Besteforeldre som røyker

Alaskahusky

Elsker forumet
Marsmellows-15
Farmor til frøkna røyker(utendørs, med døren lukket) men holder frøkna mi innimellom like etterpå :( såkalt tredjehåndsrøyking. Jeg personlig hater det, og alt som har med røyk og snus og andre slike ting, mens samboer mener jeg er litt paranoid og har ikke noe imot at farmor holder babyen etter å ha røyket.

Hva synes dere? :) er jeg helt alene og paranoid hønemor?

Be henne vaske hender. Røyk setter seg i klærne og barnet vil da puste det lenge inn.

Noe av det verste er babyer son lukter røyk! Og det gjør de om noen som har røykt holder de etterpå..

Be henne la vær å røyke når dere er det, eller at hun holder mini før hun tar seg en røyk

Ville bare sagt det rett ut at lukten sitter så kraftig i og at du ikke liker at jenta di blir utsatt for det siden det er skadelig for babyen.

Når vi fikk storesøster sa jeg rett ut til de som røyka, at d var uaktuelt å holde henne etter røyking.

For å holde henne måtte de vaske seg og ikke lukte røyk.

Så forklarte jeg om tredjehåndsrøyking

Her må hun dusje og ha rene klær på før hun får røre gitt
Er egentlig det jeg og tenker, men synes det er så vanskelig når samboer ikke deler mitt synspunkt. Moren han røyket jo når de var babyer også og han og søsknene er jo friske, som han sier.

Mannen til min svigerinne røyker for så å ville holde babyen, noe jeg ikke synes noe om. Jeg tok det opp med samboeren, og han er helt enig og ba meg si ifra neste gang. Jeg mente det var hans familie så han burde si ifra, noe han gledelig skulle gjøre ☺️

Her røyker pappaen.. kan jo ikke akkurat nekte han og være i nærheten av barna fordet :/

Sniker fra april...
Mine foreldre røyker. De er heldigvis flinke til å vaske seg på hendene før de holder babyen. Problemet her har vert innendørs røyking. Babyen stinket etter at vi hadde vert der, min mann måtte til slutt sende en litt kvass melding til å få de til å forstå at de ikke kunne holde på sånn. Nå er det heldigvis bedre! Så jeg syns absolutt du skal gi beskjed, barn har faktisk rettigheter når det kommer til røyking!

Back
Topp