Besteforeldre som forskjellsbehandler

Prox

Gift med forumet
Leste den her : http://www.klikk.no/foreldre/article861588.ece

Og jeg har en liten historie jeg vil dele selv som gjør så utrolig vondt!! Har hele tiden prøvd å sagt til meg selv at dette er noe jeg innbiller meg, men nå har begeret rent over og jeg har tatt meg en prat med min mor - uten respons, men hu har nok fått seg noe å tenke på. Tror dem har forskjellsbehandlet uten å tenke seg om..

Skal prøve å være kort!
Min sønn er nå 2,5 år og har alltid hatt mange plager og sykdommer og dårlig hørsel og store mandler som har vært årsaken til dårlig søvn, dårlig konsentrasjon, vansker i lek og han har vært en propell med alt for mye energi. Han har vært mye fysisk mot andre barn, han var bråkete og ødela mye på sin vei..

Nå han han stempelet 'den slemme' hengende over hodet sitt.. Foreldrene mine har nok ikke vært klar over at de har behandlet han urettferdig. De lar søskenbarna ta fra han leker og han får bare beskjed om å skjerpe seg om han protesterer.. De andre barn har lov å ta ifra han leker om de ønsker det han holde på med og da får han heller ikke protestere for han 'må jo lære seg å dele'.. Min mor lyser veldig opp i ansiktet når hennes barnebarn kommer, men ikke til mine barn.. Om det er snakk om barnepass skal det planlegges nøye, de skal komme sent og leveres tilbake tidlig.. Men til min bror og søster passer de på barna i flere dager i strekk!
Onklene til min sønn er verst, de banner og tar tak i han og roper... Nå har min bror fått streng beskjed om å oppføre seg ordentlig om han vil ha ansiktet sitt i behold!!
Vi har trekt oss veldig unna og ønsker ikke å møte hele familien samlet lengre..

Jeg har alltid vært familiens sorte får.. Og jeg har aldri klart å sagt ifra å stå opp for meg selv - men barna mine skal faen ikke gå igjennom det samme som meg, så nå er jeg spent på hva som skjer etter mitt lille 'oppvaskmøte'..

Jeg blir sjokkert av onklene hans! Det er da ikke sånn en snakker til unger??

Bra du snakket med moren din! Jeg hadde tatt meg en skikkelig alvorsprat med disse onklene også.

Det er fort gjort at det blir sånn når barnet har så mange negative handlinger, men den sirkelen er nødt til å brytes. Det hjelper i hvert fall ikke sønnen din å bli behandlet sånn.

Om det fortsetter må du bare ta en ny prat.
Uff, jeg får vondt av ungen din... Håper det går opp for moren din hva hun og familien driver med.

Min mor og stefar forskjellsbehandler også, men der er det mine barn som blir satt høyest! Mine stesøskens barn blir omtalt som "bortskjemte" "utakknemlige" og "drittunger"... Og selv om jeg er uendelig takknemlig for at de er så glad i jentene mine så må jeg si at det stikker veldig å se at de andre barna ikke er like velkomne.. Mine barn får leker og klær til flerfoldige pengelapper, mens de andre kun får til bursdag og jul..

Det er ikke bare bare å være foreldrene til de favoriserte barna heller, for det stikker sånn i samvittigheten min og jeg får liksom ikke gjort noe med det..

Uff vanskelig når det blir forskjellig... Når det kommer til barnevakt kan jeg forstå at det er noen barn du orker å ha lengre enn andre... Er barnet krevende er det krevende å være barnevakt også... Men det er kanskje de foreldrene som trenger det mest...?

Så trist å lese at de forskjellsbehandler barnebarna :( Jeg er også familiens sorte får og skiller meg ganske mye ut fra de andre. Jeg er stille og sjenert og lar folk tråkke på meg. Lurer på hvordan folk hadde reagert hvis jeg hadde oppført meg mot de som de til tider gjør mot meg. Får helt vondt av sønnen din jeg nå. Bra dere har snakket til onklene hans, for sånn oppførsel er ikke greit.

Min mor og stefar forskjellsbehandler også, men der er det mine barn som blir satt høyest! Mine stesøskens barn blir omtalt som "bortskjemte" "utakknemlige" og "drittunger"... Og selv om jeg er uendelig takknemlig for at de er så glad i jentene mine så må jeg si at det stikker veldig å se at de andre barna ikke er like velkomne.. Mine barn får leker og klær til flerfoldige pengelapper, mens de andre kun får til bursdag og jul..

Det er ikke bare bare å være foreldrene til de favoriserte barna heller, for det stikker sånn i samvittigheten min og jeg får liksom ikke gjort noe med det..
Spennende å høre fra den andre siden også :o
Har du snakket med de om det eller er det noe dom bare går stille forbi? :)

Uff vanskelig når det blir forskjellig... Når det kommer til barnevakt kan jeg forstå at det er noen barn du orker å ha lengre enn andre... Er barnet krevende er det krevende å være barnevakt også... Men det er kanskje de foreldrene som trenger det mest...?
Ja det er veldig forståelig, men fortsatt så vondt.. Og ja, det er nok det! Men får ofte høre at 'nei men søstra di er jo så sliten, vetdu'

Spennende å høre fra den andre siden også :o
Har du snakket med de om det eller er det noe dom bare går stille forbi? :)

Det hender jeg sier til mamma de gangene hu har kjøpt noe til mine barn at kanskje de andre og skal få, men jeg blir bare avfeid..

Veldig trist å lese hvordan de er med sønnen din. Man skulle jo tro at hvertfall de som har barn fra før skjønner at det ligger litt mer i bunn enn at sønnen din er "vanskelig". Og barn ser jo forskjellsbehandlingen og hører talemåten, og på et eller annet tidspunkt så vil det såre barn også. Syns det er en stygg oppførsel av voksne. Skjønner det sårer, og jeg syns du er tøff som sier i fra siden du sier du ikke har vært flink til det for din egen del. Hadde klikket selv, og jeg håper det har hjulpet å si ifra. Hvis ikke så får du gjenta deg selv i en enda strengere tone. Klem til deg

Back
Topp