Besteforeldre

mini#2

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
Hvilket forhold har dere til deres besteforeldre?

Her er det bare bestemoren min som lever. Prøver å stikke innom henne/ta henne med ut på butikken så ofte jeg kan. Lager også middag til henne innimellom som hun har i frysen så hun slipper fjordland ol. Alltid koselig å prate med henne, hun er ganske åpen for ting, feks at vi velger å ikke døpe lillebror. Kjekt å hlre erfaringenær fra gamle dager samtidig som hun er flink til å være oppdatert.

Fikk henne med på ferie da hun var 80 år, nå orker hun desverre ikke det, for prøvde senest her for litt siden å få henne med på en 2timers flytur, vet hun hadde hatt godt av ferien.

Hun har alltid stilt opp for oss, tok oss med på masse gøy da vi var små og hun hjalp meg økonomisk da jeg trengte penger til depositum da jeg ble alene med mini. Senest idag kjøpte hun jakke til han (jeg nevte at jeg skulle kjøpe ny da vi var på butikken, nevnte ikke at det kun står 100kr på konto så jeg må vente litt selv om han egentlig skulle hatt den forrige uke alt) snille oldebestemor <3

Gleder meg til å stikke innom henne så snart lillebror er ute, hun syns det er kjempestas å være oldemor til snart et helt fotballag :-)

Mine lever ikke lenger :(

Ingen av de som lever dessverre.

Har kun morfar igjen som lever, og vi har aldri hatt noe særlig forhold egentlig. Han er hyggelig og sånn, men jeg kjenner han ikke.

Mormor og bestefar har jeg kontakt med. Sender faktisk brev med mormor månedlig! :P De er mye ute å reiser, og er i midten av 60.åra! De har vært mye alvorlig syke begge to, så de gjør alt de kan for å utnytte den lille tiden de har! :)

Bestemor på pappa sin side har jeg lite kontakt med. Fryktelig religiøs og da jeg fortalte henne at jeg skulle flytte inn med samboeren min, gratulerte hun meg med giftemålet. Etter det har jeg snakket lite med henne, da hun ikke akkurat likte at jeg ikke giftet meg først! Hun ba heller ikke kjæresten min i sin bursdag etter at vi hadde flyttet sammen. Ser henne sporadisk i sammenkomster.

Har ingen igjen...
Hadde ekstremt godt forhold til bestemor og bestefar(mammas foreldre) :) Han forlot oss for 15 år siden 90 år gammel og bestemor for 2 år siden i en alder av 98❤️
Hadde ett godt forhold til farmor også da, ho ble 94:)

Bestefar er død, bestemor er psykisk syk så hun prater jeg ikke med, farmor drikker og farfar er død...

Ingen av de som lever dessverre:( savner bestemor (mormor) veldig mye,hadde et godt og nært forhold til henne:Heartred

Har oldemor, morfar, mormor og farmor :-)

Bor i samme by som morfar og oldemor så de treffer jeg ofte. Må reise for å treffe de andre to, men ser de en del og vi prates på telefon.

Besteforeldre på morsiden er nå døde da, hadde ett greit forhold til de. Sov innimellom der. Men var en kjedelig plass. Så vi masa ikke akkurat. Bestefar døde når jeg begynte på ungdomsskolen og bestemor døde for 9 år siden.

Min farfar døde sist år. Og min farmor lever enda. Besøker farmor ofte og barna elsker å være der. Verdens beste oldemor.
Hos farmor og farfar har jeg vært nesten hver skoleferie og helg. De laga alltid noe gøy for oss. Var kjøkkensaker ute fra 2.verdenskrig. Han tok å støpte vei i berget så vi kunne leke med dyr og biler der. Lego, sying og baking. Og elska å gå i farmor 50 tallsklær og sko! Verdens beste minner i fra der.

Besøker farmor minst en gang i uka. Både med og uten barn.

Har nokså unge besteforeldre. (67?) De er skilte og har hver sin nye partner. Kun kontakt med de fra pappas side.
Bestefar bor rett nedi gata fra oss og har et veldig godt forhold til han. Han stiller gledelig opp, enten det er å passe eller om vi skulle trenge noe økonomisk. (svært sjeldent jeg spør men vet tilbudet er der). Han inviterer ofte hele familien på søndagsmiddager,osv. Ikke beste forholdet til kona hans desverre..
Bestemor bor ca 20 min unna og er kronisk syk med div plager og ser henne desverre ikke like ofte. Hun er ofte opptatt av hvor dårlig hun er og at alt er ille og sitter å røyker i ett sett når vi er der..så tungt å besøke henne. Snuppa har aldri blitt passet av henne feks (selv om hun ofte passer tanta mi sin datter som er litt eldre)

Har mye kontakt med min farmor og farfar, de er også ofte her som vi er hos dem :)
Min mormor døde under behandling for kreft dessverre og min morfar ville ikke ha noe med oss eller søsken å gjøre etter et arveoppgjør hvor vi måtte inn med advokat for å få morsarven vår!

Men de er veldig unge da! Rundt 70 år alle sammen og klarer ser bra selv :)

Mine siste døde mens jeg var gravid

Har mormor og bestemor igjen.. mormor snakker jeg mye med, er der en gang i uka med barna, vi spiser middag der.. bestemor ser jeg 2 ganger i året selv om hun bor 1 km unna.. kan ikke fordra hu..

Har kun hatt bestemor og bestemor hele livet. Bestefedrene mine døde ganske unge, før jeg ble født.
Har et supert forhold til besto (mormor) på 85, hun bor fortsatt hjemme, men har de siste mnd blitt veldig dårlig. Hun hadde drypp på hjrnen for ca. seks mnd siden, og har etter dette slitt med dødsangst og mat. Hun er blitt kjempe tynn, men etter at legene fant ut at hun var feilmedisinert, ble alt mye bedre :-) Prøver å besøke ca. en gang i uka, men er vanskelig nå når jeg har begynt å jobbe :-o
Hun andre Besto (farmor) har jeg også et godt forhold til, men på en annen måte :-P tidligere, før hun kom på sykehjem, kunne hun fortelle en grovis i ny og ne. Nå er det stort sett bare griseprat på henne :-P Men når man er 98 år, kommer man unna med mye :-P hun er en energisk person som ikke alle kommer overens med,men det er mest fordi personligheter kræsjer :-)

Har et godt forhold til farmor (farfar er død) og vi snakkes på telefon nå og da. Skal ta en tur til henne i mai :) Mormor døde i 2014, men hun kjente jeg knapt. Så henne sist for sikkert 15 år siden og snakket med henne én gang etter det. Morfar hører jeg kun fra på bursdagen min, men ikke ellers.

Det er kun farmor og farfar som har vært skikkelige besteforeldre for meg.

Har bare farfar igjen. Har et godt forhold til ham, men han bor langt unna. Vi sees noen ganger i året. Og sender ofte brev/kort/ting ungene har laget.

Back
Topp