og sier fra ja, men det går ikke inn.. Frustrerende og leit. Skulle tro de ville ha mer kontakt med det første barnebarnet. Men så har de små barn sev ennå, kanskje noe å si?

De andre er flinke til å stille opp. [:)]

Jeg forlanger ingenting av besteforeldrene.....!
Syns det er veldig hyggelig når de vil ha henne på besøk og overnatting, men det er ikke noe jeg forventer.

Men, nå viser de veldig stor intresse for henne og hun er på besøk der ofte.

Forlanger ingenting, men har vel en viss forventning om at mine foreldre skal stille som barnevakter i ny og ne, og at mamma kommer trekkende med søte og praktiske ting til G. [;)]
Jeg er alenemor, og selv om far har samvær er det litt varierende hvordan det går i forhold til jobben hans m.m., og jeg har for øyeblikket ingen andre pålitelige "nattevakter" for Jr. - søster'n er høygravid, farmoren hans er syk osv.

Farmor har jeg ingen "krav" til, men hun ønsker selvsagt å treffe ham innimellom, og vil gjerne kjøpe ting til ham - og det setter jeg jo uendelig stor pris på. [:)]

Blir ikke sint om ikke mamma og pappa kan passe G, de har egne liv og en fostersønn på 16, men G er veldig glad i dem og de i ham og jeg tror alle sammen stortrives med å ha ham på besøk. [:)]

Siden jeg har såpass hyppig kontakt med foreldrene mine (som bor et lite stykke unna, en time med toget ++) så maser de sjelden om at han skal komme på besøk, vi ender vel opp der ute i snitt en gang i måneden uansett. [:)]
Farmor ser ham nesten sjeldnere, men nå når far har samvær forventer vi vel egentlig begge at hun ser mer til G når han er hos pappa hver tredje helg. [;)]

Og ja, alle besteforeldrene gir ham oppmerksomhet på mange plan. [:)]

Back
Topp