besteforeldre

lisasmurf

Betatt av forumet
MÅ bare tømme meg litt akkurat nå. Mulig jeg er rar, men jeg har lyst til å gi 2 åringen min litt alene tid med mamma og pappa et par dager, men det er INGEN besteforeldre som vil ta ettåringen. Nei det blir for strevsomt eller de vil heller ha hun eldste. Kjenner jeg blir skikkelig lei meg, vi jo ha alenetid med eldste og, har ikke blitt mye av det siden lillebror kom. Nå har vi hatt alenetid med edward en uke snart og godt har det vært, men de vil virkelig ikke ha lillebror. BAAAAH.... Er det fler med besteforeldre som synes det er vanskelig å passe barnebarn? Det skal sies at de ikke passet Thuva før hun var halvannet, men jeg har trodd hele tiden at det er pga reflux problemene hennes...

Besteforeldrene her har passet eldste"barnet" alene 3 ganger på 12 år...
Første gangen var han seks. Jeg spurte jevnt og trutt, men det passet aldri. 
Minsten har jeg ikke spurt om enda siden de blir usikre når jeg spør om de vil holde henne flere ganger pr. besøk.
Begge er snille og rolige unger som får bare skryt når de har vært hos andre.

Jeg vet hvordan du har det... 

Gutten min har bare to besteforeldre og det er mine foreldre (bf sine foreldre bor i andre enden av landet og har ikke noe kontakt med han) og de vil ikke passe han... mener de er ferdige med barn og orker ikke passe... ikke på dagtid en gang... det er trist... jeg har mange fine minner fra overnattinger hos besteforeldrene mine og syns det er trist at gutten min ikke får en sånn positiv opplevelse hos sine besteforeldre

Gutten min har bare to besteforeldre og det er mine foreldre (bf sine foreldre bor i andre enden av landet og har ikke noe kontakt med han) og de vil ikke passe han... mener de er ferdige med barn og orker ikke passe... ikke på dagtid en gang... det er trist... jeg har mange fine minner fra overnattinger hos besteforeldrene mine og syns det er trist at gutten min ikke får en sånn positiv opplevelse hos sine besteforeldre

her er det kun ett sett besteforeldre som vil og får lov å passe ungene.
av og til har dem eb av de av til har dem to og av og til slår de på stor tromma og passer de alle tre. og æ er bare gla til at de vil passe i det hele og store.
de har sakt de vil ha med de to største på en liten ferie tur i sommer. synes det er helt greit.
minsta har vært på overnatting aline ett par ganger og det samme har størsta...kun mellomste som ikke har vært på overnatting bare han.

Mine foreldre og min svigermor stiller opp! Svigerfar spør vi igrunn ikke, for han har aldri mulighet alikevel. Nå er bare min sønn 5 mnd men har allerede vært på overnatting hos bestemor/svigermor =)

jeg syns helt ærlig talt det er merkelig jeg da... hvor mange husker ikke at de var på besøk hos besteforeldrene sine når de var små?
Her var vi hver sommer 2 uker på ferie hos min farmor og farfar. Det var jo naturligvis for å få kabalen med ferie til å gå opp. Men aldri klagde farmor og farfar på å ha oss på besøk.
Mormor var litt eldre, så hun kom heller på besøk, 3 uker av gangen, og passet oss når foreldrene mine jobbet, eller bare skulle noe annet.
De klagde aldri.
Tror denne generasjonen besteforeldre, som er nå, er av et helt annet kaliber, enn de som var våre besteforeldre. Ja, de jobber jo fremdeles, og har egne liv, men ut i fra hva jeg leser her, så virker det jo som om de virkelig ikke er interessert i barnebarna på samme måte, som våre besteforeldre var i oss.
Her er det ofte syting og klaging bare ungene har vært på overnatting en natt. De gangene jeg jobber helg, bor vi hos min mor, og da er hun dønn sliten når helgen er over, enda hun kun har ansvar for dem de 8 timene jeg er på jobb. Resten gjør jeg når jeg er der.

mine foreldre er flinke til å ta med seg eldste overalt og passe på dagtid, er først nå i år, når hun fyller 4, at de har passet henne noen få netter også. lille har de enda ikke passet på natta. men de stiller bra opp ellers altså:) tror det er ganske normalt at det føles tøft å passe de minste,- mer ukjent på en måte!

Mine foreldre "maser" selv om å få ha han på overnatting og savner han voldsomt når de ikke har sett han på en uke, så vi er nok heldigere enn mange her. Svigermor passer også gjerne, men jobber mye helger så det passer sjeldent for henne når vi evt trenger pass, men det er jo en annen sak.  Vi er nok blandt de heldige som har besteforeldre som stiller opp :)

Her tar gjerne besteforeldre Tuva når vi trenger det. Svigers har hatt henne på overnatting for en natt allerede 2 ganger. Hun er 4,5 mnd. Å de savner henne allerede etter 2 dager. ;) Samme med foreldre mine, de har dessverre ikke seng til henne enda og det er ei pine for mamma. Hun har sååå lyst til å ha henne over natta. :) Så vi er veeldig heldige når det gjelder pass. Skulle ønske alle var like heldige som oss.

vi og har hatt det som derre, fikk helle tiden at ungene var så små, eldste lå ikke borte før ved 5års alder, minste har ligget borte uten oss foreldre kun 1 gang
vi har kun svigers i nærhetten siden mine bor rimelig langt unna
Det vi har gjort er at vi har lagt den minste og latt den eldste være oppe litt lenger en den minste. Hatt kvelitetstid sammen da med noe spill eller noe annet som den eldste likte

Her er det kun et besteforeldrepar det er naturlig å spørre om vil passe. Siden de to andre bor langt unna (min mamma og pappa er skilt). Pappa og hans sambo er kjempeflinke til å ta barna når de er på besøk, aldri no klaging der og de er de eneste av besteforeldrene som jobber. Men svigers, de er skikkelig vanskelig å spørre. Vi har hintet frempå med at vi godt kunne tenke oss at de tok edward noen dager også, men de har bare prata vekk hele greia, og nå istad ringte sambo og spurte direkte og da fikk han bare til svar at : ja nei, det kunne bli litt vanskelig det da... de hadde jo ikke hatt thuva før hun var halvannet....

Jeg har spurt min mor om hjelp flere ganger fordi jeg har vært dødsliten og trenger avlastning, men der er det null hjelp å få. Hun har ikke tid sier hun, og så sier hun til min søster at de ikke har noe å gjør samme uka, så hun vil gjerne ha besøk av henne. Virker som hun ikke tror at jeg og søs snakker sammen.

Jaja... nok syt og klag fra meg, jeg er litt lettere til sinns. Har funnet ut at jeg tar med med Thuva og drar bort på "ferie" en helg i august. Takk for all responsen. Godt å høre at det ikke bare er oss som har litt "late" besteforeldre.

her har vi supre besteforeldre på begge sider , svigers passer dei om vi trenger  pass , mamma å pappa har har di på sovebesøk titt å ofte , spør ofte om di kan få låne di ;)

jenta vår på fire år er ei skikkeli mommor jente , så hun er der ofte :)

Nei der er vi heldige! Foreldrene mine er skilt,pappa bor laaangt unna men mamma passer henne gjerne. Foreldrene til samboer er også skilt,begge har ny mann/kone og alle der elsker å passe henne også. Ville nok blitt lei meg om ingen viste interresse eller ville passe henne ja.

svigers har hele tiden vært veldig behjelpelige med å passe emil om natta å en helg og slikt. de hadde han første gang da han bare var 2 uker gammel. men mine foreldre er mer sånne "dagpassere"... de har hatt han et par netter men det er ikke  noe de liker for de vil helst slippe, men heller passe en og to timer på dagen..

Mammaen til samboeren får ikke lov til å være alene med barnebarna (hun er rusmisbruker). Men mine foreldre stiller gjerne opp som barnevakt for datra til samboeren (på snart 5 år). De vil gjerne ha henne på overnatting selv om hun ikke er demmes barnebarn. Mamma blir til og med lei seg hvis hu må jobbe når vi en sjelden gang spør om de kan hjelpe oss :P Så kan egentlig tenke meg hvordan det blir når lillegutt kommer om en mnd! :) Mamma har allerede spurt om hu kan få passe han mens han er liten, så hu kan vise han fram til venninnene sine før han vokser seg stor! :)

Det er sånn hos oss også. Vi har en sønn på 19 mnd og en datter på 3 år og 4 mnd. Mamma sier at hun gjerne kan ta datteren vår en stund på dagen hvis vi har behov for det, men hun ber aldri om å få passe gutten vår. Helt ærlig så hjelper det ikke meg mye om hun tar én av ungene, for det frigir ingen tid. Da har ikke han noen lekekamerat igjen og jeg må bruke mer tid på å gi ham oppmerksomhet. Tror ikke det er spesielt attraktivt å passe babyer der i gården, nei.

Back
Topp