Besteforeldre

*April*

Glad i forumet
Hva "forlanger" dere av besteforeldrene til barna deres?

Viser de stor interesse for barna, spør de om å få passe de/ha de på overnatting osv?

Dere som har besteforeldre som ikke viser noen interesse, sier dere noe til de hva dere mener om det?

forlanger ikke så mye egentlig, men prøver å gjøre vårt for at de skal ha et godt forhold til hverandre. føler det er litt vår oppgave også. en av besteforeldrene her er det ikke mye håp i, så der gidder vi ikke engang. null interesse. hennes tap tenker jeg da. de andre forguder han, og at av setta med oldeforeldre(forholdsvis "unge") også.

jeg forlanger egentlig ingenting,men syns det er kjekt når de vil passe henne/ha henne på overnatting hvis vi skal noe. og får vi til svar at det ikke passer,så gjør ikke det noe[:)]

nå er jo foreldrene til sambo 10 år eldre enn min mamma,så de merker vi jo på har blitt litt eldre osv,så vi prøver heller å spørre mamma enn de.

Forventer ikke tjenester av dem.
Men håper at de vil stille opp når det passer for dem!
( Noe de alltid gjør og alltid har gjort )

Jeg forventer at de bryr seg om henne, at de er glad i henne og gjør alt som er best for henne.
Og at det ikke bare er på deres prinsipper, eller kun når hun er glad, blid og i godt himør.
Noenganger er hun sur, trøtt, har feber og vil ingenting... da forventer jeg at de bryr seg like mye, naturligvis[:)]

jeg forlanger egentlig ingenting,men syns det er kjekt når de vil passe henne/ha henne på overnatting hvis vi skal noe. og får vi til svar at det ikke passer,så gjør ikke det noe[:)]

nå er jo foreldrene til sambo 10 år eldre enn min mamma,så de merker vi jo på har blitt litt eldre osv,så vi prøver heller å spørre mamma enn de.

Enig med denne[:)] Men jeg syns selvsagt synd på dem som har besteforeldre som viser null interesse for barnebarnet sitt.. Heldigvis har ikke vi det problemet[:)]

Jeg forlanger ingenting!!

Men syns det er fint om pappa kan passe Sarah når jeg virkelig trenger det.
Han syns det bare er koselig å ha henne i noen timer eller til overnatting.

Jeg er alene og bf er ikke i livet til Sarah så derfor trenger jeg mer støtte fra familien min enn kanskje de som er to som kan avlaste hverandre..

Dere burde være veldig glade for det, virker som dere har flotte besteforeldre som stiller opp og viser interesse. Her har ingen av besteforeldrene spurt/vist interesse en eneste gang om å få passe knøttet som er 2 år gammel, helt utrolig spør du meg!

ORIGINAL: *April*

Dere burde være veldig glade for det, virker som dere har flotte besteforeldre som stiller opp og viser interesse. Her har ingen av besteforeldrene spurt/vist interesse en eneste gang om å få passe knøttet som er 2 år gammel, helt utrolig spør du meg!

Så kjipt da [&:]

Første året jenta mi levde så stillte ikke pappa så mye opp, men nå som vi bor bare 10 min fra hverandre så har han blitt så mye flinkere.
Men nå er han ikke så altfor gla i veldig små babyer heller hehe..
Han syns det er stas nå, snakka med Sarah i fon som hun kaller det (mobilen)
Og hun sa hei Besse [:D] gla i deg, det er så herlig!

Krever ingenting av de!
De bidrar så langt de har mulighet alle sammen! Noen bor lengre unna enn de andre
og har derfor ikke muligheten til å sees like ofte, men vi holder kontakt og de er alle interesserte i barnebarna sine[:)][;)]

Forlanger ingenting, men man øyner jo et håp om at de skal være der de også. Lese bøker, gå tur etc sammen med barnet.

Mine foreldre ringer og spør støtt og stadig hvordan det er med henne, om hun har det bra, lært noen nye ord, hatt det fint i barnehagen og slikt. Syns det er kjempekoselig [:)]

De passer henne med GLEDE, og ordner og styrer, strikker og syr (mamma da, ikke pappa...), støtter opp med det hun måtte trenge om vi har det trangt en periode.
Er utrolig takknemlig for det!

Akkurat nå bor vi ca 5 timer unna dem, men første året bodde vi nærme - og snuppa ble (og er) kjempeknytta til dem, og motsatt.

Må legge til at de oppfører seg som de er besteforeldrene, og ikke foreldrene. Heldigvis!

ORIGINAL: Habib Galbi

absolutt ingenting. De kan heldigvis sin rolle i mine barnas liv, det at de tar de med på overnatting, er ute med de en del, tilbringer mye tid sammen, kjøper ting og tang, og det føles som om de gjør det av hele sitt hjertet, og er takknemlig for å ha dem. Dette gjør de altså uten at jeg engang ber om det.

i kveld er elstegutten på overnatting hos "besto". [:)]

han synest det er kjempestas[:)]

ORIGINAL: *April*

Hva "forlanger" dere av besteforeldrene til barna deres?Ingen ting! Jeg kan da ikke "forlange" noe av dem! Det er da ikke de som har valgt å få barn! Det er det jeg/vi som gjorde.

Viser de stor interesse for barna, spør de om å få passe de/ha de på overnatting osv? De bør jo helst vise interesse for barnebarna ,når man snakker sammen ,men det er fortsatt ikke de som har fått barn ,så om de ikke tilbyr seg å ha de på overnatting ol. så er det helt greit. Jeg snakker ut i fra egen erfaring. Mine foreldre har ALDRI hatt barnebarna på overnatting. Eller,eldstemann var med bestefaren sin en uke på hytta - men han var jo da nesten 15 år... Og trengte jo ikke å passes på.

Dere som har besteforeldre som ikke viser noen interesse, sier dere noe til de hva dere mener om det?Mine foreldre er interesert - i så henseende at de hører om ungene er friske ,og er de syke så sier de "stakkars"... Men de er opptatt med å leve sine egne liv ,og det må de få lov til. De glemmer 99 % av tilfellene bursdager ,husker ikke å kjøpe julegaver ol. MEN det gjør ingen ting!! Jeg forventer ingenting - og krever ingen ting - og det er det jeg synes man skal kreve av besteforeldre!! De er jo ferdige med å ha barn ,og om de vil engasjere seg så er det flott men vi skal ikke "KREVE" at de gjør det!!

Forlanger ikke noe som helst av dem, men hadde vært artig om de som bor i gangavstand kunne ta kontakt selv noen ganger, noe de ALDRI gjør for de er redd de skal forstyrre. [8|] Hva det er de tror de forstyrrer skulle jeg gjerne likt å vite. De komme ALDRI på besøk til oss, de stikker ALDRI bare innom en tur for å hilse på sitt eneste barnebarn som de er overbegeistret for å ha fått. Er så og si bare enveiskommunikasjon her i gården. 

Forlanger at di viser interesser for barnebarna, at di tar initiativ til å være sammen med/finne på ting med dem innimellom.

Her er vi kjempeheldige, siden mamma og pappa ikke er sammen og har andre partnere, har Sander mange besteforeldre, og alle er like interessert i å ha så mye så overhode mulig med han å gjøre [:)]

Forlange ingenting, men hadde de ikkje vist någen interesse så hadde eg blitt pottesure og leie meg.
Å vera besteforeldre e jo spesielt, akkurat som å vera foreldre. Og for meg så e det unaturligt at besteforeldre ikkje sga engasjera seg og visa interesse for barnebarnå sine.

Eg har ein veldig liden familie, og hadde før då besteforeldrene mine levde kjempegodt forhold te de. Og eg vil at ongane mine sga ha det sama.

Jeg forlanger ingenting. Det er opp til besteforeldrene selv hvor mye/lite de vil involvere seg. Men nå har mine gutter 2 sett besteforeldre som elsker å ta seg av de[:D] De spør ofte om å ha ungene på "lån" og overnatting.[:D]

Forlanger overhode ingenting, bor langt ifra dem. Men når vi er der så stiller dem mer enn gjerne opp, å det er jeg jo glad for[:)]

Vi forlanger ingenting, men er heldige som har foreldre som frivillig stiller opp [:D]
...bortsett fra pappa da [8|]
Mamma bor i gangavstand til oss, og svigers bor 15 minutter kjøretid fra her, så vi er heldige.
Pappa og kona viser ingen interesse for å ha barnebarna på overnatting, eller å passe de i
det hele tatt. Den eldste er min navø på 6 år, og han har vært der aleine 1 gang!
Men det er deres tap...
Ellers så har vi en eksklusiv avtale med svigers om at de har tulla vår hver 6. helg [:D]
Som regel lørdag til søndag, men også fra fredag til søndag til tider.
Det er deilig å kunne planlegge ting utifra dette [;)]
Og mamma stille opp heile tida! Ho dropper gjerne en avtale for å kunne passe sine
barnebarn....
men vi får som regel hjelp fra andre i de tilfellene da [;)][:D]

Familie er det beste man har. Og siden vi ikke kan velge dem selv, så må jeg si at jeg
er utrolig glad for den loddtrekninga jeg vant [:D]

Forlanger ingen tin av besteforeldrene, og tror ikke at jeg kommer til å spørre om å passe prinsessa. Er foreldrene som må bestemme om barna skal passes på av andre.

Hei, har selv kun en pappa ,andre besteforeldrene som lever ellers har ikke lillen her noen kontakt med de andre, da de bor i et annet land. pappan til lillen forsvant i uke 11 av svangerskapet, så snart vært borte i 2 år. værken hørt eller sett han etter det.

da jeg savnet at lillen hadde noen flere besteforeldre kontaktet jeg frivillighets sentralen her jeg bor, etter et tips fra ei.
Jeg hadde utrolig flaks, og etter 2 uker var det faktisk et eldre ektepar som ikke var besteforeldre og heller aldrig ville bli det, som ringte og spurte om de hadde noen som kunne trenge det.
De er helt fantastiske, både mot lillen her og meg. Nå planlegger vi ferie sammen til sommeren, og ellers er vi mye hos de.
de har ikke hatt lillen på natta enda, men passet han en dag, og det gikk så fint så.

For dere som kansje ikke har noen, så kan jeg anbefale og høre med frivillighets sentralen der dere bor.

( de sjekker vedkommende med vandelsattest og div, så føler i alle fall det er veldig tryggt)

Back
Topp